eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaMagrailRe: Magrail
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.roellig-ltd.de!open-news-network.org!border2.nntp.am
    s1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostra
    da.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <qv2laf$uf9$1@dont-email.me>
    <5e151dfc$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <qv581s$p9t$1@dont-email.me>
    Subject: Re: Magrail
    Date: Thu, 9 Jan 2020 13:38:20 +0100
    Organization: <news.tpi.pl>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    User-Agent: OE PowerTool 4.5.3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.7681
    X-Operating-System: Windows XP Home PL / POSReady 2009
    Lines: 42
    Message-ID: <5e171ee3$0$17365$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 84.10.60.130
    X-Trace: 1578573540 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17365 84.10.60.130:1235
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:749618
    [ ukryj nagłówki ]

    Osoba podpisana jako heby <h...@p...onet.pl>
    w artykule <news:qv581s$p9t$1@dont-email.me> pisze:

    > On 08/01/2020 01:02, Andrzej P. Wozniak wrote:
    >>> Na zdjęciach, wbrew zapowiedzom, nie ma "nakładki na tory" tylko jeden
    >>> dupny tor w samym środku.
    >> Tor to szyny i ich mocowanie (podkłady i torowisko). Może być tor
    >> jednoszynowy, dwuszynowy z zasilaniem z trakcji, dwuszynowy z
    >> zasilaniem z trzeciej szyny itd.
    >> W omawianym przypadku magraila jego tor jednoszynowy ma być nakładką na
    >> standardowy tor dwuszynowy z trakcją.
    >> Masz jeszcze jakieś problemy z terminologią?
    >
    > Z terminologią nie mam żadnego. Mam za to problemy z wyobraźnią:
    >
    > "We have developed a unique technology for a magrail system [...] This
    > hybrid solution allows for the functionality of both the magrail system
    > and conventional trains on the same tracks".
    >
    > Czyli bez żadny przeróbek można tam puszczać pociągi zwykłe i magrail. Z
    > wystająca, dwumetrową szyną w środku torowiska sprawia to pewne
    > obiektywne probemy. A tak było na makiecie.

    Sam nie mam pojęcia, co jest na renderze, a co na pokazie modelu. Brakuje
    rzutu z przodu. Za to na filmie widać wagon z obu stron, jest symetryczny:
    https://www.youtube.com/watch?v=pWvW-UZaZ2k
    Oznaczałoby to, że szyna magraila ma być między dwoma torami, a nie między
    dwiema szynami jednego toru. Ale tak czy inaczej są kolejne problemy:

    1. Jak ma wyglądać tor magraila na rozjazdach czy na stacji?
    2. Na ilu torowiskach dwutorowych pośrodku są słupy trakcyjne z trakcją
    podwieszoną po obu stronach?
    3. Czy konieczność odcinkowego blokady ruchu na obu torach podczas
    przejazdu magraila nie będzie zbyt uciążliwa?
    4. A co z dwukierunkowym ruchem magraila, który wymagałby trzech
    tradycyjnych torów?

    Podsumowując - ile w Polsce jest magistrali gdzie można wpuścic magraila?

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<=>h w adresie)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: