  • 1. Data: 2014-01-05 13:05:17
    Temat: MPLAB
    Od: s...@g...com

    Zassałem sobie wczoraj MPLABA ze strony MikroCipa i bezproblemowo zainstalowałem.
    No to zaczynamy.. Piszę jakąś pierdualję typu "hello" .
    Następnie robię Project => Build All.

    I tutaj pojawia się okienko ostrzegawcze: MPLAB IDE is already running on this
    machine. It is not recommended to run multiple.... i takie tam sranie w banie.

    Jakiego zaklęcia użyć, coby tę duperelę skompilować?

  • 2. Data: 2014-01-05 17:01:42
    Temat: Re: MPLAB
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-01-05 13:05, s...@g...com pisze:
    > MPLAB IDE is already running on this machine

    Mój Gógiel znalazł takie coś: z cmd wywołać
    taskkill /f /im MPLAB.exe
    Może zadziała?

    --
    Michał

  • 3. Data: 2014-01-05 23:27:11
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 5 stycznia 2014 17:01:42 UTC+1 użytkownik Michał Lankosz napisał:

    > M�j G�giel znalaz� takie co�: z cmd wywo�a�
    >
    > taskkill /f /im MPLAB.exe
    >
    > Mo�e zadzia�a?

    Być może. Nawet nie będę sprawdzał. GUI z MikroCipy powinno działać, a jak nie to
    robię UNINSTALL i działam dalej na starych sprawdzonych programach Mikroelektroniki.
    W zasadzie zassałem MPLABA z czystej ciekawości. A tak przy okazji.. Już na Dzień
    Dobry wpieniło mnie to, że Wizard nie potrafi utworzyć nowego folderu pod projekt.
    ŻENADA !!

  • 4. Data: 2014-01-06 05:03:49
    Od: s...@g...com

    > M�j G�giel znalaz� takie co�: z cmd wywo�a�
    >
    > taskkill /f /im MPLAB.exe
    >
    > Mo�e zadzia�a?
    >

    > --
    >
    > Michaďż˝

    Nie odbieraj mojej poprzedniej wypowiedzi (w odpowiedzi na Twój post) opatrznie.
    Jestem trochę poirytowany po doświadczeniach z duperelą (wizard z MikroCipy) nie tyle
    programistami, którzy to kodują co im każą, ale tzw. SUPERVISORAMI, co jakby zajrzeli
    jak działa NOTEPAD, to.. i tak by sie nie kapneli co podpowiedzieć podwładnym. A tak
    BTW, to dokumentacja produktów MikroCipy jest NAJGORSZĄ, z jaką zetkłem się w swojej
    wieloletniej praktyce.

    UWAGA na PORTB w PIC16F877A!! A w szczególności na RB3/PGM. Wyżeźbiłem programator
    tego badziewia pod USB, działa bez pudła. Ino w docelowym układzie na RB3/PGM to
    nawet bąka lepiej nie puszczać. Ustawić go jako INPUT, przyglebić do GND i w ogóle o
    nim zapomnieć.

  • 5. Data: 2014-01-06 10:40:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 5 Jan 2014 20:03:49 -0800 (PST), s...@g...com wrote:
    > owym układzie na RB3/PGM to nawet bąka lepiej nie puszczać. Ustawić=
    > go jako INPUT, przyglebić do GND i w ogóle o nim zapomnieć.

    Mógłbyś trochę jaśniej opisać co Ci się nie podoba w pinie PGM?
    Układ pragramujesz LVP czy HV?

    --
    Marek

  • 6. Data: 2014-01-06 11:17:39
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2014 10:40:56 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Mógłbyś trochę jaśniej opisać co Ci się nie podoba w pinie PGM?
    >
    > Układ pragramujesz LVP czy HV?

    LVP. Użycie tego pinu w końcowej aplikacji jako output skutkuje od czasu do czasu
    (całkiem często) w samoistnym rozpieprzeniu zawartości flasha. W końcu dałem RB3/PGM
    na GND, wykorzystałem inny pin do obsługi mojego badziewia i problem znikł.

  • 7. Data: 2014-01-06 11:41:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 6 Jan 2014 02:17:39 -0800 (PST), s...@g...com wrote:
    > LVP. Użycie tego pinu w końcowej aplikacji jako output skutkuje od
    czas=
    > u do czasu (całkiem często) w samoistnym rozpieprzeniu zawartości
    fla=

    Co rozumiesz przez "rozpieprzenie flasha"? Układ wykonuje
    spontanicznie polecenie flash erase lub row erase? Specjalnie użyłem
    słowa "polecenie" bo wykonanie flash erase wymaga wysłanie
    specjalnego opcodu w trybie programowania więc dziwne, że Tobie
    dzieje się to spontanicznie. Jakbyś poświęcił miejsce ubarwiaczy
    swoich wypowiedzi na szczegółowe opisy problemu więcej byśmy
    wiedzieli a tak to trzeba się domyślać :-).
    Ten programator to klon pickit2?

    --
    Marek

  • 8. Data: 2014-01-06 12:36:41
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2014 11:41:29 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    >
    > swoich wypowiedzi na szczegółowe opisy problemu więcej byśmy
    >
    > wiedzieli a tak to trzeba się domyślać :-).

    Programator to żaden picowy kit. Sam go wyrzeźbiłem na bazie wyciągniętego z szuflady
    "FT2232H minimodule" + 2 przerzutniki ('74) + 3 bramki ('00) + trochę softu
    naskrobanego w Delphi.

    Jasne, że wykasowanie flasha wymaga (przynajmniej teoretuczne) wysłania odpowiedniego
    opcoda. Nie mniej jednak takowy w mojej aplikacji może się losowo pojawić na
    PGM,PGC,PGD i mamy "stłuczkę". Gdyby np. PGM był pinem dedykowanym tylko i wyłącznie
    do rozpoczęcia procesu programowania, na 100% problemu by nie było.

  • 9. Data: 2014-01-07 11:33:41
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-01-06 05:03, s...@g...com pisze:
    > Nie odbieraj mojej poprzedniej wypowiedzi (w odpowiedzi na Twój post) opatrznie.
    Jestem trochę poirytowany

    Ależ skąd! Po prostu 'za darmo' bierze się to co jest. Jak zapłacisz to
    dopiero możesz mieć coś lepszego.

    --
    Michał

  • 10. Data: 2014-01-17 19:53:46
    Od: Adam Jurkiewicz <imie.nazwisko@p.......k.pl>

    On 2014-01-06 12:36, s...@g...com wrote:

    > Gdyby np. PGM był pinem dedykowanym tylko i wyłącznie do rozpoczęcia
    > procesu programowania, na 100% problemu by nie było.

    Właśnie taki jest.

    --
    Adam Jurkiewicz
    www: http://www.protronik.pl/