  • 61. Data: 2018-01-09 19:51:59
    Temat: Re: Mandat za niewłaściwe odmrazanie szyb
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2018 o 19:43 Poldek <p...@i...eu> pisze:

    > przednią szybę podgrzewaną bezprzewodowo i odbijającą promienie
    > słoneczne więc w ogóle nie wciskam żadnych guzików, bo wszystko robi się
    > samo.

    Czyli wsiadasz do auta, odpalasz i auto samo wie czy szyba jest
    zaparowana, oblodzona, czy zwyczajnie mokra i uruchamia odpowiednią
    procedurę w zależności od potrzeb?

    TG

  • 62. Data: 2018-01-09 20:09:31
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Czyli wsiadasz do auta, odpalasz i auto samo wie czy szyba jest
    > zaparowana, oblodzona, czy zwyczajnie mokra i uruchamia odpowiednią
    > procedurę w zależności od potrzeb?

    Nie zna (nie widzi) potrzeb, działa algorytm który bez sensu włącza
    mi podgrzewanie tylnej szyby. Ale jak rozumiem czasy polonezów się
    skończyły i trzeba się przyzwyczaić a może i polubić.

    Pozdrawiam

  • 63. Data: 2018-01-09 20:12:58
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2018 o 20:09 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

    > Nie zna (nie widzi) potrzeb, działa algorytm który bez sensu włącza
    > mi podgrzewanie tylnej szyby. Ale jak rozumiem czasy polonezów się
    > skończyły i trzeba się przyzwyczaić a może i polubić.

    W jakim aucie tak się dzieje? - na podstawie czego? - temp. zewnętrznej?

    TG

  • 64. Data: 2018-01-09 20:22:09
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 09-01-2018 o 19:29, Poldek pisze:

    > Działa na to klimatyzacja. Włączasz ogrzewanie i jednocześnie
    > klimatyzację. Wtedy szyby nie parują od środka.

    Serio efekt uzyskujesz / uzyskiwałeś natychmiast na zimnym silniku???

    Z moich obserwacji wynika, że trzeba trochę postać na włączonym silniku
    aby klimatyzacja zaczęła osuszać a nagrzewnica grzać. A w/g w/w
    przepisów "trochę postać" = mandat.

    Mało tego, nawet jeśli to już zacznie "jakoś" działać to i tak nie
    wpływa to za bardzo na przednią szybę w tej fazie. Szyba staje się
    przejrzysta w pobliżu nawiewów a dopiero długo po tym cała staje się czysta.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 65. Data: 2018-01-09 20:54:16
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > W jakim aucie tak się dzieje? - na podstawie czego? - temp. zewnętrznej?

    W Golfie 7 FL.

    Na podstawie czego? Pewnie głównie temperatury. Mogę wyłączyć automatykę
    w ustawieniach lub coś tam zmienić, jakieś parametry, ale nie widzę
    potrzeby, bo działa do bardzo sprawnie i nie lubię spędzać za dużo czasu
    na klikaniu po nadmiarze opcji.

  • 66. Data: 2018-01-09 21:01:31
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-09 o 19:29, Poldek pisze:
> [...]
    iu-zamarznietych-szyb,804443.html

    > Działa na to klimatyzacja. Włączasz ogrzewanie i jednocześnie
    > klimatyzację. Wtedy szyby nie parują od środka.

    Przy -20'C na zewnątrz :)

  • 67. Data: 2018-01-09 21:18:19
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-01-09 o 20:22, Marek S pisze:

> [...]
    > wpływa to za bardzo na przednią szybę w tej fazie. Szyba staje się
    > przejrzysta w pobliżu nawiewów a dopiero długo po tym cała staje się

    Efekt osuszający jest (był, bo już nie mam tego samochodu) prawie
    natychmiastowy. Efekt ogrzewający powietrzem - to tak, trzeba poczekać
    kilka minut. Czyli schemat postępowania a. zgarniam z szyby śnieg,
    zdrapuję lód, b. wsiadam, zapalam silnik, guzik AC ON i jadę. Szyba jest
    przejrzysta. Oczywiście ciepło w samochodzie robi(ło) się po paru
    minutach jazdy, ale to chyba normalne - ?

  • 68. Data: 2018-01-09 21:25:22
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-01-09 o 21:01, Uzytkownik pisze:
    iu-zamarznietych-szyb,804443.html

    > Przy -20'C na zewnątrz :)

    W sensie, że poniżej jakiejśtam temperatury zewnętrznej (-17*C?)
    kompresor klimatyzacji powinien się nie włączyć? Być może, ale realnym
    życiu tego nie miałem szansy tego sprawdzić, bo zawsze działało.

  • 69. Data: 2018-01-09 21:44:39
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 09-01-2018 o 21:18, Poldek pisze:

    > Czyli schemat postępowania a. zgarniam z szyby śnieg,
    > zdrapuję lód, b. wsiadam, zapalam silnik, guzik AC ON i jadę. Szyba jest
    > przejrzysta.

    W żadnym aucie tak nie miałem. Gdy był mróz, to na ZIMNYM silniku nic
    poza ogrzewaniem szyby nie było w stanie spowodować aby po ZEWNĘTRZNEJ
    stronie nie osadzała się natychmiast po ruszeniu zamarzająca mgiełka.
    Ale faktem jest, że na wybrzeżu mieszkam więc wilgoć pewnie większa.

    AC w w/w przypadku nie poprawiał niczego. AC działał tylko na parę po
    stronie wewnętrznej lecz nie pamiętam czy w duecie z ogrzewaniem czy sam
    w sobie. Zresztą nie mam pewności czy ten układ w ogóle działa gdy w
    kabinie jest ujemna temperatura a nagrzewnica jest zimna. Teraz wszystko
    jest zelektronizowane.

    > Oczywiście ciepło w samochodzie robi(ło) się po paru
    > minutach jazdy, ale to chyba normalne - ?

    To oczywiste.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 70. Data: 2018-01-09 21:54:06
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > zewnętrznej też potrafi natychmiast zamarzać zaraz za piórem
    > wycieraczki. Łapie wilgoć z powietrza. Jeśli nic nie widzisz, to
    > również mandat Ci się należy.
    >
    > Zgodnie z przepisami nie da się w takich warunkach wyjechać na ulicę.
    > Ekologia bierze górę nad bezpieczeństwem. Gdyby policja / straż
    > miejska stosowała się do tych durnych przepisów, to mieliby żniwa zimą
    > każdego ranka.
    >
    > Ale przyszło mi do głowy obejście, być może złudne. Gdyby odśnieżyć i
    > oskrobać auto na zimno a potem zamknąć się w nim, odpalić silnik i

    Sprawa jest bajecznie prosta.

    Jest zakaz pozostawiania uruchomionego silnika na postoju.

    Co mówi PoRD o postoju?

    30) postój pojazdu - unieruchomienie pojazdu niewynikające z warunków
    lub przepisów ruchu drogowego, trwające dłużej niż 1 minutę;

    Aby nie trzeba było wyłączać silnika to należy nie doprowadzać do
    postoju. Zatem mniej jak co 1 minutę, należy autem ruszyć do przodu lub
    do tyłu np. o 1cm. ;)

    Po każdym takim przestawieniu samochodu, silnik można pozostawić
    włączony jeszcze do minuty czasu. Podobnie też z postojem i parkowaniem
    w płatnych strefach.

    Kiedyś nawet tak odesłałem z kwitkiem pasożyta w czarnym ubranku, który
    liczył, że nałoży na mnie karę za parkowanie w strefie płatnej.

    Stałem z włączonym silnikiem, bo był upał i chodziła klima. Podszedł do
    mnie żeby sprawdzić czy mam wykupiony bilet. Ja w tym momencie cofnąłem
    auto. Doskoczył do mnie i szykuje się z aparatem foto oraz ze słowami,
    że będzie mi musiał wypisać opłatę dodatkową (karę) za parkowanie w
    strefie płatnego parkowania, bo nie dokonałem opłaty. Wspomniał też o
    karze za to że mam włączony silnik. Ja mu na to: pan się myli, bo ja nie
    parkuję, ani nie dokonałem postoju, ponieważ zgodnie z PoRD nie minęła
    jeszcze minuta od mojego zatrzymania. Po czym mówię, że musi mieć na
    uwadze, że mam w aucie rejestrator, który rejestruje jego zachowanie
    oraz nagrywa naszą rozmowę. Gość spojrzał na zegarek. Wychyliłem się
    przez okno i poprosiłem, żeby zszedł z jezdni, bo mi przeszkadza w
    jeździe. Po czym, kiedy jeszcze nie upłynęła minuta, znów przestawiłem
    auto o metr do przodu. Nie minęła kolejna minuta, znów cofnąłem. Gość
    zapytał co ja robię i dlaczego nie wyłączam silnika, po raz kolejny
    przypominając mi o karze za włączony silnik, a ja mu na to, że jeszcze
    jadę i mam zamiar zaparkować tylko jakoś nie potrafię się zdecydować,
    które miejsce będzie bardziej odpowiednie. Zobaczył, że go robię w
    ch....., machnął ręką i poszedł dalej robić zdjęcia innym samochodom i
    wypisywać kary. Tak stałem, zarazem jadąc przez chyba 15 minut,
    oczekując szanownej małżonki. Po czym odjechałem :)

    Może bym i zapłacił tym pasożytom za ten postój, ale wtedy naprawdę nie
    miałem na tyle bilonu w kieszeni, aby zapłacić najniższą opłatę, która
    wynosiła 1zł, a rozmienić nie było gdzie. Do najbliższego sklepu było
    jakieś 100-150m, ale na drodze jednokierunkowej gdzie musiałbym objechać
    dookoła ok. 1km, żeby tam podjechać i przy tym nie było pewności czy
    znajdę tam miejsce. Poza tym widziałem tego pasożyta, że chodzi i
    wypisuje kary. Wiedziałem, że jak odejdę od auta, aby pieszo dojść do
    tego sklepu, aby rozmienić kasę to i tak mi wypisze karę.