eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLuzy zaworoweRe: Luzy zaworowe
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
    l!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologn
    e.de!npeer.as286.net!npeer-ng0.as286.net!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.x
    lned.com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!news
    feed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!n
    ews.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sun, 23 Jan 2022 14:50:08 +0100
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.5.0
    Subject: Re: Luzy zaworowe
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <ss90v4$1kop$1@gioia.aioe.org>
    <61e8258e$0$540$65785112@news.neostrada.pl> <ssc5ur$e7p$2@gioia.aioe.org>
    <X...@1...0.0.1> <ssglpi$s1j$2@gioia.aioe.org>
    <X...@1...0.0.1>
    <61eca514$0$481$65785112@news.neostrada.pl>
    <61ed3e91$0$464$65785112@news.neostrada.pl>
    From: JDX <j...@o...pl>
    Organization: N/A
    In-Reply-To: <61ed3e91$0$464$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 28
    Message-ID: <61ed5d10$0$469$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 157.25.247.146
    X-Trace: 1642945808 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 469 157.25.247.146:55448
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2513
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2700825
    [ ukryj nagłówki ]

    On 23.01.2022 12:40, cef wrote:
    > W dniu 2022-01-23 o 01:45, JDX pisze:
    >
    >>> -koszt zakup klucza dynamometrycznego do obejm
    >> IMO zasadzka to nie jest. Taki klucz, a w zasadzie klucze (bo jednym
    >> potrzebnego zakresu momentów obskoczyć się nie da) po prostu trzeba mieć.
    >
    > Trzeba mieć jak się stale grzebie w aucie.
    Ja tam grzebię też przy rowerze. :-)

    > Jak się tego stale nie robi, to jest to zasadzka.
    IMO wielu ludzi samodzielnie zmienia koła z oponami letnimi na zimowe i
    na odwrót. Taki klucz przydaje się wtedy do dokręcenia kół z odpowiednim
    momentem. Dokręcanie świec jest bardzo ważne - niejeden już zerwał
    gwint, a potem płakał i kombinował.

    > Ja kiedyś rozebrałem na czynniki pierwsze silnik i złożyłem bez żadnego
    > dynamometrycznego klucza i działał.
    >
    Fart. :-) IMO w obecnym silnikach z blokami z lekkich stopów łatwo jest
    zerwać gwint. A raz zdarzyło mi się nawet ukręcić śrubę (M6 zdaje się)
    przy dokręcaniu zaworu EGR. :-) Kluczy dynamometrycznych jeszcze wtedy
    nie miałem.

    BTW. Zdaje się w instrukcji do warszawy jest napisane jak dokręcać
    głowicę bez użycia klucza dynamometrycznego. Nie pamiętam już co tam
    dokładnie napisano, ale w kontekście obecnych czasów brzmiało to
    śmiesznie. :-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: