  • 11. Data: 2014-10-05 22:26:00
    Temat: Re: Maksymalna szybkość Internetu
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mania,

    Sunday, October 5, 2014, 6:50:43 PM, you wrote:

    > Podobno mając LiveBoxa 2.0 można sprawdzić
    > jaka maksymalna szybkość Internetu jest możliwa
    > na mojej linii.
    > Jeśli tak, to bardzo proszę o podanie jak to zrobić.

    Pytaj na pl.comp.sieci

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2014-10-05 22:33:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irokez,

    Sunday, October 5, 2014, 8:37:26 PM, you wrote:

    > Już napisałem, miałem nadzieję że zrozumiale, jednak powtórzę.
    > Livebox 2.0 (ani 3.0) nie działa na VDSL.
    > Do VDSL (czyli usługi 40Mb/s i więcej) Orange daje modem firmy DGT.

    Dziwne, bo ja mam Sagemcoma... I z tego, co widzę - innego w ofercie
    nie ma.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2014-10-05 23:06:15
    Od: "Mania" <...@n...com.pl>

    > Dziwne, bo ja mam Sagemcoma... I z tego, co widzę - innego w ofercie
    > nie ma.

    A jaką masz szybkość teoretyczną i prawdziwą?

    Pozdrawiam
    Mania

  • 14. Data: 2014-10-05 23:10:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mania,

    Sunday, October 5, 2014, 11:06:15 PM, you wrote:

    > A jaką masz szybkość teoretyczną i prawdziwą?

    Nie rozumiem pytania. Mam umowę na 80Mbps i taką prędkość osiągam bez
    problemów. Więcej się nie da na urządzeniach po obu stronach linii
    telefonicznej.
    http://www.speedtest.net/result/3810924382.png
    (upload odrobinę obniżony bo akurat leci synchronizacja zdjęć z Google
    Drive)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2014-10-05 23:27:53
    Od: "Mania" <...@n...com.pl>

    > Dziwne, bo ja mam Sagemcoma... I z tego, co widzę - innego w ofercie
    > nie ma.

    [...]

> [...]
    > http://www.speedtest.net/result/3810924382.png
    > (upload odrobinę obniżony bo akurat leci synchronizacja zdjęć z Google

    Bardzo dziękuję.
    Nadal nie wiem jak sprawdzić niezależnie od Orange jakie warunki
    spełnia moja linia. Obawiam się, że strona Orange, pani w salonie
    i infolinia korzystają z tego samego źródła danych. Jeśli tam jest błąd
    albo nie zaktualizowano danych, to wszyscy będą twierdzić, że się
    nie da osiągnąć więcej niż 20 Mb/s.

    Pozdrawiam
    Mania

  • 16. Data: 2014-10-05 23:53:27
    Od: "B.G" <o...@w...com.eu>

    W dniu 2014-10-05 20:37, Irokez pisze:

    > Już napisałem, miałem nadzieję że zrozumiale, jednak powtórzę.
    > Livebox 2.0 (ani 3.0) nie działa na VDSL.

    Bzdura, wobec Liveboxa3

    > Do VDSL (czyli usługi 40Mb/s i więcej) Orange daje modem firmy DGT.

    przeszłość

    --
    B.G

  • 17. Data: 2014-10-06 00:48:36
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Mania pisze:
    [..]
    > Przed 2 laty namawiano mnie na zmianę z 20 Mb/s na 40 Mb/s,
    > a teraz, gdy chciałam zmienić z 20 Mb/s na 80 Mb/s twierdzą,
    > że nie mam warunków na więcej niż 20 Mb/s.

    2 lata temu marketoid pchany chęcią zysku chciał Ci wcisnąć usługę byle
    mieć większą premię, nie sprawdził pewnie nic tylko tyle co w bazie
    danych miał dostępne, czyli imię, nazwisko, adres, obecna usługa.

    > Dodam, że w ramach pakietu 80 Mb/s powinno być teraz w tej
    > samej cenie co 20 Mb/s, natomiast 40 Mb/s już w ofercie
    > w ogóle nie ma.
    > Pamiętam, że już kilka lat temu światłowód był doprowadzony.
    >
    > Jak to sprawdzić "obiektywnie"?

    Po parametrach sygnału można oszacować czy wyciągnie więcej. Im krótszy
    kabel (bo rozumiem że światłowód to do rozdzielni doprowadzili, a nie do
    domu) tym szybciej pójdzie.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 18. Data: 2014-10-06 01:48:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mania,

    Sunday, October 5, 2014, 11:27:53 PM, you wrote:

> [...]

    > i infolinia korzystają z tego samego źródła danych. Jeśli tam jest błąd
    > albo nie zaktualizowano danych, to wszyscy będą twierdzić, że się

    Ale uzyskanie więcej niż 20Mbps wymaga całkiem innego sprzętu po obu
    stronach linii. Ja mam to szczęście, że na mojej ulicy wymieniono
    szafy na nowoczesne, zawierający wydzielony stojak DSLAM i mam
    niewiele ponad 300 metrów do szafy. I u mnie po prostu musi działać
    80Mbps.

    U Ciebie może to nie być problem samej linii jako takiej ale po prostu
    braku urządzeń na wyższą prędkość w najbliższej centrali lub - jeśli
    jest to już po modernizacji - w najbliższej szafie. Tak wygląda nowa
    szafa:
    https://drive.google.com/folderview?id=0B7tuR-YZmMSD
    dFlZOEtWNmhwU0U&usp=sharing

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2014-10-06 06:08:29
    Od: "Mania" <...@n...com.pl>

> [...]
    > braku urządzeń na wyższą prędkość w najbliższej centrali lub - jeśli
    > jest to już po modernizacji - w najbliższej szafie. Tak wygląda nowa

    Dzięki.

    Nie twierdzę, że u mnie możliwości na więcej niż 20 Mb/s rzeczywiście
    nie ma, chociaż mogę w to wątpić.
    Chodzi o to gdzie mogę uzyskać wiarygodne dane na ten temat, poza Orange?

    Wcześniej napisałeś:
    > Dziwne, bo ja mam Sagemcoma... I z tego, co widzę - innego w ofercie
    > nie ma.
    Sagemcom to jest dekoder, też taki dostałam. Szybkość Internetu zależy
    jednak od modemu/routera. Napisz proszę jaki masz modem, najlepiej
    z tabliczki znamionowej.

    Pozdrawiam
    Mania

  • 20. Data: 2014-10-06 07:38:28
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 06.10.2014 o 06:08, Mania pisze:
> [...]
    > nie ma, chociaż mogę w to wątpić.
    > Chodzi o to gdzie mogę uzyskać wiarygodne dane na ten temat, poza Orange?

    Jeśli sami twierdzą, że nie mają możliwości technicznych, to ich nie
    mają. Za to bardzo często robią w drugą stronę, to znaczy wciskają
    klientowi 40..80Mb/s w miejscach gdzie nie mają warunków technicznych.
    Sam miałem taki przypadek gdzie miałem w firmie DSL 1Mb/s i byłem
    molestowany zmianą umowy na 40Mb/s. Coś mi tu śmierdziało, bo rok
    wcześniej chciałem podwyższyć do chociaż 2Mb/s i nie było możliwości
    technicznych, a tu nagle ma być 40. Pani z infolinii zapewniała uparcie,
    że warunki już są. Dziwnie bo jeżdżę tą trasą codziennie i nie widziałem
    aby coś robili, a do centrali daleeeeeko. Ale co mi tam, podpisaliśmy
    aneks do umowy i... po tygodniu kobita oddzwania z przeprosinami, że
    nastąpiła pomyłka i będzie mi mogła zaoferować tylko 10Mb/s. Myślę sobie
    "ooooo już mięknie" ;-) A co tam lepsze 10Mb/s niż jeden :-) Jak
    przyjechał technik instalować modem, to na moje słowa, że umowa jest na
    10Mb/s zaczął się prawie turlać ze śmiechu. "Panie jak na tej linii
    modem się zsynchronizuje na 3Mb/s to będzie cud !!!"
    Cudu jednak nie było. Modem zapiął się na 1,5Mb/s (słownie: półtora
    megabita na sek) i ani grama więcej :-/ I tak zamieniłem sobie 1Mb/s z
    pięcioma adresami IP na 1,5Mb/s z jednym IP. Cała sztuczka polega na
    magicznym słowie "do" w treści umowy ;-)

    Coby nie było już całkiem tragicznie, to jakieś miesiąc temu zmieniłem w
    domu DSLa 4Mbps/512kbps na turboDSL-a do 80Mbps z downloadem
    podwyższonym do 10Mbps i naprawdę działa przyzwoicie. W rzeczywistości
    mam ok 60/9. Opcję podwyższonego uploadu zamówiłem z premedytacją, bo w
    takie sytuacji nie podepną cię pod modem ADSL+. Musi być VDSL lub
    odmówią usługi.

    Pozdrawiam
    Grzegorz