    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: MOSFET-y mocy do pracy liniowej?
    Date: Thu, 13 Nov 2014 11:52:37 +0100

    Hello Marekm72,

    Thursday, November 13, 2014, 10:59:30 AM, you wrote:

    > To jednak dodatkowe 0,5V spadku.

    Ale na LDO masz 8V spadku na początku. Nie do odzyskania kilkanaście %
    mocy.

    > Chyba, że (jeśli już samemu nawijać) - zrobić dławik z dodatkowym
    > uzwojeniem, by dodać parę woltów na wyjściu.

    Nie ma sensu. Urządzenia PoE są odporne na spore spadki napięcia.

    > Im bliżej 100% tym większy problem z kompensacją, a tu bardzo blisko.
    > Próbowałem kiedyś liczyć to wychodził prawie czysty tryb napięciowy.

    Ograniczenie prądu zawsze się przydaje. Głęboka slope-compensation
    zapewni stabilną pracę bez utraty zabezpieczenia przed zwarciem.

    > Tu faktycznie może być problem, ale miejsca na kondensatory mam dużo.

    Mam obawy.

    > Dla małych mocy żaden, ale tu jednak trochę większa.

    300W to duża moc?

    Potrzebujesz dławiki mocy do zasilaczy? Od ułamka wata do kilowatów,
    niemal z półki:
    http://www.feryster.pl/polski/dtmss.php?lang=pl
    http://www.feryster.pl/polski/dems.php?lang=pl

    > Z ciekawości (bo mało wyników w Google) co to takiego ten "2T-flyback"?

    Flyback z dwoma kluczami - po stronie pierwotnej identyczny z
    2T-forward. Oddaje energię rozproszenia do zasilania, dzięki czemu ma
    wysoką sprawność.

    > Zasilany sprzęt (switch z PoE) ma redundantne zasilanie 230V AC i 48V DC.

    Ale switch z PoE ma tolerancję na wejściu 48V zapewne w zakresie
    36-72V i żadnej stabilizacji nie wymaga.
    Jak do mnie przychodzą po jakiekolwiek rozwiązanie z PoE, to taki
    właśnie przyjmuję zakres napięć wejściowych. No chyba, że klient się
    uprze i sam go sobie ograniczy do 63V stosując na wejściu kondensatory
    na takie napięcie.

    --
    Best regards,
    RoMan