eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaMaksymalne oddalenie spreztu np CD<>wzmacniacz polaczonych kablem chinch? › Re: Maksymalne oddalenie spreztu np CD<>wzmacniacz polaczonych kablem chinch?
  • Data: 2009-10-29 22:13:31
    Temat: Re: Maksymalne oddalenie spreztu np CD<>wzmacniacz polaczonych kablem chinch?
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl> szukaj wiadomości tego autora

    VSS pisze:

    > odległośc niewazna, ważne aby oba głośniki miały kable o tej samej dlugości.

    A to akurat jest w szerokim zakresie mało istotne. Policz sobie, jak
    szybko przewód miedziany przewodzi prąd (AFAIR 2/3 prędkości światła) i
    o ile czasu później dojdzie sygnał przewodem np. 20m w stosunku do
    przewodu 10m.

    Znacznie ważniejsza jest jednakowa odległość każdego z pary głośników od
    słuchacza - dźwięk w powietrzu jest dużo wolniejszy a już pojedyncze
    milisekundy robią różnicę przy odsłuchu.

    No chyba że piszemy o najbardziej podłym kablu, gdzie parametry kawałka
    20m różnią się już znacząco od 10m.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/