  • Data: 2017-02-28 11:32:52
    Temat: Re: Masakra w silniku
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-02-28 o 08:13, miumiu pisze:
    > Czytalem niedawno artykul jakiegos goscia ktory remontowal silnik po tym jak
    > w jednym cylindrze zawory mu się zderzyly z tlokiem. Oczywiscie totalna
    > rozpierdziucha, przedziurawiony tlok itd. Ale najdziwniejsze ze powodem
    > wcale nie byl zerwany rozrząd. Pisal cos ze stalo sie to przy wyprzedzaniu
    > gdy silnik wszedl na bardzo wysokie obroty. No i pytanie, jak to jest w
    > ogole mozliwe? Fakty są niezaprzeczalne, na zdjeciach widac zmasakrowany
    > silnik i caly pasek rozrzadu.

    Miałem to zdarzenie w e30. (6 cylindrów)

    Silnik wygladał jak po ostrzelaniu z kałacha. Dziury "w poszyciu"
    połamany korbowód itp czyli jeszcze gorzej jak w Twoim artykule.
    Oczywiście zawór się rozleciał i zmieliło wszystko. Silnik do wymiany bo
    nie opłacało się naprawiać. Sugestia była taka, że kiedyś zerwał się
    pasek rozrządu, u poprzedniego własciciela ale mechanik nie wymienił
    zaworów ogarniając tylko to co widział.

    Jaki efekt? Zgrzyt, ostre stuki, biały dym (para wodna z dziurawego
    płaszcza) i silnik gaśnie. Wcisnąłem wtedy sprzęgło i dokulałem się do
    jakiegoś zjazdu. Zdarzenie miało miejsce na 3 biegu przy 6500 obr/min i
    prędkości ~130km/h ...szedłem do odcięcia.

    --
    LordBluzg(R)