  • 121. Data: 2012-05-07 00:36:28
    Temat: Re: Manipulacja danymi wypadków - zabici w ostatnich 7 dniach
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-06 19:08, Akarm pisze:
    > Chciałbym zbaczyć opis choćby jednego. Nie zobaczę, bo takiego wypadku
    > jeszcze nie było.

    Prościej winą obarczyć kierowcę który nie dostosował prędkości, niż złą
    jakość drogi i pobocza. Tak jak prościej wlepić w Trzemesznie 5 mandatów
    za wjazd na zielonym świetle (znaczy czerwonym) niż pochylić się nad
    słowami uczestników i przyjąć do wiadomości, że jednak obydwaj mogli
    mieć zielone. Prościej jest krzyczeć że wszyscy za szybko jeździmy i
    srać po krzakach z gówniana iskrą, niż spróbować pomóc kierowcom i zająć
    się wszystkimi nieprawidłowościami na drodze. Niedawno we Włocławku na
    wylocie na Toruń przewróciła się bariera przed wykopkami (taka tablica
    ze "strzałkami" w lewo)/ Było po zmroku, nie wpadłem w wykop, tylko
    dlatego, że chwile wcześniej zostałem na CB uprzedzony. Postawiłem auto
    przed wykopem, włączyłem awaryjne i zerknąłem, czy dam rade to wyjąć i
    postawić. Niestety ja w garniturze a ta tablica/bariera w rowie w
    wodzie. Zadzwoniłem na policję, przyjechali po 39 minutach, mimo, że
    suszyli niecałe 5 km wcześniej (mijałem ich). W Brześciu kujawskim na
    wylocie na Radziejów są skoszone znaki na wysepce i to tak chamsko, że
    jak najedziesz na resztki słupków to masz opony pocięte, zresztą na
    samej wysepce tez można ładnie pogiąć felgi. Zgłaszałem to Policji we
    Włocławku 2 miesiące temu. Wczoraj jechałem, sytuacja nadal bez zmian.
    Ślady na poboczu wskazują, że wielu wieczorem zapewne tą wysepkę widzi w
    ostatniej chwili. Jak ktoś tam się rozpieprzy, to zapewne też napiszą że
    nadmierna prędkość.

  • 122. Data: 2012-05-07 01:15:50
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sun, 6 May 2012 19:23:10 +0200, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    net...

    > Żeby pojeby które nie mają autohamulców się przestraszyły i bały się chlać
    > przed jazdą.

    Ale limit alkoholu we krwi ma dokładnie tyle samo sensu co limit prędkości.

    Dlaczego ktoś kto potrafi bezpiecznie prowadzić z ilomaś tam promilami
    miałby tego nie robić?

    Jeden twierdzi że umie bezpiecznie jechać 100 w mieście, drugi że potrafi
    równie bezpiecznie z jednym promilem. Jeden dokładnie wart drugiego.

  • 123. Data: 2012-05-07 02:02:51
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-05-06 23:54, J.F. pisze:

    > A to ciekawe. Bo to chyba pierwszy przypadek gdy za zime poniosl
    > odpowiedzialnosc zarzadca drogi. Ktory chyba wcale nie ma obowiazku
    > odsniezania (kto uwaza inaczej niech przepis poda).
    > A sady z przyjemnoscia twierdza ze kierowca "niedostosowal"

    Na pewno nie pierwszy. Nie chodziło o odśnieżanie ale oblodzenie i fakt
    że autobus jechał z minimalną (nie pamiętam jaką) prędkością jak
    wykazali biegli. W rezultacie kierowca autobusu nie mógł sie spodziewać
    że na zakręcie takiej nawierzchni.
    To są namiary na to miejsce N 51.925128, E 20.956511 kierowca jechał od
    Piaseczna i spadł na prawą stronę do rzeczki która tam przepływa, przed
    mostkiem stoczył się z jezdni i dachował.

    > Czyzby aby urzedy sie nie dogadaly ze tak dla miasta bedzie najtaniej ?

    Nie wiem ale mi to wygląda logicznie.

    Rafał

  • 124. Data: 2012-05-07 02:05:35
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-05-06 22:28, Cavallino pisze:

    > A nic Cię w tyłek nie ugryzło?

    Kto odpowiada za dziury w drodze?

    > I jeszcze powiedz, że zdaniem policji też od razu winny był zarządca
    > drogi...

    Sprawa trafiła do sądu z tego co pamiętam.

    > Oczywiście.
    > Ale nie każdy ma na to czas za mandat wart kilkaset zł.

    Warto jeżeli można uzyskać odszkodowanie za nie swoją winę.

    Rafał

  • 125. Data: 2012-05-07 02:15:31
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-05-06 17:36, Artur Maśląg pisze:

    > Policja przed chwilą podała, że weekend póki co był bezpieczny
    > i apele podziałały, a Ty jak zwykle powołasz się na doniesienia
    > onetu czy innego faktu i napiszesz, że manipulują...

    Bardzo chciałbym zobaczyć tę wypowiedź rzecznika policji w tym tonie.

    Rafał

  • 126. Data: 2012-05-07 02:19:13
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-05-06 12:12, anacron pisze:

    > 2007 - 5,6k
    > 2008 - 5,4k
    > 2009 - 4,6k
    > 2010 - 3,9k
    > 2011 - 4,1k
    > 2012 - ?

    Wg niektórych eksperto-idiotów ten ostatni wzrost to przez podniesienie
    limitu prędkości na autostradach i jezdniach szybkiego ruchu choć tam
    wzrosła ilość zabitych o kilka osób z tego co pamiętam ale oddano 350km
    autostrad...czyli na 1km spadła.

    > A może 2012 zakończymy na poziomie 3k? Wtedy ten majowy weekend
    > odzwierciedliłby tendencję roku?

    Nie wiem jaki jest bilans do kwietnia można by porównać czy idziemy ku
    lepszemu.

    Rafał

  • 127. Data: 2012-05-07 08:37:12
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    > No ale widzisz, w odroznieniu od zbiorowej madrosci PMS, czy wrazeniu po
    > obejrzeniu paru wywiadow z policjantami w raporcie jest wyszczegolnionych
    > wiecej przyczyn. Np.
    > "Glówne przyczyny wypadków _na_prostych_odcinkach_ to:
    > - niedostosowanie predkosci do warunków ruchu - 4 919 wypadków,

    Znajdz szczegolowy podzial tej kategorii... okaze sie wtedy, ze to, co jest
    przedstawiane jako najczestsza przyczyna wypadkow i jest najbardziej scigane
    przez policje (zeby nie powiedziec - jako jedyne wykroczenie) czyli
    przekroczenie dopuszczalnej predkosci, jest dopiero na ktoryms miejscu w
    rankingu.

    --
    Axel

  • 128. Data: 2012-05-07 09:03:45
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

> [...]
    > odsniezania (kto uwaza inaczej niech przepis poda).
    > A sady z przyjemnoscia twierdza ze kierowca "niedostosowal"

    Nie był to pierwszy taki przypadek.

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.

  • 129. Data: 2012-05-07 10:34:58
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2012-05-04 20:42, radxcell pisze:

    > Ale Ty tak serio? Robię około 30 tysięcy rocznie po PL i od 10 lat nie zdarzyło
    > mi się, żeby ktoś zrzucał mnie na pobocze...

    Bo ty pewnie jeździsz TIRem :)
    Naprawdę nigdy na dwukierunkowej jednojezdniowej drodze nie musiałeś
    zjechać w prawo za linię wyznaczającą pobocze aby puścić wyprzedzającego
    z przeciwka na trzeciego? Przez 300 tyś km?
    Nie widzę takiej opcji - nawet TIRem.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 130. Data: 2012-05-07 10:47:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Miroo" <m...@R...o2.pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Bo ty pewnie jeździsz TIRem :)
    > Naprawdę nigdy na dwukierunkowej jednojezdniowej drodze nie musiałeś
    > zjechać w prawo za linię wyznaczającą pobocze aby puścić wyprzedzającego z
    > przeciwka na trzeciego?

    Może dlatego, że jest kulturalnym kierowcą i nie musi, bo sam ułatwia
    wyprzedzanie przez zjechanie na margines?