  • 21. Data: 2015-11-17 17:23:12
    Temat: Re: MS chce nas wydymać?
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    no to teraz będą eksperci... prognozuje, że ci dzisiejsi z po to mały
    pikuś...

  • 22. Data: 2015-11-17 17:25:18
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Tuesday, November 17, 2015 at 1:50:59 PM UTC+1, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    przyspieszyc i z czym to sie wiąże

    > Z prędkością światła a raczej z prędk. rozchodzenia się fali e.m. w
    > przewodach między procem a pamięcią. IMO to główny czynnik ograniczający
    > przepustowość przy kilku GHz.

    Dokładniej, prędkość światła 'jedynie' wpływa na czas przesłania
    zapytania i czas odesłania pierwszej porcji danych. Potem ma wpływ
    szybkość transmisji (czyli ogranicza ją ilość elektronów, kwantów,
    fotonów przypadających na jeden bod) i ilość równoległych łączy. Niemniej
    jeśli często czytamy albo zapisujemy małe porcje danych, to głównym
    ograniczeniem jest prędkość światła. Przy odległości 10cm można
    odczytać/zapisać nie więcej niż 30Gb danych na sekundę (po jednym
    bicie z losowych obszarów pamięci). Mój laptop przy zapisie/czytaniu
    po 4 bajty osiąga (o ile dobrze pamiętam) 2.5GB/s, czyli balansujemy
    już na tej granicy.

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2015-11-17 17:28:49
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    w materiałach reklamujących cisco - nie wyznaję na tym więc linka nie
    podam - wypisują, że w ich urządzeniach procki - może bardziej
    elektronika - z prędkościami TB/s

  • 24. Data: 2015-11-17 17:30:15
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Tuesday, November 17, 2015 at 4:55:45 PM UTC+1, fir wrote:
> [...]
    czynnikiem w dzisiejszym swiecie co "memory bandwidth/throughput" -> czyli pamiec ew
    styk pamiec procesor, szybkosc memcopy mowiac w uproszczeniu

    > ciekawe co to za programy robiace miliardy operacji na kilkudziesieciu bajtach
    input and output ??
    Może poszukiwanie minimum funkcji jednej lub kilku zmiennych?

    > pozatym jesli kolega tak mowi to raczej nie zrozumial o czym pisze (bo pisze o
    pewnym oglnym problemie - wlasnie o tym ze ta przepustowosc pamieci symboliczne 4
    GB/s to absolutnie kluczowa sprawa)

    Zrozumiałem, po prostu chciałem podać kontrprzykład, że jednak nie we
    wszystkich programach to jest kluczowe.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2015-11-17 17:47:37
    Od: fir <p...@g...com>

    > Zrozumiałem, po prostu chciałem podać kontrprzykład, że jednak nie we
    > wszystkich programach to jest kluczowe.

    to jest nie na temat (osobiscie draznia mnie takie teksty jak "Jednak jeśli jakiś
    program długo operuje na małej ilości danych, to już racji nie masz, " bo koles sobie
    wymyslil ze pisze o tym co mu sie roi a ja nie napomknalem o tym ni slowem - moim
    zdaniem żenada, pozatym kto tu pisze o jakiejkolwiek racji ja pisze o pewnej waznej
    kwestii a nie chce sie bawic w debilne racje) - slowem ja pisze o czyms zupelnie
    innym, Oczywisye jest ze w zdegenerowanych przypdakach gdy bandwidth si enie liczy
    bandwidth sie nie liczy ale co
    to za rewelacja.. Pozatym jak koloega by sobie taki program napisal to nie jestem
    pewien czy nawet wtedy ta przepustowosc sie naprawde nie liczy (przesylanie z puli
    rejestrow do puli rejestrow tez ma chyab jakas przepustowosc, nie wiem czy czysta
    wirtualna czy jakas fizykalną i o co tam naprawde chodzi, ale nawet na kodach na
    czystych rejestrach ta przepustowosc reg-> reg moze byc znacznym czynnikiem
    limitujacym
    nie tylko arytmetyka) Ogolnie jest to nei na temat bo pytanie jest o tym czemu ta
    przepustowosc na wspolczesnych pecetach nei jest 'szersza'

  • 26. Data: 2015-11-17 17:56:12
    Od: fir <p...@g...com>

    > Może poszukiwanie minimum funkcji jednej lub kilku zmiennych?

    a umiesz zarysowac szkic takiego kodu zebym mogl to sobie zwizualizowac ;l ? (tak
    zeby dyskusja byla ciekawa i miala jakis sens )

  • 27. Data: 2015-11-17 18:13:30
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 listopada 2015 17:56:17 UTC+1 użytkownik fir napisał:

    > a umiesz zarysowac szkic takiego kodu zebym mogl to sobie zwizualizowac ;l ? (tak
    zeby dyskusja byla ciekawa i miala jakis sens )

    z moich doswiadczen optymalizacją wynika wlasnie ze jak cos ma bogara arytmetyke to
    da sie ja koniec konców po dlugasnych bojach tak uproscic ze zostaje wlasciwie sam
    lub prawie sam bandwidth, nawet 'nieliniowa' arytmetyke da sie nap zlinearyzowac
    kafelkami i tak dalej
    co prawda np w zbiorze mandelbrota odpala sie długa iterecyjna petle gdzie inputem
    są dwa floaty ale to moze wlasnie znaczyc ze
    ta metoda jest wybitnie wlasnie niezoptymalizowana 9ciekawe co by dalo chocby
    optymalizowanie przez rozwijanie, moze potrzebe szybkiej funkcji pow?)

  • 28. Data: 2015-11-17 18:28:28
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "platformowe głupki" <N...@g...pl> napisał:

    > no to teraz będą eksperci... prognozuje, że ci dzisiejsi z po to mały pikuś...

    Przy Tobie to nawet któryś z 2-3 istniejących nieco normalniejszych Palikociarzy
    staje sie ekspertem od savoir vivre (a nawet intelektu czy wiedzy).

    AK

    ---
    Avast.

  • 29. Data: 2015-11-17 18:31:14
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Tuesday, November 17, 2015 at 6:13:31 PM UTC+1, fir wrote:

    zeby dyskusja byla ciekawa i miala jakis sens )
    No właśnie czemu nie wziąć choćby mandelborta?

> [...]
    lub prawie sam bandwidth, nawet 'nieliniowa' arytmetyke da sie nap zlinearyzowac
    Da się.

> [...]
    optymalizowanie przez rozwijanie, moze potrzebe szybkiej funkcji pow?)

    Sam podałeś dobry przykład, w którym ilość danych jest bardzo mała,
    nieprzewidzianych skoków też jest bardzo mało. Czyli dane można zmieścić w
    rejestrach, a instrukcje do procesora lecą ciurkiem. Moim zdaniem wąskim
    gardłem w tym przykładzie będzie przetwarzanie instrukcji a nie dostęp
    do pamięci.

  • 30. Data: 2015-11-17 18:32:25
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 listopada 2015 17:28:53 UTC+1 użytkownik platformowe głupki
    napisał:
    > w materiałach reklamujących cisco - nie wyznaję na tym więc linka nie
    > podam - wypisują, że w ich urządzeniach procki - może bardziej
    > elektronika - z prędkościami TB/s

    trzebaby wiedziec co, (o ile chce wiedziec bo nie ejsytem pewien ) bo takie
    obwieszczenie "widzialem gdzies napis "TB/s" "to niewiele wnosi

    wyjatkowo dobry tekst nt hardwaru jest tu

    https://fgiesen.wordpress.com/2011/07/09/a-trip-thro
    ugh-the-graphics-pipeline-2011-index/

    to jest na temat GPU ale moze dac troche pojecia ogolnie o hardware - kiedys to
    czytelem choc nie do konca wszystko pojalem moze warto by odswieżyc