  • 11. Data: 2012-02-13 22:16:25
    Temat: Re: Mały automat
    Od: p0li <p...@a...SCHNITT.pl>

    T->Dnia 2012-02-13 20:24:27 niejaki Marvin napisał:
    > Jeździ ktoś takim wynalazkiem? Jak to wygląda w praktyce? Czy po
    > wrzuceniu na D lekko ciągnie? A jak szarpanie? Bo skrzynia ze sprzęgłem
    > H-K to trzeba przyznać że niezwykle płynnie chodzi, a tu się boję że
    > będzie czkawka....

    ja mam coś takiego i jeżdżę na codzień
    (oprócz tego dwa auta z automatami hk)

    jest różnica w użytkowaniu - ale szybko się można przyzwyczaić
    do auta miejskiego - fajne rozwiązanie - tańsze od automatu hk, mniej
    upierdliwe w obsłudze a efekt prawie ten sam

    moje auto ma dodatkowo łopatki pod kierownica więc mogę zmieniac biegi
    także ręcznie

    zrobiłem ~18tys po miescie i nie miałem najmniejszych problemów ze skrzynią
    jak już pewnie wiesz jest to tzw skrzynia zrobotyzowana - czyli normalny
    manual + sprzegło i do tego siłowniki elektryczne sterujące ww.

    nie ma pozycji D - jest tylko + i -
    jak chcesz ruszyć a skrzynia jest na N to wciskasz + ato zmienia bieg na 1
    i czeka na dodanie gazu - dodajesz - wskakuje bieg, zwalnia się sprzegło i
    ruszasz - optem wskakują następne biegi
    przy spokojnej jeździe prawie nie czuć szarpania podczas zmiany biegów
    przy bardziej dynamicznej - czuć - ale przy niższych biegach

    najlepiej jakbyś się sam przejechał takim autem i ocenił

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 12. Data: 2012-02-14 00:01:30
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Marvin" <m...@f...com> napisał w wiadomości

    > być może najlepszym rozwiązaniem będzie poszukanie małego auta ale z
    > klasycznym automatem - nie wiem typu Polo, może coś z la france np Clio?
    >
    > brat

    No chętnie właśnie tak bym zrobił, tyle że jakoś na horyzoncie nie widzę
    takich modeli.
    Same skrzynie zautomatyzowane są. Obadałem Citroena C2, Yaris, Fiestę,
    Corsę.

    Jeśli chodzi o komfort jazdy to czy dealerzy tych marek to wszyscy tacy
    sukisyny, co to nigdy potencjalnemu klientowi nie zezwalają na próbną
    jazdę??

  • 13. Data: 2012-02-14 01:04:24
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    Jedyny automat jakim ja jeździłem to Yaris (nie wiem czy półautomat - są
    różne?) i miałem wrażenie, że płynnie przerzucał, żadnych zastrzeżeń. Na
    pewno nie robił tego gorzej niż ja w manualu. Ale to była nówka sztuka z
    wypożyczalni, chyba 5000km miał na blacie.
    Aha, na postoju na światłach na D ciągnął lekko do przodu.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

    http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

  • 14. Data: 2012-02-14 06:46:11
    Od: "CM" <C...@w...pl>

    >ROTFL.

    co cię śmieszy? Mam ja i dwie kolezanki z aerobiku i wszyskim siępo doba
    (choć mój kolor najładniejszy - rudy)

    Kalinka

  • 15. Data: 2012-02-14 07:26:20
    Od: Marvin <m...@f...com>

    > Jeśli chodzi o komfort jazdy to czy dealerzy tych marek to wszyscy tacy
    > sukisyny, co to nigdy potencjalnemu klientowi nie zezwalają na próbną
    > jazdę??

    No niestety problemem jest to, że takie samochody w salonach trafiają
    się b. rzadko. Przetestowanie kompletu marek graniczy z cudem.

    Marvin

  • 16. Data: 2012-02-14 08:22:55
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał w
    wiadomości news:jhc8dr$is2$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > wypożyczalni, chyba 5000km miał na blacie.
    > Aha, na postoju na światłach na D ciągnął lekko do przodu.

    Najlepiej sie przejechac i sprawdzic. Toyota ponoc w ciagu ostatnich lat
    mocno udoskonalila sterownik zautomatyzowanej skrzyni i nie odbiega ona juz
    prawie wcale kultura jazdy od tradycyjnego automatu.

  • 17. Data: 2012-02-14 08:31:26
    Od: Robson <r...@...pl>

    > No i czytam, że w tych małych gnojkach typu Yaris, Fiesta, Corsa itp.
    > kładą jakąś skrzynię półautomatyczną, czyli klasyczną tyle, że z

    Trochę źle czytałeś ;) najczęściej tam pakują CVT. Ale są chlubne
    wyjątki: niektóre yarisy, niektóre hyndaie, niektóre peugeoty 206-306
    itd. Tak naprawdę CVT jest dużo częściej spotykane niż manual automated.
    Najlepiej napisz konkretny model-rocznik-silink to sie dowiemy co ma w
    środku. Ja tez takiego szukałem, kupiłem golfa, skrzynia 5-biegowa.

  • 18. Data: 2012-02-14 10:32:37
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-02-13 21:24, Tatanka pisze:

    > Jesli chodzi o pseudo automat czyli klasyczna skrzynia mechaniczna z
    > silownikami - nie jezdzilem. Za to kazda opinia z dziesiatek o tym,
    > kazdy artykul w prasie moto stwierdza - szajs do kwadratu.

    Terefere: nie jeździłem, ale na pewno jest do kitu.

    Ja jeździłem. Jeżdżę. Jeździłem też kilkoma "klasycznymi" automatami
    oraz CVT.

    Oto porównanie:

    Sprzęgło hydrokinetyczne daje największą kulturę jazdy - choć i tu
    trafiają się modele szarpiące. Skrzynia CVT też ma sprzęgło HK i dla
    małych silników uważam, że jest najbardziej godna polecenia. Potrafi
    świetnie wykorzystać maksymalny moment obrotowy silnika.

    W Mikrze 1.0 (CVT) silnik wchodził na ok 4-4.5 tys obr i ciągnął na nich
    od 20 do 60 km/h. 0-100 km/h robił w około 13 sek, mimo, że katalog
    mówił, że zajmuje to 17 sek.

    W Yarisie 1.3 (87KM) mam skrzynię MTM, czyli manual z automatyczną
    zmianą - ze sprzęgłem ciernym. Gdy skrzynia jest prawidłowo skalibrowana
    (w serwisie trzeba czasem kalibrować) - jeździ się świetnie! Żadnych
    szarpnięć, po puszczeniu hamulca na postoju - pełznie do przodu.

    Wada: zmiana biegów jest wolniejsza (niecała sekunda), zaleta: przez
    brak poślizgu na sprzęgle - małe zużycie paliwa. Yaris ma tryb jazdy
    "ekonomiczny". Po mieście latem spalanie schodzi poniżej 6.8 litra (z
    klimą).

    Reasumując: gdy trafi się dobry używany egzemplarz z dowolną z tych
    skrzyń - można brać. Nie ma sensu odrzucać dobrego MTM i kupić padlinę z
    CVT.

  • 19. Data: 2012-02-15 11:24:52
    Od: Dman-666 <d...@t...o2.pl>

    Tak se patrze i patrze jak Marvin nawija makaron na uszy:

    > Witam,
    >
    > Potrzebuję porady.
    >
    > Muszę kupić drugi samochód dla rodziny. Z przyczyn kolanowych musi to
    > być automat.
    >
    > Główny samochód jaki mam, to też automat, porządny, skrzynia 6-biegowa
    > planetarna ze sprzęgłem hydrokinetycznym. Działa super.
    >
    > No i czytam, że w tych małych gnojkach typu Yaris, Fiesta, Corsa itp.
    > kładą jakąś skrzynię półautomatyczną, czyli klasyczną tyle, że z
    > siłownikami przerzucającymi biegi zamiast człowieka.

    Ja nie jestem zwolennikiem skrzyn polautomatycznych. Z malych polecilbym
    Ci zdecydowanie Getz'a/i20 w dalszej kolejnosi male Reanult (Clio,
    Modus) lub Puga 207.
    --
    Dman-666
    668.942, 6A13 z bombom LPG

  • 20. Data: 2012-02-15 11:48:53
    Od: czak norris <c...@n...pl>

    W dniu 2012-02-14 00:01, p 47 pisze:

    > Jeśli chodzi o komfort jazdy to czy dealerzy tych marek to wszyscy tacy
    > sukisyny, co to nigdy potencjalnemu klientowi nie zezwalają na próbną
    > jazdę??

    Najpierw znajdź dealera który będzie miał takie (psiego segmentu z
    [pół]automatem) auto do jazd testowych...

    --
    pozdrawiam,
    z półobrotu ;)