  • Data: 2010-11-11 05:52:40
    Temat: Re: MIêdzyfazowe 230V ?
    Od: "Tornad" <t...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Tornad, a w czym napi&ecirc;cie 230V gorsze przy drobnych naprawach?

    Ja kto w czym, w mocy. Ktora normalnie sie czuje i dlugo pamieta. Ja
    grzebiac pod napieciem jestem niepodlaczonym odbiornikiem o okreslonej
    opornosci R, powiedzmy 1 kOhm. I po nieuwaznym dotknieciu fazy, ta moc P rowna
    U^2/R wydzieli sie w moich tkankach, zylach, nerwach i czym tam jeszcze. Jak
    masz napiecie 110V i drugie dwukrotnie wieksze to ta moc bedzie czterokrotnie
    wieksza. To jest zaleznosc rosnaca do kwadratu napiecia i o tym nalezy
    wiedziec i pamietac.
    Za mlodych lat pracowalem jako operator a potem instruktor
    radiowysokosciomierza czyli stacji radarowej. Tam razu pewnego pieprznelo mnie
    tak, ze czulem to w lokciu przez dwa tygodnie. Na tej zlaczce bylo 750 V
    skutecznego, czyli ponad 1 kV amplitudy. Na szczescie nie zlapalo mnie w
    sensie skurczu miesni i odruchowo reke oderwalem.

    > Maksymalne bezpieczne napi&ecirc;cie dotykowe okre&para;lone na 65 V i tu i tu jest

    > przekroczone, praca pod napi&ecirc;ciem to praca w polu zagro&iquest;onym -
    dodatkowe
    > obostrzenia. A co si&ecirc; da pod napi&ecirc;ciem? Da si&ecirc; pod
    napi&ecirc;ciem przeku&aelig;
    > wszystkie puszki w obiekcie (wyku&aelig; i usun&plusmn;&aelig; star&plusmn;
    puszk&ecirc;, wklei&aelig; na gips
    > now&plusmn;, wprowadzi&aelig; kable, po&sup3;&plusmn;czy&aelig;, zadeklowa&aelig;,
    zatynkowa&aelig; na g&sup3;adko) z
    > u&iquest;yciem "uniwersalnego pneumatycznego zraszacza sztukatorskiego" czyli
    > krótko mówi&plusmn;c spryskuj&plusmn;c miejsce pod klejenie gipsem metod&plusmn;
    bryzganych
    > ziemniaków (je&para;li pami&ecirc;tasz ten kawa&sup3; o góralce).
    Oczywiscie, nawet probowalem, tyle ze to byly pierogi:) A goralka byla owszem
    niczego sobie, oddalbym sie jej, gdyby nalegala.
    > W trakcie ca&sup3;ej roboty mia&sup3;em jeden wypadek - rozjecha&sup3;y mi
    si&ecirc; pó&sup3;ki na
    > których siedzia&sup3;em i musia&sup3;em wezwa&aelig; pomocy bo swoje kolana
    poca&sup3;owa&sup3;em
    > i nijak wyle&frac14;&aelig; nie mog&sup3;em. Pr&plusmn;d mi &iquest;adnej krzywdy
    nie uczyni&sup3;.

    > --
    > Darek

    No ja mam prace prosta; tu sciany sa w srodku puste wiec przeprowadzenie
    dodatkowych przewodow nie wymaga kucia tylko wiercenia czasem nawet
    polmetrowej dlugosci wiertlami do drewna i wyrzniecia dziur w "sitroku" czyli
    polcalowej plycie kartonowo-gipsowej.
    No ale dam przyklad. Baba sobie wymyslia coby jej w lazience wstawic
    wentylator. No to trzeba wyrznac dziure w suficie, zamocowac ten fan i
    doprowadzic kabel w okolice puszki z wylacznikiem swiatla bo tam jest faza.
    Stara puszke trzeba wypieprzyc i wmontowac nowa, wieksza, w ktorej zmieszcza
    sie dwa wylaczniki. No wiec te isniejace druty trzeba delikatnie z tej starej
    puszki wyciagnac uwazajac aby nie nastapilo zwarcie bo puszka jest metalowa z
    dziurka na druty. Potem zamontowac nowa i te druty z powrotem do niej
    wciagnac. No i te nowe od wentylatora. Podlaczyc je do wylacznikow, wstawic,
    dokrecic, pozamiatac i isc po piniadze. W sumie nie jest to niebezpieczne ani
    trudne wiec tak robie. I dzieki temu taka baba, ktorej nie musialem wylaczac
    pradu jest zadowolona i poleca mnie swej znajomej. Drugim powodem tego, ze mi
    sie takie robotki trafiaja jest to, ze ja to w stosunku do licencjonowanego
    elektryka, robie za poldarmo. Elektryk liczy sobie za dojazd $ 60, potem po
    150-200 dolarow od "punktu" i wylacza prad w polowie domu na caly dzien. A ja
    to robie na godziny, zajmuje mi to powiedzmy 3-4 godziny i klient ma wykonana
    robote szybko, sprawnie i za stowe.
    Pzdr.
    Tornad