-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news.roellig-ltd.de!open-news-network.org!border2.nntp.am
s1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostra
da.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Magrail
References: <qv2laf$uf9$1@dont-email.me> <o...@t...home>
<qv4gr4$dqd$1$opajak@news.chmurka.net>
<2...@g...com>
<20200108151524.2e315424@mateusz>
<2...@g...com>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<5e16e524$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
<5...@g...com>
Organization: : : :
Date: Thu, 9 Jan 2020 14:44:34 +0100
User-Agent: slrn/pre1.0.4-2 (Linux)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
Lines: 68
NNTP-Posting-Host: 77.253.217.116
X-Trace: 1578577474 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 501 77.253.217.116:54372
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:749623
[ ukryj nagłówki ]Pan Dawid Rutkowski napisał:
>>>> To jednak nieco inna zasada - hybryda MA AKUMLATORY - i dlatego jest
>>>> hybrydą, a nie elektrodieslem.
>>>> Kolejna fundamentalna różnica to to, że silnik spalający paliwo ciekłe
>>>> nie służy do kręcenia prądnicą ładującą akumulatory czy też bezpośrednio
>>>> zasilającą silnik elektryczny, tylko do bezpośredniego dopału osi przy
>>>> ruszaniu.
>>>> Potem podczas jazdy działa już tylko silnik elektryczny (w celu
>>>> pokonywania oporów ruchu), zaś podczas hamowania silnik elektryczny
>>>> działa jako hamulec - a przy okazji jako prądnica ładująca akumulatory.
>>>
>>> Jak ostatnio jechałem hybrydą, wyglądało to zgoła odwrotnie. Automobil
>>> ruszał z miejsca cichobieżnie na elektryce, a dopiero potem popylał
>>> ostro na benzynie. To widać jakaś niefundamentalna hybryda musiała być.
>>
>> W tym, którym ja jechałem, też tak było.
>
> Kurtałka, znów jakiś zły dzień wczoraj był.
> Choć kto wie, może opisałem dobry wynalazek?
Taki sobie.
> Tylko coś mi też mówiło, że trochę to bez sensu tak ten benzynowy
> włączać i wyłączać.
Przecież teraz co drugi samochód (niehybrydowy) gasi silink zaraz
po zatrzymaniu i odpala w chwili naciśnięcia pedału gazu.
> Chociaż o takiej hybrydzie, która rusza wyłączenie na elektryku,
> nie słyszałem, może to jakiś nowy pomysł
Ja też nie słyszałem (samochody nie są od tego, by o nich słuchać),
ale przyznam, że inną nie jeździłem.
> Bo już sobie przypomniałem, że rzeczywiście w hybrydzie ciągle działa
> mały silnik benzynowy - i to on bierze na siebie opory ruchu
Mały jak mały -- tak ze sto koni, oględnie mówiąc.
> Dzięki temu samochód o tych samych rozmiarach i wadze ma takie same
> osiągi - szczególnie przyśpieszenie - mając np. dwukrotnie mniejszy
> silnik na paliwo ciekłe (oczywiście pytanie, czy dodatkowy silnik
> elektryczny i akumulatory nie zajmą więcej miejsca - ale spala podobno
> sporo mniej - choć też pytanie, czy zrekompensuje to w okresie używania
> wyższą cenę samochodu).
Przewżnie jednak pali jak smok. W trasie. Jak ktoś już płaci "wyższą
cenę", to przeważnie nie che małego słabego silnika. To co fajne, to
że nie smrodzi turlając się w korku.
> Hmm, a taki co rusza na elektryku, a dopiero potem benzyna, to miałby
> sens - można by np. wyeliminować skrzynię biegów i benzyna wchodziłaby
> dopiero na piątce (a dokładniej na bezpośrednim).
Jakoś nikt nie eliminuje.
> Choć sens by to miało tylko w trasie, w mieście znów by się pojawił
> problem gaszenia/zapalania silnika benzynowego - albo chociaż jego
> jałowej pracy, bo byłby odłączony od osi - no i weź tu w mieście do
> piątki dojdź, akumulatory się szybciej wyczerpią.
Jaki problem z gaszeniem/zapalaniem silnika benzynowego? A tak w ogóle
-- czytam to jak wyobrażenie kogoś z ubiegłego wieku, a nie jak opis
z lat dwudziestych.
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 09.01.20 14:54 RoMan Mandziejewicz
- 09.01.20 15:06 Jarosław Sokołowski
- 09.01.20 19:01 Piotr Dmochowski
- 09.01.20 20:09 heby
- 10.01.20 00:34 Grzexs
- 10.01.20 08:41 Robert Wańkowski
- 10.01.20 14:40 Dawid Rutkowski
- 11.01.20 12:59 Piotr Dmochowski
- 11.01.20 20:01 Grzexs
- 11.01.20 20:54 Trefniś
- 12.01.20 02:25 Grzexs
- 12.01.20 10:48 Włodzimierz Wojtiuk
- 12.01.20 11:08 Paweł Pawłowicz
- 12.01.20 16:30 Trefniś
- 12.01.20 18:01 Kubuś Puchatek
Najnowsze wątki z tej grupy
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- Szukam monitora HDMI ok. 4"
Najnowsze wątki
- 2025-01-03 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-03 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-03 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2025-01-03 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-01-03 Ten adapter nie obsłuży dysków HDD PATA 2.5 cala - producent kłamie czy ja jestem głupi ?
- 2025-01-03 promile wspierają Ukrainę
- 2025-01-02 74F vs 74HCT
- 2025-01-02 OT Do Trybuna
- 2025-01-02 Prosto z Tuskistanu: Czy Domański (minister finansów) "da" czy nie trzy lata grożą :-) [dotacja dla PiS]
- 2025-01-02 Chińczyki są LEPSZE ;-)
- 2025-01-02 Newag ciąg dalszy
- 2025-01-02 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-02 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-02 Blenda/ramka do kominka na zamówienie
- 2025-01-02 Warszawa => Specjalista Helpdesk <=