  • 71. Data: 2018-01-09 22:14:59
    Temat: Re: Mandat za niewłaściwe odmrazanie szyb
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 09-01-2018 o 21:54, Uzytkownik pisze:

    > 30) postój pojazdu - unieruchomienie pojazdu niewynikające z warunków
    > lub przepisów ruchu drogowego, trwające dłużej niż 1 minutę;
    >
    > Aby nie trzeba było wyłączać silnika to należy nie doprowadzać do
    > postoju. Zatem mniej jak co 1 minutę, należy autem ruszyć do przodu lub
    > do tyłu np. o 1cm. ;)

    Jak wóz Drzymały? :-D

    > Kiedyś nawet tak odesłałem z kwitkiem pasożyta w czarnym ubranku, który
    > liczył, że nałoży na mnie karę za parkowanie w strefie płatnej.

    Dobre! :-D
    Czasem gdy jadę po kogoś to chwilę muszę postać. Jeśli będę chciał się
    kiedyś wykłócać przy okazji, przyda się ;-)

    A co do korelacji z wątkiem, to blado może to wypaść bo gdy ruszysz
    przed minutą nie do końca odśnieżonym autem, to będzie drożej: 500zł.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 72. Data: 2018-01-09 22:19:00
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > W dniu .01.2018 o 19:29 Poldek <p...@i...eu> pisze:
    >
    >  Po minucie wszystkie

    > Zazwyczaj w autach które mam/miałem był to jeden dedykowany guzik. Po
    > jego odpaleniu wentylator na przednią szybę był ustawiany na max'a,
    > uruchamiała się sprężarka lub/i nagrzewnica w module klimatyzacji.
    > Efekt: po paru min przednia szyba była w każdych warunkach czysta i sucha.

    A potem klimy nie można było wyłączyć, bo przez tydzień od włączenia z
    miejsca szyba zachodziła mgłą.
    Dziękuję, postoję, nie włączam klimy bez potrzeby - tzn. gdy jest
    zimniej na dworze niż chciałbym mieć w aucie.

  • 73. Data: 2018-01-09 22:42:10
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 08 Jan 2018 09:47:18 +0100, Marek <f...@f...com> wrote:

    >Czy ktoś już spotkał się z przypadkiem ukarania za włączony silnik?

    A na chuj skrobać, jak auto może nie odpalić? Odpalamy, jak odpali,
    skrobiemy :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 74. Data: 2018-01-09 22:45:49
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 8 Jan 2018 10:23:16 -0800 (PST), Kris <k...@g...com>
    wrote:

    >Z farelki pod maską;)

    Farelkę to ja mam w Focusie. Z 2006 roku. Tesla jej nie wymyśliła.

  • 75. Data: 2018-01-10 00:24:34
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 09-01-2018 o 22:19, Cavallino pisze:

    > A potem klimy nie można było wyłączyć, bo przez tydzień od włączenia z
    > miejsca szyba zachodziła mgłą.
    > Dziękuję, postoję, nie włączam klimy bez potrzeby - tzn. gdy jest
    > zimniej na dworze niż chciałbym mieć w aucie.

    Tak czytam Twoją odpowiedź i szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem, co
    chciałeś powiedzieć koledze. Wydaje mi się, że jesienią i zimą klima
    używana jest częściej niż latem. Błyskawicznie zdejmuje parę z okien.
    30s i znika.

    W swoim aucie praktycznie nie ruszam ustawień. Wszystko samo się dzieje.
    Pojawia się wilgotne powietrze w kabinie (bo deszcz, bo mróz i chuchanie
    itp) - samoczynnie zmienia się wtedy kierunek nawiewu, jego siła,
    załącza się AC i grzanie. Para schodzi natychmiast również z szyb, na
    których nawiewu nie ma. Jak dla mnie bajka.

    Wydaje się to być najbardziej rozsądnym scenariuszem. O co chodzi z tym
    tygodniem nieużywania klimy potem?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 76. Data: 2018-01-10 08:03:07
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > A Goździkowa stosuje etopirynę i też nie pękła :-D
    >
    > Bardziej poważnie: takie komentarze są bardzo szkodliwe. Ktoś poleje,
    > szyba pęknie, zapłacisz za to?

    Przecież chyba napisalem, ze nie wszystkie szyby muszą być równie odporne. Z
    czego płynie oczywisty wniosek że nie daję na to żadnej gwarancji że u
    innych ta metoda będzie dobra.. Nikt nie będzie namawiał i przekonywał
    takiej metody bo jest potencjalnie ryzykowna i eksperymenty takie mogą
    kosztować ładnych parę stów, ale każdy ma swoją głowę i jak chce to niech
    ryzykuje. Plusy są ogromne (chyba że ktoś lubi strobać lód z szyb ;).
    Co do pęknięcia od kamienia to zupełnie inna historia. Jak już się pojawi
    odprysk czy mała ryska to nie ma w zasadzie ratunku. Rzadko udaje się to
    zatrzymać jakimiś indiańskimi metodami.

    Pzdr

  • 77. Data: 2018-01-10 08:08:42
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Tak gorącą nie próbowałem, ale szyba powinna przetrwać. Faktem jest, że
    > przy dużym mrozie, taka woda szybciej zamarznie. Ja leję dosyć niedużym
    > strumieniem ciepłą wodę.

    Ja tak samo, polewam małym strumieniem powoli, w różne miejsca, żeby w miare
    rownomiernie szyba się nagrzewała i żeby potencjalnie niebezpieczne
    naprężenia nie pojawily sie nagle w jednym miejscu.
    No i szybko po zabiegu trzeba uruchomic wycieraczki, zeby woda nie zamarzla
    tym razem w postaci grubej warstwy :)

    Pzdr

  • 78. Data: 2018-01-10 10:30:03
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-09 o 20:54, Poldek pisze:

    > W Golfie 7 FL.
    >
    > Na podstawie czego? Pewnie głównie temperatury. Mogę wyłączyć automatykę
    > w ustawieniach lub coś tam zmienić, jakieś parametry, ale nie widzę
    > potrzeby, bo działa do bardzo sprawnie i nie lubię spędzać za dużo czasu
    > na klikaniu po nadmiarze opcji.

    U mnie w sabie 93.

    Pozdrawiam

  • 79. Data: 2018-01-10 12:28:24
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 10-01-2018 o 08:03, miumiu pisze:

    > Przecież chyba napisalem, ze nie wszystkie szyby muszą być równie odporne.

    Jasne. Rozwinąłem wątek i jednocześnie postuluję aby nawet takich
    sugestii nie publikować. Równie dobrze można było napisać, że do ropy
    dolałem benzyny a turbina mi nie padła mimo to.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 80. Data: 2018-01-10 17:56:15
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-01-10 o 08:08, miumiu pisze:

> [...]
    > naprężenia nie pojawily sie nagle w jednym miejscu.
    > No i szybko po zabiegu trzeba uruchomic wycieraczki, zeby woda nie zamarzla
    Odladzam wodą szyby już 30lat, nigdy żadna nie pękła, woda musi być
    dość ciepła
    taka żeby lekko parzyła i polewamy strumieniem stopniowo całą szybę,
    wody nie wylewamy gwałtownie, butelka 2l spokojnie wystarcza.
    Letnia czy zimna nic nie daje bo zamarza od razu.
    Woda musi dostarczyć odpowiednią ilość ciepła szybie.
    Potem trzeba od razu zgarnąć wodę wycieraczką. Ciepła szyba od razu
    schnie i nie paruje przez jakiś czas aż nie ostygnie.

    --
    Pozdr
    Janusz