  • 31. Data: 2010-09-07 12:04:50
    Temat: Re: Łyso wam, niedowiarki?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-07 00:02, m4rkiz pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > dalej nie rozumiesz... zalozmy ze ktos mnie nagrywa moim komputerem, jezeli
    > mam to byc wlasnie ja to przejrzy wszystko co sie dzieje, inaczej nie ma
    > szans wylowic z tego nic waznego

    No i? Podrzucam ci taką świnię, wiem, że jesteś prezesem i że dzisiaj o
    18 poszedł do ciebie Premier Donek ustalać Ważne sprawy. To słucham
    wszystkiego, co mówicie.

    Wiem, że wieczorami siedzisz przed kompem, więc robię ci fotkę kamerką.
    Może jesteś właśnie w majtkach. Sprzedaję do tabloida z podpisem
    ,,prezes Asseco w majtasach''.

    To są przykłady. Ja nie twierdzę, że podsłuchiwanie wszystkich ludzi w
    sieci ma nastąpić albo podobne.

    Podawałem w maju przykład szkoły, która podglądała tak swoich uczniów.
    Więc jakiś sens w tym widzieli, skoro tak robili. To, że ty tego sensu
    nie widzisz, to znaczy że patrzysz zbyt wąsko.

    Pewnie Tobie podsłuchiwanie Mnie nie jest potrzebne, albo Twoje życie
    jest tak zorganizowane, że uważasz, że akurat Ciebie nikt nie chciałby
    podsłuchiwać, bo nie masz nic tajnego albo kompromitującego. Ale różne
    są sytuacje życiowe i różne przypadki.

    > zalozmy jednak ze przerabia wszystko jak leci, co udalo mu sie osiagnac za
    > pomoca kamerki i mikrofonu? bardzo niewiele

    Niewiadomo. Może dowiedział się o cennym kontrakcie rządowym za kupę
    kasiury, który dzięki tej wiedzy może przejąć.

    > znacznie wiecej wartosci maja moje maile, konto na allegro, ebayu,
    > payapalu,
    > bankach, historia przegladarki, itd itp.

    Nie generalizuj. W niektórych przypadkach jak najbardziej. W innych
    niekoniecznie. Poza tym, to nie są sprzeczne problemy. Można łapać i
    jedno i drugie.

    > co z tego ze ktos zobaczy jak jem obiad i uslyszy ze bekne?

    Powiem brutalnie: Nie wszyscy prowadzą życie złożone wyłącznie z obiadów
    i bekania.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 32. Data: 2010-09-07 12:10:08
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-07 10:47, Andrzej Libiszewski pisze:
    > Ale takie zabezpieczenie sprzętowe nic nie znaczy, jeśli z lenistwa
    > użytkownik go nie użyje. A lenistwo to potężna siła.

    Udowodnienie, że nie u każdego zadziała nie obala istnienia tych, co im
    się przyda. To trochę tak, jakbym ja powiedział, że ,,zlikwidować
    kamerkę, bo nie używam''.

    > Teoretycznie. Bo lenistwo to potężna siła, a "komu by się chciało kamerkę
    > wyłączać" po skończonej rozmowie. Takiej normalnej rozmowie z kimś z
    > rodziny albo z przyjaciół.

    Komuś, kto ma świadomość, że kompa używa np. na tajnej konferencji z
    Prezesem Sąsiedniej Korporacji albo podobne.

    > Wiesz jaka jest w tej sytuacji szansa, że w ogóle trzeba będzie użytkownika
    > przekonywać do zabawy włącznikiem?

    Nie chce, nie używa.

    > Nie. To ten sam PEBKAC. Jak pokonasz przy pomocy użytkownika zabezpieczenie
    > programowe to pokonasz i sprzętowe. Pewnie nawet tym samym atakiem.

    Niekoniecznie. Choćby ja nie dam się przekonać do wyłączenia
    przełącznika, ale już pewności 100% wobec systemu nie mam.

    > Wiara w zbytnią skuteczność zabezpieczeń jest pewnie jedną z pierwszych
    > przyczyn ich zawodności.

    O! To dobrze, że to do siebie skierowałeś :D
    Bo o tym piszę od dawna, że softowe zabezpieczenia są mało skuteczne i
    tylko mechaniczne pozwala mieć pewność, jeśli tylko się ją chce mieć.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 33. Data: 2010-09-07 12:52:44
    Temat: Odp: Łyso wam, niedowiarki?
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w wiadomości grup

    > Niewiadomo. Może dowiedział się o cennym kontrakcie rządowym za kupę
    > kasiury, który dzięki tej wiedzy może przejąć.

    beton normalnie...

    i prosciej sie dowiedziec majac dostep do maili, umieszczajac pluskwy, czy
    zatrudniajac rzesze ludzi do ogladania nielegalnych nagran i liczyc ze ktos
    akurat zainstaluje sobie lewy certyfikat i bedzie prowadzil swoje tajne
    monologi przed wlaczonym komputerem?

    kolejny raz - to jest dziura, to jest problem, ale usilujesz z tego zrobic
    jakies wydarzenie roku, a sporo brakuje zeby tak bylo

  • 34. Data: 2010-09-07 12:58:06
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w wiadomości grup

    > Nie mam.

    wez ty sobie moze wpisz pebkac w google, co?

  • 35. Data: 2010-09-07 14:35:32
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 07 Sep 2010 13:52:16 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > No i co z tego? Jak nie chcą, niech nie korzystają. Mam wrażenie, że
    > jesteś gnomiarzem, bo prezentujesz właśnie takie podejście ,,usuńmy
    > wszystkie możliwości, bo ktoś może nie chcieć skorzystać''

    Twoje fobie i wrażenia mnie niespecjalnie interesują. Napisałem ci jak
    postępuje znacząca większość userów, co z tą wiedzą zrobisz to już nie moja
    sprawa.

    > Dlaczego? Jak jest Zebranie Zarządu i prezes korzysta na zebraniu z
    > danych, to co przeszkadza internet?

    Ano to, że przecieki nie biorą się z nikąd.

    > Albo jak ja se latam z majtkach po domu?

    Nie interesuje mnie, czy nosisz majtki czy sukienkę w domu.

    > Nie twierdzę, że to jest pacaneum na alles problemos.

    Co w takim razie twierdzisz?

    > Uważam, że przełącznik mechaniczny jest logiczny nawet dla osób zupełnie
    > zielonych komputerowo, bo mają przełączniki w dowolnym urządzeniu AGD
    > albo nawet w lampie na suficie.

    Nie rozumiesz cały czas, że obecność lub nieobecność nijak się ma do woli
    jego użycia. Skoro można używać _wygodnie_ komputera nie używając
    wyłącznika, to z moich obserwacji wynika że _większość_ go NIE użyje.

    > Twórcy oprogramowania. Niestety producent systemu przez 15 lat promował
    > wersję ,,zero ograniczeń'', nie przeprowadził wystarczającej akcji
    > ,,uwaga, za 2 lata będzie UAC no i efekt jest jaki jest.

    Konta z ograniczeniami istniały już w XP. A o tym że programy piszące po
    dysku gdzie popadnie a nie w przeznaczonym do tego miejscu w Viście będą
    miały problemy wiadomo było przez co najmniej rok przed oficjalnym wydaniem
    systemu. I co? I nic, niechlujnie pisanego oprogramowania jak sam
    zauważyłeś nie brakło.

    > Tak czy siak, UAC zaskoczył wielu, nieistotne z czyjej winy. Na pewno
    > nie mojej.

    Tak samo jak zima zaskoczyła drogowców, w końcu tylko rok wcześniej było
    wiadomo że UAC będzie i jak będzie działał.

    > OK, nawet jeśli, to nie ma to najmniejszego wpływu na rozważany temat.
    > Nie ważne czemu, ważne, że userzy dostali nagle stado UACOwych ataków
    > wynikających z niedostosowania aplikacji.

    Stado to było przy stawianiu systemu i instalacji oprogramowania. Później
    już nie, chyba że używało się naprawdę prehistorycznego softu. BTDTGTTS.

    > Co ty bredzisz? Nie działały systemy konieczne do prowadzenia szkoły czy
    > przedszkola, a producent na infolinii stwierdzał, że się nie da z
    > UAkiem, bo tak i żeby wyłączyć albo dawać Uruchom jako administrator.

    I zamiast dać "uruchom jako administrator" wyłączyłeś UAC. To ma być
    przykład prawidłowego postępowania, jak rozumiem?

    > Albo że infolinia gry, jaką sobie kupiłem, kazała we właściwościach
    > skrótu odpalającego wybrać uruchamianie jako administrator.

    I dlatego ponownie wybrałeś wyłączenie UAC...

    > Co ja jestem? Hakier, żeby rozwiązać takie problemy? To nie moja półka.

    Nie, ty wyłączasz UAC, nie zastanawiając się nad skutkami.

    > Jakich złych? Że jak producent spierdolił, to ja muszę być hakierem i
    > naprawić to, co spierdolił, bo jak nie, to mnie jeden czy drugi
    > usenetowicz z przerostem poczucia własnej wielkości wykpi?

    No tak, najłatwiej zwalić na tego przebrzydłego producenta. A wystarczyłoby
    w sumie nie psuć i nie uczyć psucia innych.

    BTW, masz jakieś kompleksy chyba, bo z tego co widzę, każdy kto ma inne
    zdanie niż jaśnie pan to ma "przerost własnej wielkości".

    > Ale są jeszcze osoby pośrednie. Takie jak ja, które nie wierzą w 100%
    > odporność systemu na ataki, które nie są w 100% pewne zainstalowanego
    > oprogramowania, a które potrafią przełączyć przełącznik.

    > No i uważasz, że jestem jedynym, co umie włączyć przełącznik sprzętowy?

    Umieć używać to nie znaczy od razu wiedzieć dlaczego warto go używać. A to
    kluczowa sprawa.

    > No właśnie. A przełącznik mechaniczny jest dla takiego ataku nie do
    > ruszenia. Gość może klikać jak szalony, ale raczej zrozumie polecenie
    > ,,jak nie chcesz, żeby cię podsłuchiwali, nie włączaj przesuwaczka na
    > tryb ATAK''.

    Weź mnie nie rozśmieszaj. Zabezpieczenie mechaniczne jest równie trudne do
    pokonania jak dowolne inne co do którego przekonasz usera żeby je wyłączył.
    Przekręt nigeryjski, "fotki" w mailach, prośby o podanie pinu w celu
    aktualizacji czegoś tam - mimo wszystko ludzie wciąż się na to nabierają.

    > Wcale nie twierdzę, że każdy, ale jak rozmówca sprowadza argumenty do
    > bekania

    O co ci chodzi? To ty przecież wyjechałeś do mnie z bekaniem. To
    samokrytyka czy jak?

    > albo pisze hasełka w stylu ,,I ty uczysz w szkole?'' (następne w
    > kolejce jest ,,dam znać dyrektorowi, żeby zwolnił takiego nieuka'' bo
    > już takie też słyszałem), to nie odbieram tego jako głaskania i pochwał.

    Bo nie miało być to głaskaniem i pochwałą. Za co mam cię chwalić, za to że
    propagujesz złe nawyki w obsłudze systemu operacyjnego? Za to, że piszesz o
    zaletach mechanicznych zabezpieczeń, zarazem wyłączając podstawowy
    programowy, systemowy mechanizm tychże zabezpieczeń? Może trzeba było
    również wyłączyć mechanizm sprawdzania podpisów aplikacji, wszak to też
    uciążliwe?

    > Nie mam.

    Spisek!

  • 36. Data: 2010-09-07 14:47:24
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 07 Sep 2010 14:10:08 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Udowodnienie, że nie u każdego zadziała nie obala istnienia tych, co im
    > się przyda. To trochę tak, jakbym ja powiedział, że ,,zlikwidować
    > kamerkę, bo nie używam''.

    Chcesz sprzętowych zabezpieczeń, zarazem z lenistwa wyłączasz programowe
    zabezpieczenia, czyli UAC. Logiki w tym brak.

    > Komuś, kto ma świadomość, że kompa używa np. na tajnej konferencji z
    > Prezesem Sąsiedniej Korporacji albo podobne.

    Dziwnie rozumiesz słowo tajność.

    > Nie chce, nie używa.

    Zaczynasz chwytać.

    > Niekoniecznie. Choćby ja nie dam się przekonać do wyłączenia
    > przełącznika, ale już pewności 100% wobec systemu nie mam.

    Ależ oczywiście ;) Ale do wyłączenia UAC chyba długo cię nie trzeba było
    przekonywać?

    > O! To dobrze, że to do siebie skierowałeś :D
    > Bo o tym piszę od dawna, że softowe zabezpieczenia są mało skuteczne

    I dlatego bezmyślnie je wyłączasz? Tak na wszelki wypadek, żeby nie mieć
    niepewności?

    > tylko mechaniczne pozwala mieć pewność, jeśli tylko się ją chce mieć.

    Wypnij się z sieci, zabezpieczysz się nie tylko przed podglądaniem ale
    również interlokutorów przed spazmatycznym śmiechem i przed całą masą
    dziwnych pytań.

    A world is supported by four things ... the learning of the wise,
    the justice of the great, the prayers of the righteous and the valor
    of the brave. But all of these are as nothing ... without a ruler
    who knows the art of ruling. Make that the science of your tradition!

  • 37. Data: 2010-09-07 14:57:22
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> wrote in message

    > No to dla sporej części. Na pewno większej niż zawodne zabezpieczenia
    > programowe, co do których ja nie mam pewności, a jestem lekko z branży.
    > Więc tym bardziej nie zwykli śmiertelnicy.

    "Lekko" to swietne slowo, na sasiedniej grupie udowodniles, ze nie potrafisz
    z google korzystac, nazwales mnie chamem za probe pomocy i jeszcze
    strzeliles focha na kilka innych osob.

    Jak widac, nauczyciele maja zdecydowanie zbyt duzo wolnego czasu, skoro moga
    cale dnie spedzac nie zmieniajacych niczego debatach w usenecie. Moze gdyby
    wiecej czasu poswiecali pracy, a mniej opierdalaniu sie na zajeciach z
    uczniami, wtedy nie mieliby kompleksow na tle uczniow obchodzacych ich
    amatorskie zabezpieczenia sieci.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 38. Data: 2010-09-07 15:21:59
    Od: ref <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-07 16:57, kamil pisze:
> [...]
    > zajeciach z uczniami, wtedy nie mieliby kompleksow na tle uczniow
    > obchodzacych ich amatorskie zabezpieczenia sieci.
    A weź Ty się odpierdol od nauczycieli. Idiotycznie generalizujesz.

  • 39. Data: 2010-09-07 15:25:34
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "ref" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    > A weź Ty się odpierdol od nauczycieli. Idiotycznie generalizujesz.

    Tego konkretnego mam na mysli, chyba ze Ty tez z narzekajacych ze trzy
    miesiace platnego urlopu i praca po 5h dziennie to malo?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 40. Data: 2010-09-07 15:48:30
    Od: ref <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-07 17:25, kamil pisze:

    > Tego konkretnego mam na mysli, chyba ze Ty tez z narzekajacych ze trzy
    > miesiace platnego urlopu i praca po 5h dziennie to malo?
    To pisz "Jak widać, ten konkretny nauczyciel blablabla".
    A na dyskusję o ilości godzin pracy nauczyciela nie tu miejsce.
    EOT.