  • 1. Data: 2015-09-09 15:39:02
    Temat: MC10198
    Od: Tornad <t...@h...com>

    Logolnie jest to generator krotkich impulsow, wyzwaLany.
    Czy ktos sie tym bawil? Dla mnie niezbyt zrozumiale jest nawet jego zasilanie.
    Ponadto producent zaleca aby go nie stosowac w nowych projektach.
    Czy jest uklad zastepczy? Gdzie go szukac?
    Potrzebuje generowac pojedyncze impulsy o dlugosci rzedu kilku nanosekund. I
    wyzwalac je jeszcze krotszymi.
    Czy ktos moglby mi w tym pomoc?
    Pzdr.
    Tornad

  • 2. Data: 2015-09-09 16:54:04
    Temat: Re: MC10198
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tornad" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >Czy ktos sie tym bawil? Dla mnie niezbyt zrozumiale jest nawet jego
    >zasilanie. Ponadto producent zaleca aby go nie stosowac w nowych

    To smierdzi ECL.
    O tym jak widac swiat juz prawie zapomnial.

    >Czy jest uklad zastepczy? Gdzie go szukac?

    Zastepczy tez bedzie ECL, a raczej tego nie chcesz.

    J.

  • 3. Data: 2015-09-09 17:08:55
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 09-09-2015 15:39, Tornad wrote:
> [...]
    > Czy jest uklad zastepczy? Gdzie go szukac?
    > Potrzebuje generowac pojedyncze impulsy o dlugosci rzedu kilku nanosekund. I

    To układ cyfrowy ze zmodyfikowanej rodziny ECL.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/ECL
    Zasilanie napięciem -5.2V (minus 5.2V).
    Ostatni raz stosowałem te układy w 1983 roku. Zabytek.

    Trudne do stosowania i trzeba mieć bardzo dobry powód aby decydować się
    na tę technologię.
    K.

  • 4. Data: 2015-09-09 20:28:19
    Od: t...@h...com

    On Wednesday, September 9, 2015 at 11:08:58 AM UTC-4, John Smith wrote:

> [...]
    > Ostatni raz stosowałem te układy w 1983 roku. Zabytek.
    >
    > Trudne do stosowania i trzeba mieć bardzo dobry powód aby decydować się

    Dzieki za zainteresowanie i informacje.
    Szukam Goscia, ktory albo zaprojektowalby mi taki ukladzik albo rowniez wykona
    prototyp.
    Nie mam zadnych wymagan odnosnie uzytych elementow czy technologii. Uklad
    powinien byc geometrycznie maly, stabilny i co najwazniejsze - szybki. Dlugosc
    impulsu jak najmniejsza, czas miedzy impulsami rowniez, rzedu nanosekund.
    Korzystny bylby oczywiscie maly pobor mocy.

    Ten MA10198 "wymyslilem" czyli wyszukalem sam i bardzo tanio kilka sztuk
    kupilem. On umozliwia uzyskanie bodajze 3 ns impulsow. To jedyny powod aby
    je ew. uzyc.
    Uklad ma zapalac na te kilka nanosekund diode swiecaca.

    Czestotliwosc wyzwalania tego uniwibratora bedzie zmienna. Od kilku milisekund
    do kilku nanosekund. Przewidywana maksymalna czestotliwosc wyzwalania bedzie
    rzedu 80 - 100 MHz.

    Inne szczegoly do omowienia z ew. Konstruktorem.

    Nie wiem czy tu na forum mozna nawiazywac kontakty konczace sie forma
    zlecenia ale tak ten moj post nalezy traktowac.

    Pzdr
    Tornad

  • 5. Data: 2015-09-09 20:38:09
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2015-09-09 o 15:39, Tornad pisze:
> [...]
    > Czy jest uklad zastepczy? Gdzie go szukac?
    > Potrzebuje generowac pojedyncze impulsy o dlugosci rzedu kilku nanosekund. I

    Tranzystor lawinowy:

    http://cds.linear.com/docs/en/application-note/an61f
    a.pdf

    Strona 21

    Obejrzyj też:

    http://cds.linear.com/docs/en/application-note/an47f
    a.pdf

    Appendix D.

    Możesz też to:

    http://www.diodes.com/_files/datasheets/ZTX415.pdf

    Pozdrawiam,
    P.P.

  • 6. Data: 2015-09-09 21:34:46
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 09.09.2015 o 16:54, J.F. pisze:

    > To smierdzi ECL.
    > O tym jak widac swiat juz prawie zapomnial.

    A LVPECL to co? Ciężkie gigabity na sekundę można tym przepychać.

    Jakub Rakus

  • 7. Data: 2015-09-09 21:44:43
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-09-09 o 20:28, t...@h...com pisze:

> [...]
    > impulsu jak najmniejsza, czas miedzy impulsami rowniez, rzedu nanosekund.
    > Korzystny bylby oczywiscie maly pobor mocy.

    o jakies przybliżenie ilościowe pojęcia "mały" można poprosić?

    a.

  • 8. Data: 2015-09-09 22:00:33
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    >
    > Nie wiem czy tu na forum mozna nawiazywac kontakty konczace sie forma
    > zlecenia ale tak ten moj post nalezy traktowac.

    Przypuszczam, że w ogóle nie przemyślałeś problematyki projektu.
    Dioda nie zaświeci po potraktowaniu jej prądem kilku mA przez czas 3ns.
    W diodę trzeba wstrzyknąć ładunek, dopiero zamieni się on na akcję
    laserową. Nie mam praktycznego doświadczenia w takich projektach, ale
    zgaduję, że będzie potrzebny prąd rzędu dziesiątek amper w czasie tych 3
    ns.
    Przy wyzwalaniu co 10ns i czasie 3ns robi się 30% wypełnienia, na
    diodzie wydzieli się stosowna moc i ładnie nam ona odparuje z układu.
    Coś nie tak z założeniami do projektu.
    K.

  • 9. Data: 2015-09-09 22:34:20
    Od: Jawi <g...@p...fm>

> [...]
    > Czy jest uklad zastepczy? Gdzie go szukac?
    > Potrzebuje generowac pojedyncze impulsy o dlugosci rzedu kilku nanosekund. I

    http://cds.linear.com/docs/en/application-note/an98f
    .pdf
    pewnie się przyda

  • 10. Data: 2015-09-09 22:53:14
    Od: t...@h...com

    On Wednesday, September 9, 2015 at 4:00:36 PM UTC-4, John Smith wrote:

    > Przypuszczam, że w ogóle nie przemyślałeś problematyki projektu.
    > Dioda nie zaświeci po potraktowaniu jej prądem kilku mA przez czas 3ns.

    Zaswieci. Skuckalem kiedyc uklad swiecacy, sterowany jakims TTL; przy czestotliwosci
    okolo 40 MHz dioda spoko sie zaswiecala i gasla. One sa praktycznie bezwladne.

> [...]
    > laserową. Nie mam praktycznego doświadczenia w takich projektach, ale
    > zgaduję, że będzie potrzebny prąd rzędu dziesiątek amper w czasie tych 3

    Wydaje mi sie, ze winien temu mogl tzw. driver ograniczajacy prad. Ja podlaczalem
    LEDa bezposrednio. Prad nie byl wiekszy od okolo 20 mA.
    Dioda zachowuje sie inaczej niz zarowka, ona do pewnego napiecia rzedu 2 V nie swieci
    a po przekroczeniu progu, okolo 2.2 V zapala sie bezzwloczie. Driver jest potrzebny
    tylko do ograniczenia tego pradu. Jego brak spowoduje lawinowe narastanie pradu
    wskutek podwyzszania sie temperatury zlacza, takie dodatnie sprzezenie zwrotne, ktore
    powoduje "spalenie" sie diody.

    > Przy wyzwalaniu co 10ns i czasie 3ns robi się 30% wypełnienia, na
    > diodzie wydzieli się stosowna moc i ładnie nam ona odparuje z układu.
    > Coś nie tak z założeniami do projektu.
    > K.
    Byc moze masz racje. Wtedy spoko mozemy nieco wydluzyc czasy impulsu aby to zgadywane
    przez Ciebie zjawisko dlugotrwalego ladowania diod - ominac.
    Oczywiscie beda problemy z chlodzeniem, zwlaszcza, ze planuje robic pomiary
    dlugotrwale, rzedu godzin.
    Mysle, ze odpowiednio wypasione radiatory problem ten zminimalizuja. Jesli bedzie to
    mialo znaczacy wplyw na destabilnosc ukladu, zainstaluje stabilizacje temperatury np
    za pomoca ogniwa Peltiera.
    Pzdr
    Tornad