  • Data: 2013-04-17 11:11:29
    Temat: Re: Magister Inżynier elektronik
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Am 17.04.2013 10:59, schrieb Leming Show:

    > Schodzenie na nizszy poziom programowania powinno odbywac sie chyba u
    > pracodawcy a nie na uczelni. Rownie dobrze mogles zadac pytanie z
    > czego zklada sie rezystor, tylko taka informacja jest dzis zbedna,
    > czyta sie katalogi i kupuje, nie rzezbi sie w miekkim.

    Chyba, że się jest producentem rezystorów, te rezystory dostrajasz, np.
    laserem albo projektujesz na ścieżkach.
    Niższy poziom programowania przydaje się. A co do pytania o lampy i
    takie inne, to odpowiedzi świadczą o kandydacie. Uczestniczyłem w
    dobieraniu pracowników dla firmy kolegi. Wybraliśmy ludzi, którzy
    potrafili powiedzieć: nie wiem, ale wiem gdzie i jak znaleźć. I
    rzeczywiście znaleźli i potrafili wytłumaczyć jak to potem zrobić. Nie
    potrzebowaliśmy ludzi znających na pamięć katalog TTLi czy wszystkie
    mnemoniki MSP430. Ale jak jednemu powiedzieliśmy: napisz program
    mrugania diodą w assemblerze na MSP430, tu masz książkę i 15 minut
    czasu. Usiadł przy kompie i napisał. I się na człowieku nie zawiedliśmy.
    Jest już 10 lat w firmie i zrobił już parę projektów jako szef grupy. A
    studiów nie skończył.
    Inny znajomy zadaje pytania zupełnie nie mające wspólnego z tematem w
    stylu: "jaka jest mniej więcej masa startowa Boinga 747". Nie chodzi o
    to, by ktoś podał V1 i Vroll dla danej masy startowej, ale jak ktoś
    odpowie 10 ton, czy 10000 ton to znaczy że ma za mało wyobraźni i jest
    dupa a nie inżynier.

    Waldek