  • Data: 2023-01-02 01:03:20
    Temat: Re: Mały MCU z rozbudowanym PWM
    Od: M M <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    niedziela, 1 stycznia 2023 o 20:39:46 UTC+1 Janusz napisał(a):
    > W dniu 2023-01-01 o 18:14, M M pisze:
    > W temacie 'chłopy atmegi rzucili' napisałem co jest dostepne, najlepiej
    > sie opłaca płytka z atmegą 4809.
    ATmega4809 w prosty sposób nie wygeneruje tego co potrzebuję - da się zrobić
    przesunięte WOn ale dla odmiany tylko wypełnienie 50%.
    ATmega328PB prawie by się nadał gdyby nie to że OC3B i OC4B współdzielą ten sam pin.
    AVR128DB28 (w TME mają) TCA ma 6 wyjść WO0-5 i być może da się użyć ale z
    rekonfiguracją w locie w przerwaniach 2 razy na cykl, TCD niby "optimized for power
    control" ale jest tylko jeden (na jeden półmostek) a byłyby potrzebne 3.
    Kusi by obadać RP2040 - w opisie PWM nawet wspominają: "Slices can be enabled or
    disabled simultaneously via a single, global control register. The slices then run in
    perfect lockstep, so that more complex power circuitry can be switched by the outputs
    of multiple slices." - widać chyba ktoś tam robił też jakieś układy mocy a nie tylko
    cyfrówkę :)
    Jeden timer ma 2 wyjścia na których powinno dać się zrobić dead-time dla 2 kluczy
    ustawiając w trybie "phase correct" nieco różne wypełnienia i jedno wyjście
    zanegowane. Takich timerów jest tam 8 czyli da się zrobić nawet 8 faz :)
    Płytki nawet dość tanie, zastanawiam się gdzie może być haczyk...
    Działa toto stabilnie w dość mocno zakłóconym środowisku (blisko układów mocy)?
    Zewnętrzny flash ma jedną wadę - brak zabezpieczenia kodu przed skopiowaniem. Jakby
    zrobić na tym jakiś produkt to w Chinach zaraz go sklonują. No ale do celów
    prototypowo-testowych nie ma problemu :)