  • 1. Data: 2013-11-10 10:08:29
    Temat: Magistrala CAN, podłaczenie do działającej
    Od: Slawek h <s...@g...com>

    Cześć.
    Chcę się podczepić do działającej magistrali analizatorem CAN.
    Ma on osobne zasilanie. Podłączam linie CAN-H i CAN-L, ale czy konieczne jest też
    podłączanie masy GND? Nie mogę znaleźć żadnych informacji kiedy podłączać GND, a
    piszą tylko że jest ona opcjonalna.

  • 2. Data: 2013-11-10 10:18:15
    Temat: Re: Magistrala CAN, podłaczenie do działającej
    Od: Marek <f...@f...com>

    --
    Marek

  • 3. Data: 2013-11-10 13:26:09
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    W dniu niedziela, 10 listopada 2013 10:08:29 UTC+1 użytkownik Slawek h napisał:
> [...]
    podłączanie masy GND? Nie mogę znaleźć żadnych informacji kiedy podłączać GND, a

    Nie zdziwiłbym się, gdybyś nie podłączył GND i byś nic nie odczytał.

  • 4. Data: 2013-11-10 14:15:53
    Od: Slawek h <s...@g...com>

    to w końcu ma być gnd czy nie?
    Na prawde nie mozna w prosty sposób dać odpowiedzi?

  • 5. Data: 2013-11-10 15:29:04
    Od: Slawek h <s...@g...com>

    dziękuję. To po co pytajacy wprowadza w blad? Ale rozumiem ze jak podłacze gnd to nic
    sie nie stanie?

  • 6. Data: 2013-11-10 15:34:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Nov 2013 14:17:31 +0100 (GMT+01:00), Marek napisał(a):

    > Jescze raz: CAN NIE wymaga gnd.

    Nie wymaga, nie wymaga, a potem sie okazuje ze odbiornik jednak wymaga
    rozsadnego potencjalu.

    Jesli nie ma galwanicznej izolacji (opto, trafo, czasem wystarczy
    kondensatorowa), to niestety trzeba zadbac o wspolna mase.
    Nie mowie ze od razu trzeci drut prowadzic, ale zadbac.

    J.

  • 7. Data: 2013-11-10 16:24:23
    Temat: Re: Magistrala CAN, podĹ aczenie do dziaĹ ajÄ cej
    Od: Slawek h <s...@g...com>

    Tak tylko jak podłaczam się z zewnętrzym analizatorem, który ma osobne zasilanie to
    mam galwaniczną izolację. Czy to nie jest tak jak Ethernet? Tam tez jest sygnał
    róznicowo przesyłany i nie ma masy

  • 8. Data: 2013-11-12 12:47:16
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Slawek h" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > Tak tylko jak podłaczam się z zewnętrzym analizatorem, który ma osobne
    > zasilanie to mam galwaniczną izolację.
    To nie jest takie pewne.
    Analizator mimo posiadania osobnego zasilania może mieć masę połączoną z GND
    (tak jak oscyloskop posiadający swoje własne, czyli osobne zasilanie).

    > Czy to nie jest tak jak Ethernet? Tam tez jest sygnał róznicowo przesyłany
    > i nie ma masy.
    Jest zdecydowanie inaczej.
    Sygnały Ethernet wpuszcza się na płytkę przez transformatory zapewniające
    izolację galwaniczną, a CAN nie.
    P.G.

  • 9. Data: 2013-11-12 13:30:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Slawek h" napisał w wiadomości
    >Tak tylko jak podłaczam się z zewnętrzym analizatorem, który ma
    >osobne zasilanie to mam galwaniczną izolację.
    >Czy to nie jest tak jak Ethernet? Tam tez jest sygnał róznicowo
    >przesyłany i nie ma masy

    Ethernet na dzien dobry ma transformator izolujacy i go potencjal
    kabla nie obchodzi (poki w rozsadnych granicach, bo kiedys i
    transformatory nie wytrzymaja).

    A twoj analizator pewnie nie ma, wiec sie liczy potencjal jego
    wewnetrznej masy, a ta moze byc plywajaca, przylaczona przez dwa
    kondensatory do sieci, polaczona z bolcem ochronnym w gniazdku, ktory
    moze byc na przewodzie zerowym, przez ktory plynie 15A z pobliskiego
    piecyka ...

    J.