  • 71. Data: 2015-09-13 19:06:09
    Temat: Re: MC10198
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 13-09-2015 o 18:27, Michał Czarkowski pisze:

    > Czy pomyślałeś o równoczesnej wymianie silników na takie z mniejszą ilością
    > obrotów na minutę? :)

    Druk by mu się rozjechał :P

  • 72. Data: 2015-09-13 23:14:48
    Od: Michał Czarkowski <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik szod napisał:

    > Druk by mu się rozjechał :P

    O ile sprzęt nie zasygnalizowałby wcześniej błędu. Właśnie sprawdziłem.
    Żartuję, nie sprawdziłem. :)
    Właśnie chodzi tu o żarty, a Ty tak na serio i nic a nic np. o grantach. :)
    W moim wątku wątku Tornada :) zaczęliśmy żartować, co prawda to nie grantowy
    kaliber ale jednak.
    Chyba pójdę sobie wpisać udział w tym wątku do cv, a potem przetaktuję sobie
    coś, żeby zapamiętać, że słowo przestrojenie w innej lidze czasem ma szersze
    znaczenie :)
    Zdrówka wszystkim życzę laserowo.

    p.s. Ponoć fala elektromagnetyczna w falowodzie jest szybsza niż światło w
    światłowodzie :P

  • 73. Data: 2015-09-14 09:18:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 13 Sep 2015 10:09:29 +0200, Michał
    Czarkowski<m...@p...onet.pl> wrote:
    > Mnie urzekło przetrojenie gps na 100MHz :)

    Ten zmodyfikowany genetycznie odbiornik GPS też robi wrażenie.

    --
    Marek

  • 74. Data: 2015-09-14 10:25:18
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 11.09.2015 um 19:44 schrieb Tornad:
    > On Friday, September 11, 2015 at 7:34:57 AM UTC-4, Waldemar wrote:
    > Potrzebuje generowac pojedyncze impulsy o dlugosci rzedu kilku nanosekund. I
    wyzwalac je jeszcze krotszymi.

    szacuje na maks. 6 ns. czyli tylko dwukrotnie dluzszy od samego impulsu.

> [...]
    > wystarczy. Nie przewiduje wiekszej od okolo 80 - 90 MHz czestotliwosci
    > powtarzania ukladu. Na poczatek wystarczy mi nawet okolo 60 MHz. Po prostu
    > odpowiednio powieksze droge jaka ten pik swiatla bedzie mial do pokonania.
    >
    > Na mojej stronie tornadosolution.com jest moj adres; jak masz jakis pomysl czy
    > potrzeby to pisz na priv.
    >
    > Podobne "zlecenie" zapodalem m.in. na jednej z politechnik. Pan profesor
    > obiecal, ze zaintereuje tym studentow. Dla niego samego problem byl zbyt
    > trywialny. Jak dotad nie znalazl sie nikt, kto by to probowal skuckac.

    Hej,

    problem interesuje mnie "akademicko". Czytałem o takim rozwiązaniu i
    chciałem zobaczyć na własne oczy. Oscyloskopem 100MHz może zobaczysz
    wynik (błyśnięcie LEDa), ale nie wiesz co tam właściwie wchodzi i
    wychodzi. Jak będziesz miał pecha, to nic nie zobaczysz, bo wyzwalanie
    nie zaskoczy przy za krótkim impulsie. Komega z pracy ma 500MHz oscara w
    domu, będzie jak spróbować, bo jego to też interesuje.
    Gdzie mieszkasz teraz? Bo ja co prawda mieszkam w kraju, ale chyba innym
    niż ty, jak widać po adresie ;-). Ale działalność gospodarczą mam, EU
    też mamy, więc jest ok :-).
    Jakie LEDy chcesz użyć? W razie co pisz na <moje imię> <kropka>
    krzok@hu-berlin :kropka: de

    Waldek

  • 75. Data: 2015-09-14 10:26:41
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 11.09.2015 um 15:28 schrieb s...@g...com:

    szacuje na maks. 6 ns. czyli tylko dwukrotnie dluzszy od samego impulsu.

    > ==========
    >
    > I tu się skończy rozmowa. Wątkodawca jakiś rok temu marudził o identycznym
    problemie, tyle że chodziło o ultradźwięki i trochę inne czasy impulsu i repetycji.
    Też pipeprzył o zleceniu projektu, już chciałem się za to brać, ale ostatecznie
    niczego nie zaproponował bo stwierdził, że zbyt drogie materiały (razem z PCB jakieś
    mizerne 100 dolców), a on tak sobie hobbystycznie coś tam obala. Zapomnij o temacie.

    Chcę sprawdzić, czy się tak da. Też potrzebuję generatora krótkich
    impulsów do projektu na uczelni ;-)

    Waldek

  • 76. Data: 2015-09-14 10:35:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >wychodzi. Jak będziesz miał pecha, to nic nie zobaczysz, bo
    >wyzwalanie nie zaskoczy przy za krótkim impulsie.

    Wyzwalanie mozna dac z innego zrodla, cos w koncu ten impuls inicjuje,
    to sie do wyzwalania nada.

    Choc Tornad pisze o krotkim impulsie ... to moze I zewnetrzny ?

    J.

  • 77. Data: 2015-09-14 15:52:06
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 13-09-2015 o 23:14, Michał Czarkowski pisze:

    > Właśnie chodzi tu o żarty, a Ty tak na serio i nic a nic np. o grantach. :)

    Pomyliłeś mnie z platformowym głupkiem, to on granty rozdaje :P

  • 78. Data: 2015-09-14 16:57:39
    Od: t...@h...com

    On Monday, September 14, 2015 at 4:25:24 AM UTC-4, Waldemar wrote:

> [...]
    > też mamy, więc jest ok :-).
    > Jakie LEDy chcesz użyć? W razie co pisz na <moje imię> <kropka>

    Dobrze prawisz. Do zauwazenia jednego krociutkiego impulsu potrzebny jest odpowiednio
    wypasiony sprzet. Dobrze tez pisze JM, On zaklada, ze wyzwalanie moze byc zewnetrzne
    zatem powtarzalne i wtedy wiekszosc problemow odpada.
    Docelowo "moj" genetrator bedzie pracowal w zamknietej petli i wtedy przebiegi chyba
    dadza sie ogladnac na zwyklym oscyloskopie.
    Wracam do rozumu, czytaj Kraju jutro; wczoraj kupilem bilety. Nie wiem jak dlugo
    potrwa podlaczenie do internetu ale zaraz skontaktuje sie z Toba.
    Mieszkam w Krakowie. Napisz gdzie mieszkasz i jesli niedaleko to chetnie sie z Toba
    spotkam w celu omowienia szczegolow. Lub zapraszam do siebie. Moj telefon stacjonarny
    w Krakowie (012) 6377861
    Pzdr
    T.

  • 79. Data: 2015-09-14 17:19:22
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 14.09.2015 um 16:57 schrieb t...@h...com:

> [...]
    spotkam w celu omowienia szczegolow. Lub zapraszam do siebie. Moj telefon stacjonarny

    Jak w moim adresie emailowym, mieszkam w Berlinie, ale bywam w Opolu. Do
    Krakowa mam kawałek :-)
    Zobaczymy. Najpierw dojdą moje czipy, potem coś zmajstruję i, incz
    Allah, może coś z tego wyjdzie. Potem możemy pogadać, bo jak na razie to
    się nie wybieram w tamte strony. Znaczy może będę w Opolu za 2 tygodnie,
    ale mam już napięty kalendarz.

    Waldek

  • 80. Data: 2015-09-14 17:21:25
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2015-09-14 o 16:57, t...@h...com pisze:
    > Moj telefon stacjonarny w Krakowie (012) 6377861
    Od 23 października 2009 roku zero jest zbędne w numerze kierunkowym :-)

    Robert