eGospodarka.plGrupypl.internet.polipMasz serwer poczty, oferujesz VoIP lub dostęp do Intenetu - przeczytaj › Re: Masz serwer poczty, oferujesz VoIP lub dostęp do Intenetu - przeczytaj
  • Data: 2009-12-05 14:04:47
    Temat: Re: Masz serwer poczty, oferujesz VoIP lub dostęp do Intenetu - przeczytaj
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Klient przechodzący przez NAT, zawsze chodzi określonym portem/grupą
    > portów na świat.

    Zależy jakiego NATa używasz. Ten co ja używam po prostu używa jakiegoś
    zakresu. W moim przypadku - od 1024 w górę, bo daje mu IP tylko do tego.

    Więc nie masz racji. Problem rozwiązuje działający ident podający np IP
    wewnętrzne.

    > Mając logi z drugiej strony można określić z jakiego
    > portu nastąpiło połączenie np. na port 80, a co za tym idzie określić
    > kto się łączył, mimo że był za nat-em.

    Akurat port 80 idzie przez proxy i tu akurat nie mam w ogóle problemu.

    > Heh, jak będziesz miał 3 razy w tygodniu to zobaczysz jakie to bywa
    > upierdliwe, szczególnie ze zazwyczaj oczekują danych z przed kilku
    > miesięcy, bo taką mają szybkość działania :)

    Kilku miesięcy? Pan chyba żartuje. NAJSZYBSZĄ sprawą jaką miałem to sprzed
    roku :)

    Jak będzie miał 3 razy w tygodniu to oznacza że będe miał na tyle dużą sieć
    by zatrudnić kogoś na pół etatu do obsługi policjacji.