    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 13 Nov 2014 01:59:30 -0800 (PST)
    Subject: Re: MOSFET-y mocy do pracy liniowej?
    From: m...@g...com

    W dniu czwartek, 13 listopada 2014 09:57:26 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz
    napisał:
    > LDO też ma stratę - pogódź się z wypełnieniem 99% - tyle da się
    > uzyskać bez problemu.

    To jednak dodatkowe 0,5V spadku. Chyba, że (jeśli już samemu nawijać) -
    zrobić dławik z dodatkowym uzwojeniem, by dodać parę woltów na wyjściu.

    > Nie ma mowy - slope-compensation i dobrze policzone sprzężenie.

    Im bliżej 100% tym większy problem z kompensacją, a tu bardzo blisko.
    Próbowałem kiedyś liczyć to wychodził prawie czysty tryb napięciowy.

    > Liczysz na stabilną pracę LDO na MOSFET'cie? Życzę powodzenia w walce
    > z odpowiedzią impulsową.

    Tu faktycznie może być problem, ale miejsca na kondensatory mam dużo.

    > Jaki masz problem z kupnem dławików dla step-down? :O

    Dla małych mocy żaden, ale tu jednak trochę większa.

    > 91% to ostatnio na źle zaprojektowanym transformatorze w topologii
    > 2T-flyback (taka ciekawa wydumka) udało się mojemu klientowi uzyskać.

    Z ciekawości (bo mało wyników w Google) co to takiego ten "2T-flyback"?

    > Ale jak się nie rozładuje, to masz nawet nie 86% - nie szkoda energii?

    Zasilany sprzęt (switch z PoE) ma redundantne zasilanie 230V AC i 48V DC.
    Jak jest AC i wbudowany zasilacz jest sprawny, to z DC prądu nie bierze.
    Działałoby i z 55V DC, ale wbudowany zasilacz nie lubi pracy bez obciążenia -
    cały czas mu klika jakimś przekaźnik. Oryginalnie to wejście DC jest pod
    fabryczny zasilacz (którego nie mam) np. z drugiego UPS-a - a ja mam buforowy
    i próbuję uniknąć zbyt wielu konwersji AC na DC i z powrotem (UPS on-line).

    > Podałem Ci proste rozwiązanie, które jesteś w stanie złożyć i
    > sprawdzić na biurku kosztem kilkunastu PLN. Wybór należy do Ciebie.

    OK, nie upieram się za bardzo, rozważam różne opcje.