  • 11. Data: 2010-02-10 12:09:34
    Temat: Re: Mandat z fotoradaru z Austrii
    Od: S P 1 Q X L <s...@s...pl>

    W dniu 2010-02-10 09:16, Adam Kostorz pisze:

> [...]
    >
    > - przychodzi za potwierdzeniem odbioru
    > - pierwsza cześć jest po niemiecku, a później jest tłumaczenie na język
    > polski, trochę z błędami
    > - nie ma fotki
    > - standardowe informacje o możliwości odwołania, do tego numer konta i
    > najciekawsze: w przypadku niezapłacenia starsza przekazaniem sprawy
    > polskiej policji :)
    >
    > W to ostatnie akurat nie wierze (chyba nie ma jeszcze dyrektywy UE), ale
    > ryzyko zatrzymania za kilka lat przez patrol i przywalenie kary z
    > odsetkami i cholera wie czym motywuje do uregulowania należności ;)

    Sytuacja wygląda następująco. - Przykładowo w Austrii odpowiedni organ
    (np. policja) występuje do polskiego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i
    Administracji, a właściwie Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców
    (CEPiK) z zapytaniem o dane właściciela pojazdu o konkretnych numerach
    rejestracyjnych. Pod otrzymany adres wysyła zaoczny mandat.

    Dalej procedura jest już mało skomplikowana - właściciel albo płaci sam
    albo wskazuje kierowcę, który auto prowadził. Jeśli nie wskaże kierowcy
    i sam nie płaci sprawa może trafić do polskiego sądu, a mandat zostanie
    wyegzekwowany w drodze postępowania egzekucyjnego. Podobnie jest na
    Węgrzech czy w Hiszpanii. Z tych trzech krajów przychodzi najwięcej
    zapytań o dane naszych kierowców.

    Fotoradarowe mandaty lepiej płacić - przestrzegają eksperci. Przy
    następnej wizycie w tym samym państwie i spotkaniu z policyjną drogówką
    kara może być bowiem jeszcze wyższa - kierowca płaci nie tylko mandat,
    ale i odsetki.

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 100210-0, 2010-02-10
    Przetestowano na: 2010-02-10 12:09:34

  • 12. Data: 2010-02-10 12:48:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Feb 2010 12:09:34 +0100, S P 1 Q X L wrote:
> [...]
    >(CEPiK) z zapytaniem o dane właściciela pojazdu o konkretnych numerach
    >rejestracyjnych. Pod otrzymany adres wysyła zaoczny mandat.

    Piszesz z teorii czy z praktyki ?

> [...]
    >następnej wizycie w tym samym państwie i spotkaniu z policyjną drogówką
    >kara może być bowiem jeszcze wyższa - kierowca płaci nie tylko mandat,

    Rozpowszechniaja sie systemy rozpoznawania nr rejestracyjnych, a od
    tego tylko krok do tego ze policja bedzie dostawala konkretne
    informacje - tego zatrzymac, duzo winny.

    Odsetki .. Austria przewiduje odsetki ? My nie.

    J.

  • 13. Data: 2010-02-10 13:25:57
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    J.F. pisze:

> [...]
    > informacje - tego zatrzymac, duzo winny.
    >
    > Odsetki .. Austria przewiduje odsetki ? My nie.

    Wniosek jeden - poszalałeś wcześniej, przed następnym wyjazdem zmień
    blachy ;) będzie to tańsze niż parę setek euro z ewentualnych fotoradarów ;)

    Pozdrawiam !!

  • 14. Data: 2010-02-10 13:30:11
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Rozpowszechniaja sie systemy rozpoznawania nr rejestracyjnych, a od
    tego tylko krok do tego ze policja bedzie dostawala konkretne
    informacje - tego zatrzymac, duzo winny.

    przeciez taki system dziala od dawna w Niemczech, kolesia nakryli na
    fajkach dopoki nie zmienil auta, zawsze "przypadkowo" byl zatrzymywany
    do kontroli

    ps podobno w zachodniopomorskim tez jakies sluzby bawia sie takim
    sprzetem, monitorowany byl/jest ruch do/z Szczecina

    P.

  • 15. Data: 2010-02-10 13:34:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Feb 2010 04:30:11 -0800 (PST), PJ wrote:
> [...]
    >
    >przeciez taki system dziala od dawna w Niemczech, kolesia nakryli na
    >fajkach dopoki nie zmienil auta, zawsze "przypadkowo" byl zatrzymywany

    Tylko wiesz - w Niemczech wydano miliardy na system rozpoznajacy nr
    rejestracyjne ciezarowek i sprawdzajace czy zaplacily za przejazd.
    Osobowe pewnie tez rozpoznaja.

    A w wielu innych krajach nie wydano i systemu nie ma.

    J.

  • 16. Data: 2010-02-10 19:26:34
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 10 Feb 2010 09:16:36 +0100, Adam Kostorz napisał(a):

    > W to ostatnie akurat nie wierze (chyba nie ma jeszcze dyrektywy UE), ale
    > ryzyko zatrzymania za kilka lat przez patrol i przywalenie kary z
    > odsetkami i cholera wie czym motywuje do uregulowania należności ;)

    Zaraz, a kto prowadził samochód? Czy oni to wiedzą?

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 17. Data: 2010-02-10 19:32:23
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 10 Feb 2010 12:09:34 +0100, S P 1 Q X L napisał(a):

> [...]
    > i sam nie płaci sprawa może trafić do polskiego sądu, a mandat zostanie
    > wyegzekwowany w drodze postępowania egzekucyjnego. Podobnie jest na

    Na jakiej podstawie ma obywatel Polski obowiązek podawanai kto kierował
    innej instytucji, niż naszej polskiej Policji?

  • 18. Data: 2010-02-10 20:04:29
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-02-10, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > Na jakiej podstawie ma obywatel Polski obowiązek podawanai kto kierował
    > innej instytucji, niż naszej polskiej Policji?

    Na podstawie przepisów kraju w którym przebywał w momencie popełniania
    wykroczenia.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 19. Data: 2010-02-10 21:43:02
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Krzysiek Kielczewski w
    -ho.pl>:

    > Na podstawie przepisów kraju w którym przebywał w momencie popełniania
    > wykroczenia.

    Właściciela dupa siedziała na krześle w RP -- pytanie Adama dalej jest bez
    odpowiedzi -- może więc uściślę: jaki przepis w RP nakłada na obywatela
    polskiego podawania...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 20. Data: 2010-02-10 21:56:15
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    wiadomości news:91xb32hrumly$.dlg@oldfield.org.pl...

    > Zaraz, a kto prowadził samochód? Czy oni to wiedzą?

    Chętnie bym się pobawił w korespondencję, oczywiście prowadzoną w jęz.
    polskim, z k.u.k. fotoradar'amtem. Na początek miłe podziękowania za pismo i
    informacja, że nie prowadziłem wtedy a wtedy auta na terenie Austrii oraz
    miłe pytanie skąd mają moje dane osobowe. Potem jeśli byłby dalszy ciąg to
    już hulaj dusza ;)