  • 11. Data: 2010-03-16 18:57:46
    Temat: Re: Mapy nokii opinie
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "MaćkuPićku" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hnofml$rhf$1@inews.gazeta.pl...

    > Nokia maps (OVI MAPS) jest super jeśli:

    NokiaMaps i OviMaps to dwa rozne programy.

    > 1. nie przywiązujesz uwagi do numeracji domów - jest makabryczna.
    > Mój dom jest na drugim końcu ulicy. (numeracja w odwrotną stronę)

    Masz po prostu pecha.

    > 2. nie stresuje Cię czekanie.
    > W opcji za darmo łapie fixa 2-5 minut. Darmowa nawi nie ma wspomagania GPS
    > które wymaga łączenia z GPRS.

    Bzdura - pewnie masz wylaczony agps.

    > 3. Bez łączności GPS nie zrobisz w telefonie trasy. Możesz w kompie na
    > stronie ovi maps i zgrać ją do komórki ale nie możesz w domu w komórce
    > zrobić sobie trasy i zapisać a później ją jechać.

    Rzeco?

    > 4. Nie ruszysz z miejsca trasą jeśli jesteś poza ulicą. Trasę liczy jak
    > jesteś na ulicy (100 m od ulicy już dupa blada)
    > CO innego jeśli wybierzesz opcję ide pieszo. Wtedy OK.

    Nie rozumiem problemu.

  • 12. Data: 2010-03-16 19:08:26
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > NokiaMaps i OviMaps to dwa rozne programy.

    > Masz po prostu pecha.

    > Bzdura - pewnie masz wylaczony agps.

    > Rzeco?

    > Nie rozumiem problemu.

    Też się dziwię chłopakowi.
    Poza preferowaniem skrętu w prawo, nie dostrzegłem mankamentów.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 13. Data: 2010-03-16 19:34:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MaćkuPićku" <s...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > 2. nie stresuje Cię czekanie.
    > W opcji za darmo łapie fixa 2-5 minut. Darmowa nawi nie ma wspomagania GPS

    To raczej jest kwestai urządzenia, a nie programu.

    Na tym samym programie (ale nie mówię tu o Nokii, niemniej zapewne zasada
    jest taka sama) jedno urządzenie łapie mi fixa w 10 sekund, a inne - z agps,
    ale bez wgranych danych tak jak piszesz - kilka minut.

  • 14. Data: 2010-03-16 19:35:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisał w wiadomości news:hnogr

    > Bzdura - pewnie masz wylaczony agps.

    Albo niezasilony danymi.

  • 15. Data: 2010-03-16 20:25:30
    Od: MaćkuPićku <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-16 18:57, Ghost pisze:

    > NokiaMaps i OviMaps to dwa rozne programy.

    W Nokia E52 jaką mam jest jeden program - Nokia Maps 3.03 ? Czy Ovi Maps ?
    Chyba Ovi maps.

    > Masz po prostu pecha.

    Mam - dodam że ulica na jakiej mieszkam ma 50 lat a numeracja 40 lat - to
    nie jest nowe osiedle. A centrum Krakowa.

    > Bzdura - pewnie masz wylaczony agps.

    AGPS jest wyłączone o czym pisałem wcześniej. jest to usługa płatna
    ponieważ łączy się z serwerem przez GPR@/3G whatever a mówimy o darmowej
    nawigacji.

    > Rzeco?

    Rzeto - nie możesz jak w każdym normalnym urządzeniu GPS siedząc na przykład
    na klopie ustawić trasy z domu do cioci. Później zejść do auta -> Włączyć
    moduł GPS i podać komendę JEDŹ TĄ TRASĄ.
    Nie da się.
    Żeby obliczyć trasę - mapy muszą mieć dostęp satelitów.
    Można to zrobić jedynie przez kompa i przez wgranie trasy do ulubionych w
    urządzeniu.

    > Nie rozumiem problemu.

    To wyobraź sobie że jesteś na podwórku u kolegi na grillu. Chcesz jechać do
    domu - i włączasz GPS. A on mówi - trasy nie znaleziono.
    DOpiero jak znajdziesz się w bezpośrednim pobliżu drogi która uwzględniona
    jest na mapie - GPS wyznaczy trasę. Upierdliwe dla mnie.

    --
    Maciek "Sołtys"
    Kraków

  • 16. Data: 2010-03-16 20:35:13
    Od: Piotr Wasil <a...@n...www>

    MaćkuPićku <s...@o...pl> napisał(a):

    >Mam - dodam że ulica na jakiej mieszkam ma 50 lat a numeracja 40 lat - to
    >nie jest nowe osiedle. A centrum Krakowa.

    Napisz gdzie to dam kolegom do poprawy na nastepne wydanie.

    --
    -- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

  • 17. Data: 2010-03-16 20:44:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Piotr Wasil" <a...@n...www> napisał w wiadomości

    > Napisz gdzie to dam kolegom do poprawy na nastepne wydanie.

    Czyli OVI maps jest autorstwa Navteqa?
    No to by była odpowiedź na pytanie czy warto w to brnąć.

  • 18. Data: 2010-03-16 20:48:33
    Od: Piotr Wasil <a...@n...www>

    "Cavallino" <c...@k...pl> napisał(a):

    >Czyli OVI maps jest autorstwa Navteqa?
    >No to by była odpowiedź na pytanie czy warto w to brnąć.

    aa, czyli byla dobra, ale jak od Navteqa to zla? ;-)

    --
    -- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

  • 19. Data: 2010-03-16 21:05:15
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > W Nokia E52 jaką mam jest jeden program - Nokia Maps 3.03 ? Czy Ovi Maps ?
    > Chyba Ovi maps.

    A skad ja mam wiedziec co jest w Twojej komorce? Ja mialem NokiaMaps i
    wgralem Ovi - niebo a ziemia.

    > Mam - dodam że ulica na jakiej mieszkam ma 50 lat a numeracja 40 lat - to
    > nie jest nowe osiedle. A centrum Krakowa.

    Boze, no blad.

    > AGPS jest wyłączone o czym pisałem wcześniej. jest to usługa płatna

    Boze, gosciu to czego sie spodziewasz?

    > ponieważ łączy się z serwerem przez GPR@/3G whatever a mówimy o darmowej
    > nawigacji.

    Nawigacja jest darmowa, szybki fix to nie nawigacja - musisz oplacic, ale to
    sa grosieta.

> [...]
    > Żeby obliczyć trasę - mapy muszą mieć dostęp satelitów.
    > Można to zrobić jedynie przez kompa i przez wgranie trasy do ulubionych w

    B E Z E D U R A

  • 20. Data: 2010-03-16 21:21:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > aa, czyli byla dobra, ale jak od Navteqa to zla? ;-)

    Nie wiem czy była zła, czy dobra, bo nie używałem, ale jak od Navteqa to
    daje pewne wyobrażenie, a przy okazji wytłumaczenie takich kardynalnych
    baboli o jakich tu pisano.
    Co oczywiście nie oznacza, że innym się takowe nie zdarzają.
    Tyle że Navteqowi jakby częściej, widać mniej kilometrów nad mapami
    przejechane.