  • 1. Data: 2014-01-04 17:58:57
    Temat: klawiatura numeryczna i2c
    Od: "kk" <...@...pl>

    Witam, ludziska tu różne głupie (i inne) pytania zadają to też zapytam.
    Czy widział gdzieś ktoś dostępną za PLN klawiaturę numeryczną (cyferki +
    kilka innych) z wyjściem i2c ?
    Idealna byłaby taka jak do laptopa tylko nie USB a I2C.

    Do czego ?

    Ano do podłączenia do AVR oczywiście.
    W moim projekcie powoli dochodzę do limitu pinów i pamięci.
    Muszę obsługę klawiatury wypchnąć na zewnątrz.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2014-01-04 18:44:45
    Temat: Re: klawiatura numeryczna i2c
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 04.01.2014 17:58, kk wrote:
> [...]
    >
    > Ano do podłączenia do AVR oczywiście.
    > W moim projekcie powoli dochodzę do limitu pinów i pamięci.
    > Muszę obsługę klawiatury wypchnąć na zewnątrz.

    Z gotowców tylko coś takiego znalazłem:
    http://tinyurl.com/lqmcjtj

    Taniej i bardziej edukacyjnie będzie: PCF8574 i tym podobne. Wklep w
    google i2c keyboard i masz pierdylion projektów. Pierwszy z brzegu:
    http://www.qsl.net/p/pa3ckr/bascom%20and%20avr/i2c/i
    ndex.html
    Tylko trzeba przewinąć tak do 1/3, do hasła "Reading a 4x4 keyboard on
    the Pcf8574"

    Jakub Rakus

  • 3. Data: 2014-01-04 18:57:59
    Od: "kk" <...@...pl>

> [...]
    ndex.html
    > Tylko trzeba przewinąć tak do 1/3, do hasła "Reading a 4x4 keyboard on the

    Idealna była by taka :

    biorąc pod uwagę wielkość , zestaw klawiszy i obudowę

    http://www.electro.pl/Klawiatura_LOGILINK_Numeric_Ke
    ypad_USB-474179.html?gclid=CKXO_auL5bsCFYZZ3godl1QA7

    Zastanawiam się nad kupnem czegoś takiego i przerobieniu elektroniki na i2c.

    A może ktoś wie na czym to jest zrobione ?

    kk

  • 4. Data: 2014-01-04 19:32:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 4 Jan 2014 17:58:57 +0100, "kk" <...@...pl> wrote:
    > Czy widział gdzieś ktoś dostępną za PLN klawiaturę numeryczną
    (cyferki +
    > kilka innych) z wyjściem i2c ?
    > Idealna byłaby taka jak do laptopa tylko nie USB a I2C.

    Ostatnio podłączalem do mcu numeryczną ale ps2, taką łatwiej kupisz a
    protokół komunikacyjny jest banalny, jak samemu nie chce ci się go
    implementować to na pewno znajdziesz gotowce.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2014-01-05 11:53:32
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 4 Jan 2014 17:58:57 +0100, kk napisał(a):

> [...]
    > Ano do podłączenia do AVR oczywiście.
    > W moim projekcie powoli dochodzę do limitu pinów i pamięci.
    > Muszę obsługę klawiatury wypchnąć na zewnątrz.

    AVT ma taki kit w ofercie:
    http://sklep.avt.pl/klawiatura-szesnastkowa-do-syste
    mow-up-zestaw-do-samodzielnego-montazu.html
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 6. Data: 2014-01-06 16:43:30
    Od: "kk" <...@...pl>

    > AVT ma taki kit w ofercie:
    > http://sklep.avt.pl/klawiatura-szesnastkowa-do-syste
    mow-up-zestaw-do-samodzielnego-montazu.html
    > --

    W moim przypadku bardziej zależy mi na ... mechanice.
    Czyli na zgrabnych klawiszach w obudowie.
    I2c byłby szczytem marzeń.
    A jeżeli nie to muszę mieć możliwość wydłubania oryginalnej elektroniki i
    włożenia swojej.
    Problem widzę taki, że obecnie dostępne klawiatury wykonane są w sposób
    który nie pozwala na adopcję.
    Albo chip jest zalany albo matryca klawiszy jakaś pojebana,
    albo tak mało miejsca w obudowie, że nic tam się nie da wcisnąć (jeżeli już
    da się ją otworzyć).

    Urządzenie ma być eksploatowane w warsztacie mechanicznym.
    Czyli obudowa musi być i to raczej odporna na zapylenie.

    pozdrawiam
    kk

  • 7. Data: 2014-01-06 17:12:22
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "kk" <...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Urządzenie ma być eksploatowane w warsztacie mechanicznym.
    > Czyli obudowa musi być i to raczej odporna na zapylenie.

    Zapytaj się u producentów domofonów. Będziesz miał klawiaturę pancerną.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 8. Data: 2014-01-06 19:31:33

    > Zapytaj się u producentów domofonów. Będziesz miał klawiaturę pancerną.

    Zawsze skrajności.
    Zamówiłem to :
    http://allegro.pl/show_item.php?item=3839703264

    Może da się coś z tego wydłubać.