  • Data: 2012-06-30 01:24:28
    Temat: Re: Mackintosh (czy można żyć bez oddychania?)
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 29 Jun 2012 03:11:04 -0400, rs napisał(a):

    > moze nie az tak drastyczne, ale takie texty slysze kilka razy w
    > tygodniu. tylko wlasnie idziemy w kierunku, ze systemy juz przestaja
    > tak czesto pytac i same sobie kombinuja. nie przypominam sobie, zeby
    > mi moj telefon cos takiego pokazal. szczerze powiem, nie przypominam
    > sobie, zeby mi W7 cos takiego pokazalo. wszyskie takie monity
    > pochodzily od softwareu.

    Nie trafiło Ci się pytanie, że coś było i nagle się ,,samo" zniknęło? Czytaj
    - użyszkodnik wyrżnął, nawet nie wiedząc kiedy? :D

> [...]
    > miedzy plikiem, a katalogiem. oraz tego gdzie jest zapisywana praca
    > usera, zeby potem nie bylo: no zapisalem, ale teraz nie wiem gdzie
    > jest.
    > sadze, jak pisalem, ze system powinien byc zupelnie przezroczysty,
    > zeby uzytkownik nie wiedzial nawet o jego istnieniu, tak jak nie musi
    > wiedziec nic o silniku w samochodzie. wie ze jest, pcha i to
    > wystarcza. pewnie za kila lat, w ogole nie bedziemy mieli kompuretow
    > tylko terminale z podlaczeniem do chmury, wiec tym bardziej, sadze,
    > nalezy porzucic przywiazywanie sie do systemu operacyjnego.

    Ale pewne jakieś podstawy opanować trzeba. Choćby to, o czym piszesz - plik,
    folder. Uproszczeń coraz więcej, a dalej niejednokrotnie można się spotkać z
    systuacją, kiedy ktoś Ci wysyła skróty do plików, a nie rzeczywiste pliki.
    :)

    > nie no jak kupuje, to jakies tam podstawowe informacje od
    > sprzedajacego, dostaje. to co sie wlewa do baku, moze byc
    > odpowiednikiem napiecia zalilania. tyle ze w kompie masz inna wtyczke.
    > ale zaraz. stacja diesla, tez ma innej srednicy rurke w pistolecie.
    > wiec to tym lepsza analogia.

    Zastanawiam się tylko, ile z tych przekazanych przez sprzedawcę (przed
    sprzedażą) czy producenta (instrukcja obsługi) tak naprawdę do użytkownika
    dociera i zostaje przez takowych zapamiętane. :(

    > do pewnego czasu uwazalem, ze instrukcje sa dla cieniasow i wszystko
    > rozkminialem metoda prob i bledow, ale za to pamietalem, a poza tym
    > znajdowalem opcje/mozliwosci, ktore nie byly nigdzie opisane, a sie
    > przydawaly. niestety programy, przynajmniej tych ktorych uzywam,
    > zrobily sie kosmicznie skomplikowana i rozbudowane i bez instrukcji,
    > helpu czy nawet tutoriali juz nie podskoczysz. <rs>

    Też zależy. Wiele osób uczy się klikania w danym programie. Zmienisz im
    interfejs i choć funkcje nazywają się tak samo lub bardzo podobnie, masz
    widok paniki w oczach.

    [ Gdyby wybory mogły cokolwiek zmieniać, już dawno by ich zakazano. ]
    [ (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]