  • Data: 2021-03-01 19:36:53
    Temat: Re: Mała garażowa firma z produkcją urządzeń.
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 01/03/2021 17:29, Mario wrote:
    > Nie wiem co ma do tegoi wstyd i kompetencje - a raczej ich brak.  Znam
    > trochę ludzi pracujących na uczelniach. Są dość kompetentni i albo
    > pracują w jakichś firmach zewnętrznych albo robią dla nich zlecenia.
    > Obawiam się że gdyby władze uczelni chciały ich tych możliwości
    > pozbawić, to wszyscy którzy coś tam potrafią poszliby do przemysłu.

    Ależ oczywiście, osób stojących w rozkroku jest bardzo wielu.

    To na którą stronę się przechylą zależy od wielu rzeczy, ale z moich
    obserwacji jest tak że zdolne osoby szybko tworzą sobie warunki aby
    zarabiać olewając "naukę i dydaktykę" jak najszerzej. Mogą wchodzić w
    grę różne pozaracjonalne powody jak np. powołanie do dydaktyki czy
    potrzeba dowartościowania się. Niektórzy trzymają taki etat zdecydowanie
    za długo, bo im szkoda odejść.

    Gdzieś tam istnieje grupa ludzi bez wstydu, kompetencji i kwalifikacji,
    bywa że z tytułami prof, których końmi nie zaciągniesz do przemysłu.
    Głównie dlatego że od dawnia wypadli z obiegu i obecnie liczą lata do
    emerytury w ciepłym gniazdku, nie potrzebują zmian. Wielu z nich ma
    rózne biznesy na boku i uczelnia służy głównie do płacenia ZUSu. W
    podzięce ich obecnośc daje punkty a więc mozliwość doktoryzacji czy
    nadawania magistra. Więc w zasadzie wszystcy są zadowoleni.

    Ten temat pojawiłsię tutaj zupełnie na boku i nie widzę sesu go ciągnąć
    w tym wątku.

    Podkolorowałem, ale to charakterystyczne dla mnie.

    > No ale to ty przy okazji relacji pracodawca-pracobiorca poruszyłeś temat
    > pracy dodatkowej pracowników uczelni.

    Nie, jak go nie poruszyłem. Poruszony został temat zakazów pracy poza
    etatem i tutaj idealnym przykładem są uczelnie, gdzie praktycznie każda
    ma taki zakaz i wszycy maja to w d...