    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Mały dobry rejestrator
    Date: Sat, 13 Oct 2018 00:10:50 +0200

    > Zszedlem do samochodu zeby zobaczyc co za kamerki mam. Na obudowie
    > wydrukowane forever i nic wiecej. Z piec lat temu kupilem w makro po
    > 35 albo 39 zlotych dwie sztuki. Zalozylem jakies stare karty o
    > pojemnosci takiej ze z pol godziny kamerki w rozdzielczosci 640x480
    > nagrywaja.

    No i tu kiszka... 640 to za mało. Jeśli kamera ma kąt widzenia np. 140
    stopni, to każdy piksel jest na wagę złota bo inaczej tablice widzisz
    tylko gdy ktoś przyłoży je do obiektywu.

    > Niby w 720 tez nagrywa ale robi to z szybkoscia nie
    > wieksza niz 10 klatek na sekunde. W 640 jest w miare plynnie. Obraz
    > jest zdecydowanie lepszy niz kamerki z linku jaki dales.

    Właśnie tę tendencję zauważam nie tylko w kamerkach samochodowych. Im
    nowsze tym gorsze + kupa niepotrzebnych funkcji.

    > Szalu nie
    > robi ale to nie jest kamera do nagrywania Bondow. Wada kamerki byl
    > waski obiektyw.

    Rzecz dyskusyjna: szeroki kąt to duży obszar widzenia i wymagana duża
    rozdzielczość by obraz był użyteczny. A jak jest duża rozdzielczość to i
    duży szum więc producenci zmniejszają czułość. W efekcie w nocy jest czarno.

    Wąski kąt to dobra rozpoznawalność tablic rejestracyjnych w stosunkowo
    dużym zakresie odległości ale... nie widać bezpośredniego otoczenia.

    > Akumulatora
    > wystarcza na jakies trzy godziny po wylaczeniu.

    Nieźle, w tych nowych 20 minut jest wyczynem.

    > Przednia podlaczona
    > za stacyjka. Nie pamietam kiedy otwieralem ekranik zeby zobaczyc czy
    > nagrywa. Uwazam ze do samochodu nic wiecej nie jest potrzebne niz
    > kamerki jakie mam.

    Jeśli widzisz tablice rejestracyjne w czasie jazdy w różnych warunkach,
    to ok. Ale opisujesz tu historię rejestratorów. Nowe kamery bywają dużo
    gorsze.

    > Uwazam ze wydawanie pieniedzy
    > na drozsze kamerki niz mam to wyrzucanie pieniedzy.

    Tu się nie zgodzę - wraz w ceną kamery rośnie prawdopodobieństwo
    kupienia czegoś sensownego. Nie oznacza to, że wydając fortunę kupisz
    dobry sprzęt. Ja się trochę wpakowałem w markę MiVue za 1200zł.

    > Kazda najtansza kamerka
    > jest lepsza niz brak kamerki.

    Z wyjątkiem poniższego nie zgadzam się. Na rynku jest dużo szmelcu jak
    na pokazanym filmie. Po co mi kamera, która nie zarejestruje tablic
    rejestracyjnych? Jedynie w wyjątkowych sytuacjach taki zapis może się
    przydać. Trup na jezdni, auto zatrzymane i filmuje akcję. To jakieś
    ekstrema.

    > Do tego nie wlaczona najgorsza kamerka
    > w pewnych sytuacjach dziala tak samo jak najdrozsza wlaczona.

    Tu się zgadzam.

    > Jak na
    > dzisiejsze czasy to te moje kamerki sa troche duze.

    Niestety tak być musi. Przetwornik kamery im większy (wymiarowo) tym
    lepszy w danej rozdzielczości. Kłopot jest inny. Duża kamera nie oznacza
    dużego przetwornika. Zazwyczaj wielkość narzuca elektronika + akumulator
    a przetwornik jest pici pici, z którego nie da się wykrzesać dobrego
    obrazu.

    > W masterze tylna
    > jest wbudowana w tylne drzwi a z przodu jest w kabinie na tyle duzo
    > miejsca i szyba jest tak duza ze jest dla mnie niewidoczna. Jesli
    > mialbym bawic sie w nowa kamerke do osobowego to bym kupil wbudowana
    > w lusterko, o ile byla by opcja podmiany lusterka.

    We współczesnych autach w lusterku może być mnóstwo elektroniki. U mnie
    np. znajduje się czujnik światła zewnętrznego, czujnik światła
    wewnętrznego, czujnik temperatury a lusterko jest przyciemniane
    elektronicznie. Gdybym zainstalował taki wynalazek, to kupę elementów
    systemu bym zakłócił. Jak dla mnie powinno być tak, że auta fabrycznie
    wyposażone są w wideorejestratory 360 stopni. Sęk w tym, że jakieś głąby
    w niektórych krajach zabraniają ich używania.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek