    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 9 Sep 2015 13:53:14 -0700 (PDT)
    Subject: Re: MC10198
    From: t...@h...com

    On Wednesday, September 9, 2015 at 4:00:36 PM UTC-4, John Smith wrote:

    > Przypuszczam, że w ogóle nie przemyślałeś problematyki projektu.
    > Dioda nie zaświeci po potraktowaniu jej prądem kilku mA przez czas 3ns.

    Zaswieci. Skuckalem kiedyc uklad swiecacy, sterowany jakims TTL; przy czestotliwosci
    okolo 40 MHz dioda spoko sie zaswiecala i gasla. One sa praktycznie bezwladne.

    > W diodę trzeba wstrzyknąć ładunek, dopiero zamieni się on na akcję
    > laserową. Nie mam praktycznego doświadczenia w takich projektach, ale
    > zgaduję, że będzie potrzebny prąd rzędu dziesiątek amper w czasie tych 3
    > ns.czasowy prog swiecenia przekroczyc.

    Wydaje mi sie, ze winien temu mogl tzw. driver ograniczajacy prad. Ja podlaczalem
    LEDa bezposrednio. Prad nie byl wiekszy od okolo 20 mA.
    Dioda zachowuje sie inaczej niz zarowka, ona do pewnego napiecia rzedu 2 V nie swieci
    a po przekroczeniu progu, okolo 2.2 V zapala sie bezzwloczie. Driver jest potrzebny
    tylko do ograniczenia tego pradu. Jego brak spowoduje lawinowe narastanie pradu
    wskutek podwyzszania sie temperatury zlacza, takie dodatnie sprzezenie zwrotne, ktore
    powoduje "spalenie" sie diody.

    > Przy wyzwalaniu co 10ns i czasie 3ns robi się 30% wypełnienia, na
    > diodzie wydzieli się stosowna moc i ładnie nam ona odparuje z układu.
    > Coś nie tak z założeniami do projektu.
    > K.
    Byc moze masz racje. Wtedy spoko mozemy nieco wydluzyc czasy impulsu aby to zgadywane
    przez Ciebie zjawisko dlugotrwalego ladowania diod - ominac.
    Oczywiscie beda problemy z chlodzeniem, zwlaszcza, ze planuje robic pomiary
    dlugotrwale, rzedu godzin.
    Mysle, ze odpowiednio wypasione radiatory problem ten zminimalizuja. Jesli bedzie to
    mialo znaczacy wplyw na destabilnosc ukladu, zainstaluje stabilizacje temperatury np
    za pomoca ogniwa Peltiera.
    Pzdr
    Tornad