  • Data: 2017-10-18 16:00:18
    Temat: Re: Maly monitorek VGA
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    Mateusz Viste <m...@w...tell> wrote:

    > Ha, też tak kombinowałem, zanim zainwestowałem w J1900 :)

    J1900 to też jest dobra opcja. Szukam czegoś do oglądania filmów, bo raspi
    (inne, ale też trójka) nie daje rady na 1080p (a nawet na 720p potrafi się
    przyciąć).

    > Trwało to pół roku. Po tym czasie miałem dość błędów I/O przy każdym
    > poruszeniu kabla USB, i wiążących się z tym wielogodzinnymi sesjami
    > fsck... Nie mówiąc o transferach dyskowych na poziomie 486SX.
    > Zlikwidowałem więc pająka z RPi+dwa dyski+trzy zasilacze i wstawiłem
    > zwartą skrzynkę miniITX.
    >
    > Być może twoje przejściówki jakieś lepsze, albo RPi stoi w spokojniejszym
    > miejscu (u mnie był w korytarzu - wystarczyło drzwiami trzasnąć by w dmesg
    > pojawił się wysyp błędów).

    Raspi jest wsadzone w obudowę razem z dyskami i przejściówkami.
    Przejściówki rzeczywiście dobre - trzy różne wypróbowałem, zanim znalazłem
    takie, które nie miały problemów. Tyle że te przejściówki 5V dla dysku
    biorą bezpośrednio z USB (i to ile dysk pociągnie, kto by się tam
    ograniczeniem 500mA przejmował), więc jeszcze zrobiłem małą płytkę, która
    puszcza 5V osobno, a tylko dane z USB.

    Inne przejściówki albo były gówniane i ciągle się rozłączały, albo nie
    obsługiwały SMART-a. Zrobiłem o tym swego czasu wątek na pl.comp.pecet.

    > No i był też problem z transferem między dwoma dyskami - USB bardzo
    > szybko się wysycało (dzielone z Ethernetem... jako NAS daremne - filmy MKV
    > notorycznie się cięły).

    Hmm, ja nie transferuję nic między dyskami, ale mam dyski w RAID-zie i na
    zewnątrz (Ethernet -> Accesspoint -> WiFi 5G) spokojnie wysycam Ethernet,
    mając transfery na poziomie 10 MB/s.

    > Ale to było RPi 2, może na trójce jakoś inaczej to rozwiązali.

    Trójka jest dużo mocniejsza. Sam dwójki nie miałem - jedynie jedynkę (robi
    teraz za serwer druku, bo nie chciałem ciągnąć kabla do drukarki),
    Beaglebone Black (kupiony, jak jeszcze nie było trójek) i trzy trójki
    (każda do czego innego).

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]