  • Data: 2022-12-31 17:51:08
    Temat: Re: Mały MCU z rozbudowanym PWM
    Od: M M <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 29 grudnia 2022 o 22:33:39 UTC+1 Janusz napisał(a):
    > Strasznie mieszasz, PWM z 'natury' sieje, dlatego na wyjściu falownika
    > są filtry 'odsiewające' PWM-a.

    Ale to ma być nie falownik tylko DC/DC "interleaved synchronous buck converter".
    Czyli 3 mniejsze stopnie mocy połączone równolegle, sterowane tym samym wypełnieniem
    ale przesuniętym w fazie.
    Dzięki temu częstotliwość tętnień rośnie x3 i łatwiej odfiltrować.
    Z drugiej strony przy małym obciążeniu można by się pokusić o pracę tylko na jednym z
    3 dla zmniejszenia strat przełączania.

    > Co do przesunięcia, możesz to próbować robić bezpośrednio na timerach w
    > przerwaniach ale to bez sensu, bo nie jesteś w stanie przerwań odbierać
    > w tym samym czasie, dlatego do timerów są dodane rejestry compare, w tym
    > procku 3, i one sprzętowo ci machają nogami a ty w przerwaniu od
    > przepełnienia timera karmisz je danymi, tu mój falownik

    Na jednym timerze nadal nośna wszystkich 3 kanałów jest zgodna w fazie (zależnie od
    trybu albo jedno zbocze albo środek). W falowniku przesunięte są sygnały modulujące.
    Można kombinować by timer sprzętowo zmieniał stan pinu i wywoływał przerwanie które
    ustawi kiedy ma być kolejna zmiana, ale czasu mało.
    Na 3 timerach (albo hipotetycznym jednym jeszcze nie znalezionym który to umie) raz
    się ustawia i potem samo się generuje bez udziału CPU.
    Chyba że w ogóle zrobić po staremu, zwykły licznik binarny + równoległy flash w
    podstawce :)

    > Marzyciel :)

    A jednak... EVAL-M1-IM818-A :)
    Nie jest tanio, ale po drobnych przeróbkach (usunięcie prostownika wejściowego i
    dużych kondensatorów) powinno się nadać do testów.
    Tylko dla bezpieczeństwa programatora i programisty przydałoby się wstawić
    optoizolację.