  • 261. Data: 2020-10-29 19:31:59
    Temat: Re: Martwię się
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-28 13:24, K wrote:

    > Zawsze sie mozesz powolac na Liwiusza z internetu w sadzie ;)
    > A tak powaznie, czy to jest az taki problem zrobic ten przeglad raz do
    > roku?

    Zależy ile masz samochodów i jak z nich korzystasz. Już mając 2
    samochody można mieć problem, że jak jednym pojedziesz w ...j to
    drugiemu ktoś inny w tym czasie musi zrobić przegląd.

  • 262. Data: 2020-10-29 19:38:12
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-28 14:24, K wrote:

    > Mowa jest o dodatkowej oplacie za olanie terminu, ktory znany jest z
    > rocznym wyprzedzeniem. Kwestia dyskusyjna niescislosci plrawne.

    Aeż ... ciągle mowa o robieniu przeglądów, ale wtedy kiedy to jest
    naprawdę potrzebne.

  • 263. Data: 2020-10-29 19:52:25
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-29 18:22, yabba wrote:

    > Normalny pracownik zajmuje się w delegacji pracą, a nie jeżdżeniem
    > samochodem z jeszcze ważnym przeglądem po mechanikach. Samochód może być
    > na delegacji codziennie potrzebny do wożenia np. sprzętu.

    Tego eskalować nie ma sensu bo jak jest potrzeby to przegląd można
    uprzedzić. Gorzej uprzedzić przegląd, który potrzebny nie jest.

    > Można wyjechać też samolotem i samochód zostaje na kilka miesięcy w
    > kraju i nie wyjeżdża z garażu.

    I można jednym samochodem pojechać a inny zostawić. Można też po prostu
    mieć wiele samochodów, nimi nie jeździć i nie zajmować się z braku czasu
    i potrzeby. Jak mamy płacić zawsze to to jest podatek od posiadania a
    nie opłata za coś.

    > Czyli chodzi o karę, żeby zebrać dodatkowe pieniądze.
    >
    > Kara powinna być za jeżdżenie samochodem bez przeglądu, a nie za
    > posiadanie samochodu bez przeglądu.

    Dokładnie tak. O ile oczywiście to zasługuje na karanie.

  • 264. Data: 2020-10-29 20:00:48
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-29 18:32, K wrote:

    > To mozna komus to zlecic, ew. patrz post o mozliwosci odstapienia od
    > karania w wyjatkowych okolicznosciach.

    Brak uzasadnienia. Nieużywany samochód nie potrzebuje przeglądu
    dopuszczającego do jazdy.

    > No oczywiscie, ze tak.

    Ale to przegląd jest. Służy zapewnieniu bezpieczeństwa, by można było
    zaufać, że używany samochód jest sprawny.

    > No to przeciez nikt Cie nie ukara jak nim nie bedziesz jezdzil ani nie
    > pojedziesz na badania.

    No i teraz chodzi jeszcze o to by nie ukarał jak zechcesz jeździć.

  • 265. Data: 2020-10-29 20:02:58
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-29 18:34, K wrote:

    > "Wycofanie z obiegu" to jest to czego szukasz. Ile zostalo twojemu
    > pojazdowi do ukonczenia 25lat?

    Jesteś idiotą, masz innych za idiotów albo jedno i drugie.

  • 266. Data: 2020-10-29 20:04:13
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-29 18:37, K wrote:

    > Na razie to ty sie zakopujesz za 100 kilka zlotych na rok za badanie
    > techniczne. Zamiast zrobic badanie i miec z glowy, siedzisz i knujesz co
    > zrobic aby tego badania nie wykonac.

    Przecież to Ty nie chcesz zrobić tego badania.

  • 267. Data: 2020-10-29 20:10:32
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-29 18:06, K wrote:

    > No to w przypadku firmowego, jest tam ktos w firmie kto sie utrzymaniem
    > floty zajmuje.

    Nawet w firmie samochód może nie być używany i nikt się nim nie zajmuje
    bo po co.

    > A jak sie jedzie na dlugie wakacje (jak dlugie?) autem to
    > sie tymbardziej sprawdza jego stan i wszystkie dokumenty typu
    > ubezpieczenie czy badania techniczne i w przypadku ich braku jedzie sie
    > je zrobic jesli ich termin przypada na czas pobytu poza domem/krajem.

    Wtedy też się płaci dwa razy za przegląd tylko z góry a nie z dołu.

    > Nie ma tez rejonizacji, wiec mozna je zrobic zarowno w miescie x jak i
    > y. Nie widze problemu.

    To kup sobie dwa samochody.

    > A pamietasz zeby za OC/AC zaplacic?

    Przegląd to nie ubezpieczenie. Doucz się.

  • 268. Data: 2020-10-29 21:09:48
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, kk.
    On 29.10.2020 19:01 you wrote:

    > Tak, z ludźmi którzy się tym zajmują i nie mają twoich złudzeń. Bo
    > dla zasady chciałem sobie przekręcić. Na wszystko oczywiście jest
    > sposób, ale przegląd kosztuje 100zł a przekręcenie ... na ile
    > przeglądów to przekręcenie ma być by miało sens ekonomiczny.

    Gdyby problemem był tylko koszt przeglądu...
    A tu DPF wycięty, lampy nie homologowane, tłumik przelotowy, koła
    wystają poza obrys i czarna folia na szybach.:-)

    --
    Pete

  • 269. Data: 2020-10-29 21:17:39
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Budzik.
    On 29.10.2020 17:59 you wrote:

    > Użytkownik yabba ...@...pl ...
    > Mysle ze mniej niz 1,2mln... Pete - skad te dane?

    Interpelacja poselska do ministra cyfryzacji i jego a w zasadzie jej
    odpowiedź. Co prawda z 2016r ale myślę że się niewiele zmieniło.

    --
    Pete

  • 270. Data: 2020-10-29 22:36:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 29 października 2020 o 19:01:35 UTC+1 kk napisał(a):
> [...]
    getting-your-mot-done-this-summer

> [...]
    > ale przegląd kosztuje 100zł a przekręcenie ... na ile przeglądów to
    > przekręcenie ma być by miało sens ekonomiczny.
    Nic nie będę pisał. Zaproponowałem zeby wspólnie napisac. Niewolnicy gownozjdy nie
    chcieli. Maksymalnie z 10 przeglądów jeszcze zrobię. Dam radę.