  • 11. Data: 2010-02-02 01:07:05
    Temat: Re: Manipulator liniowy.
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-02-01 19:32, Roman Rumian pisze:

    > Ano własnie i dlatego potrzebne w pełni "cyfrowe" rozwiazanie.

    No to pojedź po bandzie i zastosuj "suwaki" w postaci sensorów
    pojemnościowych:
    http://atmel.com/products/bsw/default.asp

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 12. Data: 2010-02-02 01:08:01
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-02-02 02:07, Adam Dybkowski pisze:

    > No to pojedź po bandzie i zastosuj "suwaki" w postaci sensorów
    > pojemnościowych:
    > http://atmel.com/products/bsw/default.asp

    A dokładnie np. to:
    http://atmel.com/dyn/products/product_card_mcu.asp?p
    art_id=4463

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 13. Data: 2010-02-02 15:14:40
    Od: Roman Rumian <r...@a...edu.pl>

    W dniu 2010-02-01 22:29, Wojciech Bartczak pisze:
    > PS. Znalazłem po czasie ;)
    > Induktosyn liniowy.
    >
    > Wojtek.

    Niezły pomysł, ale też nie pasywny, jak enkoder obrotowy.
    Dostałem cenę tych znalezionych przez mnie cyfrowych fader'ów - ?17.50
    sztuka próbki. :-(

    Dziękuję.

    RR

  • 14. Data: 2010-02-02 15:19:06
    Od: Roman Rumian <r...@a...edu.pl>

    W dniu 2010-02-02 02:08, Adam Dybkowski pisze:

    > A dokładnie np. to:
    > http://atmel.com/dyn/products/product_card_mcu.asp?p
    art_id=4463

    Tak, to pierwsze sprawdziłem, ale też wychodzi sporo elektroniki dla 16
    suwaków. ;-(

    Czy ma Pan jakieś doświadczenia i zdanie na temat niezawodności,
    przypadkowych przełączeń itp. ?

    Dziękuję. :-)

    RR

  • 15. Data: 2010-02-02 18:23:22
    Od: Marek Dzwonnik <m...@W...message.pl>

    Wojciech Bartczak pisze:

    > Generalnie rozwiązaniem polegało na tym, że czujnik przesuwa się nad
    > magnesem wykonanym jak grzebień. Przesuwanie czujnika powodowało
    > powstawanie impulsów, które można by zliczać.

    http://www.eldar.biz.pl -> Liniały magnetyczne
    Fajne sa. Sęk w tym, że to nie ta klasa precyzji i zupełnie nie ten
    przedział cenowy. ZTCP to z założenia chodziło o trwały, nietrzeszczący
    manipulator. A do tego umieszczony na płycie czołowej i zwielokrotniony
    x16.

    Tak się zastanawiam...
    Jakieś proste pokrętło/enkoder typu 'grzechotka' + cięgło? Taka
    odwrócona imitacja skali radiowej.
    A może liniowa zębatka przenosząca ruch posuwisty na ośkę enkodera?

    Niestety nie kojarzę żadnego gotowca.

    --
    MDz

    Pozdrowienia dla grupy!
    Jeszcze żyję, nawet jeśli fakty wydają się temu przeczyć ;-)

  • 16. Data: 2010-02-02 19:57:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 02 Feb 2010 19:23:22 +0100, Marek Dzwonnik wrote:
    >Tak się zastanawiam...
    >Jakieś proste pokrętło/enkoder typu 'grzechotka' + cięgło? Taka
    >odwrócona imitacja skali radiowej.
    >A może liniowa zębatka przenosząca ruch posuwisty na ośkę enkodera?

    A moze po prostu kolko z wystajacym kawalkiem ?

    Tylko wymaga enkodera absolutnego, a to znow inny poziom cen.

    jak pisalem .. trzeba jeszcze raz przemyslec czemu przyciski sa
    niewygodne i dojsc do wniosku ze nieprawda :-)

    Ewentualnie zamiast przyciskow +/- zestaw impulsatorow obrotowych :-)

    J.

  • 17. Data: 2010-02-02 22:00:25
    Od: grg12 <g...@c...at>

    Marek Dzwonnik pisze:

> [...]
    > odwrócona imitacja skali radiowej.
    > A może liniowa zębatka przenosząca ruch posuwisty na ośkę enkodera?

    A może coś takiego: http://tinyurl.com/yzg5t84 (optyczny detektor
    pozycji). Ewentualnie LVDT (patrz "Sztuka elektroniki" cz.2 rozdział
    "15.03 Odkształcenie i przemieszczenie" :) )
    Pozdrawiam
    GRG

  • 18. Data: 2010-02-02 23:01:07
    Od: Marek Dzwonnik <m...@W...message.pl>

    grg12 pisze:

    > A może coś takiego: http://tinyurl.com/yzg5t84

    Fajne :)

    Namiar na producenta, tudzież na inne karty katalogowe i listę
    dystrybutorów:
    http://www.sitek.se/

    --
    MDz

  • 19. Data: 2010-02-03 08:14:13
    Od: Roman Rumian <r...@a...edu.pl>

    W dniu 2010-02-02 19:23, Marek Dzwonnik pisze:
    (...)
> [...]
    > odwrócona imitacja skali radiowej.
    > A może liniowa zębatka przenosząca ruch posuwisty na ośkę enkodera?

    To był również mój pierwszy pomysł i uwazam, ze to jest najlepsze
    rozwiązanie, bo jest pasywne i daje informacje o kierunku ruchu.
    Potrzeba mechanika precyzyjnego, który wymyśli proste i sztywne
    (nawijana taśma metalowa ?) przełozenie ruchu posuwistego na obrotowy.
    Dodając wyłacznik krańcowy (1 lub 2) mozna uzyskać bezwzgledne kodowanie.
    :-)

    RR