  • 1. Data: 2010-02-10 09:16:36
    Temat: Mandat z fotoradaru z Austrii
    Od: Adam Kostorz <a...@n...pl>

    Tak niestety, dziś przyszedł list. Ustrzelili mnie w sierpniu 2009 na
    A23 (obwodnica Wiednia) - w nocy ok 01:00 miałem 111km/h na 80tce - kara
    80E :( List wygląda mniej więcej tak:

    - przychodzi za potwierdzeniem odbioru
    - pierwsza cześć jest po niemiecku, a później jest tłumaczenie na język
    polski, trochę z błędami
    - nie ma fotki
    - standardowe informacje o możliwości odwołania, do tego numer konta i
    najciekawsze: w przypadku niezapłacenia starsza przekazaniem sprawy
    polskiej policji :)

    W to ostatnie akurat nie wierze (chyba nie ma jeszcze dyrektywy UE), ale
    ryzyko zatrzymania za kilka lat przez patrol i przywalenie kary z
    odsetkami i cholera wie czym motywuje do uregulowania należności ;)

    Adam

  • 2. Data: 2010-02-10 09:37:48
    Temat: Re: Mandat z fotoradaru z Austrii
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > W to ostatnie akurat nie wierze

    I słusznie, bo nie ma takiej możliwości. Kuzyn to ćwiczył
    latem zeszłego roku, zresztą niezłe jaja z tego wyszły (na
    koniec sam kuzyn zapodał policję szwabską do ichniego sądu
    i... wygrał). problem pojawi się wtedy, kiedy pojedziesz do
    Austrii następną razą :-).

  • 3. Data: 2010-02-10 09:45:18
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Robert_J pisze:
    > problem pojawi się
    > wtedy, kiedy pojedziesz do Austrii następną razą :-).

    ja się trochę za późno zorientowałem, że puszki zamontowane nad jezdnią
    to fotoradary, całe szczęście nic nie przyszło a w maju minie od tego
    rok. Bo droga była tak zajebista, że pozwalałem sobie o przekraczanie
    prędkości o jakieś 30-40km/h Całe szczęście następnym razem pojadę tam
    już innym autem więc nie powinno być problemu :) Chociaż jak trzeba
    będzie zapłacić to cóż, nikt mnie nie zmuszał jechałem za szybko to płacę :)

    --
    krzysiek82

  • 4. Data: 2010-02-10 09:49:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Feb 2010 09:16:36 +0100, Adam Kostorz wrote:
> [...]
    >- przychodzi za potwierdzeniem odbioru
    >- pierwsza cześć jest po niemiecku, a później jest tłumaczenie na język

    A jakies podejrzenia skad maja adres masz ?

    >- nie ma fotki

    Mogli od tylu robic

    >W to ostatnie akurat nie wierze (chyba nie ma jeszcze dyrektywy UE), ale
    > ryzyko zatrzymania za kilka lat przez patrol i przywalenie kary z
    >odsetkami i cholera wie czym motywuje do uregulowania należności ;)

    Zmiana numerow tylko ~150zl :)

    A moze najpierw na bezczelnego poprosic o przyslanie fotki celem
    ustalenia kierujacego ? :-)

    J.

  • 5. Data: 2010-02-10 10:32:21
    Od: Marcin QWE <m...@t...nospam.yahoo.com>

    J.F. pisze:

    > A moze najpierw na bezczelnego poprosic o przyslanie fotki celem
    > ustalenia kierujacego ? :-)

    Swoja droga to moze byc szybszy sposob na zarobienie paru groszy, niz
    maile od uciskanych nigeryjskich buntowmikow, ksiazat, etc.
    Wystarczy miec dostep do internetu albo ksiazki telefonicznej.
    IMO powinni udowodnic, ze wiedza do kogo wyslali mandat/polecenie zaplaty.
    No i moze warto sprawdzic kto w Austrii placi za fotki - wlasciciel
    samochodu czy kierowca. Jesli wlasciciel pojazdu to drobny zonk ale
    jesli kierowca - to odpisac (tez za potwierdzeniem i poleconym), ze
    owszem tablice wydaja sie byc wlasciwe, samochod tez tak jakby ten sam
    (zwlaszcza jesli podali go w opisie, bo jesli przyslali bez dokladnego
    wskazania pojazdu to niech sie czepia tramwaja, przeciez to moga miec z
    CEPIKu) ale ze nie przypominasz sobie, zebys wtedy tam przejezdzal no i
    ze owszem przyznajesz sie ze byles w tedy na terenie Austrii, no i
    wogole ze ty jestes chetny do wspolpracy, ale ....

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2010-02-10 10:36:30
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    W dniu 2010-02-10 09:45, krzysiek82 pisze:

> [...]
    > już innym autem więc nie powinno być problemu :) Chociaż jak trzeba
    > będzie zapłacić to cóż, nikt mnie nie zmuszał jechałem za szybko to

    Te "puszki" jak to nazwałeś to rzadko fotoradary. W większości są to
    urządzenia do pomiaru ruchu (dane m.in. do TMC) i do kontroli opłat
    autostradowych (winiety).

  • 7. Data: 2010-02-10 10:47:19
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-10 10:36, Miecio pisze:

    > Te "puszki" jak to nazwałeś to rzadko fotoradary. W większości są to
    > urządzenia do pomiaru ruchu (dane m.in. do TMC) i do kontroli opłat
    > autostradowych (winiety).

    Obyś miał rację w tym co piszesz... :)

    Pozdrawiam :)

  • 8. Data: 2010-02-10 10:48:06
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Miecio pisze:
    > Te "puszki" jak to nazwałeś to rzadko fotoradary. W większości są to
    > urządzenia do pomiaru ruchu (dane m.in. do TMC) i do kontroli opłat
    > autostradowych (winiety).

    hmm to mnie trochę pocieszyłeś :)

    --
    krzysiek82

  • 9. Data: 2010-02-10 11:19:05
    Od: Adam Kostorz <a...@n...pl>

    J.F. pisze:

    > A jakies podejrzenia skad maja adres masz ?

    Zapewne odpytali CEPIK:
    http://www.rp.pl/artykul/69118,360885_Unijne_fotorad
    ary_nie_wszedzie_takie_straszne.html

    > Zmiana numerow tylko ~150zl :)

    Wydaje mi się, że mogą przy kontroli sprawdzić numer np. paszportu,
    imię, nazwisko, adres itp i tym samym zidentyfikować osobę i założyć
    karę z odsetkami.

    > A moze najpierw na bezczelnego poprosic o przyslanie fotki celem
    > ustalenia kierujacego ? :-)

    Podobno prawo austriackie pozwala karać właściciela pojazdu - nie kierowcę.

    Adam

  • 10. Data: 2010-02-10 11:28:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Adam Kostorz" <a...@n...pl> napisał w wiadomości

    >Wydaje mi się, że mogą przy kontroli sprawdzić numer np. paszportu, imię,
    >nazwisko, adres itp i tym samym zidentyfikować osobę i założyć karę z
    >odsetkami.

    Sugerujesz, że w paszporcie masz adres, czy że posiadają numer paszportu?