  • 1. Data: 2012-02-04 10:57:49
    Temat: Magazyn danych
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Zastanawiam się nad stworzeniem małego magazynu danych i w związku z tym
    mam kilka pytań:
    - czy rozwiązania WIFI wchodzą w rachubę, czy ze względu na prędkośc
    transferu tylko LAN?
    - jaki maksymalne transfery osiągnę przy założeniu że będzie to LAN lub
    WIFI?
    - jakie koszty samego urządzenia? Znalazłem za 300zł jakieś NAS'y na 2-4
    dysków ale one raczej mają LAN 10/100 i nie mają WIFI - są takie
    rozwiązania w podobnych cenach?

  • 2. Data: 2012-02-04 12:09:12
    Temat: Re: Magazyn danych
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-02-04 11:57, Użytkownik Budzik napisał:
    > Zastanawiam się nad stworzeniem małego magazynu danych i w związku z tym
    > mam kilka pytań:
    > - czy rozwiązania WIFI wchodzą w rachubę, czy ze względu na prędkośc
    > transferu tylko LAN?

    Z uwagi na prędkość tylko LAN, ale jak się bardzo uprzesz i podepniesz
    NASa do Routera z WiFi to będziesz miał dostęp bezprzewodowy.

    > - jaki maksymalne transfery osiągnę przy założeniu że będzie to LAN lub
    > WIFI?

    Ograniczone ww. przepustowościami.

    > - jakie koszty samego urządzenia? Znalazłem za 300zł jakieś NAS'y na 2-4
    > dysków ale one raczej mają LAN 10/100 i nie mają WIFI - są takie
    > rozwiązania w podobnych cenach?

    Za trzysta złotych to będą zabawki na jeden góra dwa dyski.
    I radził bym sprawdzić jaka maksymalną wielkość dany sprzęt
    obsługuje bo nie jest czymś dziwnym NAS z miejscem na dwa dyski
    ale obsługującym maksymalnie 2GB przestrzeni dyskowej.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2012-02-04 12:12:17
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Budzik napisa?(a):

    > - jakie koszty samego urządzenia? Znalazłem za 300zł jakieś NAS'y na 2-4
    > dysków ale one raczej mają LAN 10/100 i nie mają WIFI - są takie
    > rozwiązania w podobnych cenach?

    Moim zdaniem przy budzecie rzedu 300 zł nie ma znaczenia co kupisz bo
    wszystko i tak bez wzgledu jak to podlaczysz do kompa (siec przewodowa,
    wifi) bedzie miało wydajność porównywalną (a w praktyce niższa) z
    połączeniem usb2 ;)

    j.

    --
    ACTA to już przeszłość. Rozmawiajmy o tym, że obowiązujący
    system praw autorskich wymaga daleko idącej liberalizacji!

  • 4. Data: 2012-02-04 12:21:45
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    7.0.0.1...
    > - czy rozwiązania WIFI wchodzą w rachubę, czy ze względu na prędkośc
    > transferu tylko LAN?

    To sobie policz jaki transfer Ci wystarczy. Jak będziesz przerzucał dużo danych
    to tylko przewodem po 1 Gbps = w teorii do 128 MiB/s.
    W zależności od wersji 802.11 policz max teoretyczny transfer (dodatkowo musisz
    podzielić przez 2) i będziesz wiedział czy 2,4 GHz/5 GHz ci starczy.

  • 5. Data: 2012-02-04 12:25:35
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-02-04 13:09, RadoslawF wrote:

    > Ograniczone ww. przepustowościami.

    W NAS'ie za 300 PLN gigabitowy port zazwyczaj jest po to, zeby w
    praktyce umozliwic transfer nie wiekszy niz 200Mbps (a czesto
    o wiele mniejszy) i to niekoniecznie w SMB. Urzadzenia z tego pulapu
    maja za slabe CPU zeby przepychac wiecej.

    --

    memento lorem ipsum

  • 6. Data: 2012-02-05 02:22:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail q...@p...fm napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > W zależności od wersji 802.11 policz max teoretyczny transfer
    > (dodatkowo musisz podzielić przez 2) i będziesz wiedział czy 2,4 GHz/5

    W sumie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. :)
    Transfer rzędu 30MB byłby już całkiem fajny, niemniej 15 tez starczy - to
    tylko kwestia ewentualnego dłuższego kopiowania.
    Obecnie dyski zew. i tak ograniczone sąprzeplywoowścia USB ale zapewne
    coraz popularniejsze bedzie USB3.0 (w dyskach ale zwłaszczaw nowych PC)
    stąd fajnie byłoby mieć jakiś zapas.

    A jaki maks transfer ma WIFI?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 7. Data: 2012-02-05 06:55:33
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > A jaki maks transfer ma WIFI?

    802.11n ma 300 Mbps. W teorii daje to ~20 MiB/s. Nie pamiętam ile ja
    wyciągnąłem.

  • 8. Data: 2012-02-05 11:14:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail q...@p...fm napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > 802.11n ma 300 Mbps. W teorii daje to ~20 MiB/s. Nie pamiętam ile ja
    > wyciągnąłem.

    tu znalazłem artykuł ze nawet ponad 2 x tyle:
    http://www.komputerswiat.pl/jak-to-dziala/2011/04/ws
    zystko-o-superszybkim-
    wi-fi-w-standardzie-n.aspx

    A dlaczego 300Mb to 20MB? To już nie dzieli się przez 8?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

  • 9. Data: 2012-02-05 23:57:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail radi@spam-spam-spam-eggs-bacon- napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

> [...]
    > o wiele mniejszy) i to niekoniecznie w SMB. Urzadzenia z tego pulapu
    > maja za slabe CPU zeby przepychac wiecej.

    a jakie mają zuzycie energii?
    Bo moze mozna postawic cos takiego na odpowiednio mocnym i jednoczesnie
    energo oszczednym PC?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się

  • 10. Data: 2012-02-06 09:57:55
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-02-06 00:57, Użytkownik Budzik napisał:

    > a jakie mają zuzycie energii?
    > Bo moze mozna postawic cos takiego na odpowiednio mocnym i jednoczesnie
    > energo oszczednym PC?

    Nie realne jeśli zależy na małym zużyciu energii.
    NAS będzie brał mniej prądu niż jakiś NetTop na Atomie, taki NetTop
    nie jest odpowiednio mocny a konstrukcja przeważnie ogranicza mu
    ilość i rodzaj dysków twardych. A na normalnym procesorze
    zużycie energii będzie kilka razy większe.

    Generalnie obowiązuje stara zasada, albo potrzebujesz wydajności
    i olewasz zużycie energii albo bawisz się w zielonego i olewasz
    odpowiednią moc sprzętu.