  • 1. Data: 2012-06-19 10:40:32
    Temat: Mail HTML
    Od: Dariusz Grzyb <d...@g...com>

    Witam grupowiczów ,
    poszukuję specyfikacji jakie znaczniki są potrzebne do treści maila
    HTML.
    Szczególnie interesuje mnie znacznik meta charset czy jest wymagany
    jeśli w nagłówku maila jest content type =text/html; charset =
    "UTF-8";,
    tzn Czy potrzebny jest do tego nagłówek HTML w treści maila.
    Pozdrawiam grupowiczów
    DG

  • 2. Data: 2012-06-19 10:58:28
    Temat: Re: Mail HTML
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-06-19 10:40, Dariusz Grzyb pisze:
    > Witam grupowiczów ,
    > poszukuję specyfikacji jakie znaczniki są potrzebne do treści maila
    > HTML.

    Postaraj się przewidzieć 2 wersje, jeśli już upierasz się na maila w
    html-u, bo wiele osób po prostu wrzuci do spamu.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2012-06-19 11:05:50
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2012-06-19 10:58, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Postaraj się przewidzieć 2 wersje, jeśli już upierasz się na maila w
    > html-u, bo wiele osób po prostu wrzuci do spamu.

    Nie tyle związane wprost z techniką, ale zwyczajem korporacyjnym:
    gigantyczne stopki z KRS, kapitałem zakładowym *) bitmapami z logo firmy
    i certyfikatami, oraz wszystko co sobie wymyślił dział prawny.

    Wcześniej jedno zdanie prawdziwej treści - najprostszy sposób aby
    wylądować w spamie.

    *) najśmieszniejsza stopka jaką widziałem: hiper-super-duper software
    house i w ogóle debeściaki ... z kapitałem 5000zł , warto czasem
    przeczytać własną stopkę.

  • 4. Data: 2012-06-19 19:18:32
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 19.06.2012 r. 10:40, Dariusz Grzyb pisze:
> [...]
    > "UTF-8";,
    > tzn Czy potrzebny jest do tego nagłówek HTML w treści maila.
    Nie wiem. Szukałbym w RFC pod słowami kluczowymi HTML, MIME i charset.
    Spytaj też na <news:pl.comp.mail>.

    Jeśli wyniknie, że Content-Type specyfikuje już charset dla części HTML,
    to zakładałbym, że większość MUA tego nie sparsuje (niestety, standardy
    rzadko kiedy są całkowicie implementowane) i będzie oczekiwać
    powtórzenia deklaracji w <head>. (Znów, wiele współczesnego softu ma
    UTF-8 jako fallback; można też enkodować znaki &#xxxx;).

  • 5. Data: 2012-06-19 19:33:42
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Tuesday, June 19, 2012 10:05:50 AM UTC+1, Jacek Czerwinski wrote:

    > Nie tyle zwi�zane wprost z technik�, ale zwyczajem korporacyjnym:
    > gigantyczne stopki z KRS, kapita�em zak�adowym *) bitmapami z logo firmy
    > i certyfikatami, oraz wszystko co sobie wymy�li� dzia� prawny.

    Na przyklad:

    "NOTICE: $BIG_BANK is not acting as a municipal advisor and the opinions or
    views contained herein are not intended to be, and do not constitute, advice
    within the meaning of Section 975 of the Dodd-Frank Wall Street Reform and
    Consumer Protection Act. If you have received this communication in error,
    please destroy all electronic and paper copies and notify the sender
    immediately. Mistransmission is not intended to waive confidentiality or
    privilege. $BIG_BANK reserves the right, to the extent permitted under
    applicable law, to monitor electronic communications. This message is subject
    to terms available at the following link: http://www.$BIG_BANK.com/disclaimers.
    If you cannot access these links, please notify us by reply message and we will
    send the contents to you. By messaging with $BIG_BANK you consent to the
    foregoing."

    Chociaz podejrzewam, ze pierwsze zdanie moze byc wymuszone przez regulatora.

    RW

  • 6. Data: 2012-06-19 21:34:41
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Tue, 19 Jun 2012 11:05:50 +0200, Jacek Czerwinski napisał(a):

    > *) najśmieszniejsza stopka jaką widziałem: hiper-super-duper software
    > house i w ogóle debeściaki ... z kapitałem 5000zł , warto czasem
    > przeczytać własną stopkę.

    Ten kapital to z premedytacja taki. W razie wpadki wiele nie traca,
    odpowiadaja do wartosci majatku firmy.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 7. Data: 2012-06-19 21:56:02
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 19/06/2012 18:33, Roman W wrote:
    [...]
    > Chociaz podejrzewam, ze pierwsze zdanie moze byc wymuszone przez regulatora.

    Ja sądzę, że to raczej ktoś w legal chce się wykazać. Czytałem gdzieś
    opinię (sensowną moim zdaniem), że te disklejmery są generalnie OKDR.

  • 8. Data: 2012-06-19 22:19:21
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2012-06-19 11:05, Jacek Czerwinski pisze:

> [...]
    >

    > *) najśmieszniejsza stopka jaką widziałem: hiper-super-duper software
    > house i w ogóle debeściaki ... z kapitałem 5000zł , warto czasem

    W sumie racja, ale spółki muszą w oficjalnej korespondencji podawać te
    informacje bo jest to wymagane przez nasze prawo :/ Kapitał
    założycielski spółki z o.o. opłacony w gotówce też jakiś czas temu
    został zmniejszony z 50tys do właśnie 5tys. Tak więc nie widzę w tym
    problemu, tym bardziej, że kapitał <> wartość spółki.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 9. Data: 2012-06-20 12:47:19
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > "UTF-8";,
    > tzn Czy potrzebny jest do tego nagłówek HTML w treści maila.

    IMHO prawidłowa reguła to:
    1) Najpierw czytane są informacje z warstwy transportowej tj. z nagłówków
    2) Jeśli tych informacji nie dostarczono to szukany jest ich "ekwiwalent" w
    treści html.