eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLuzy zaworoweRe: Luzy zaworowe
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!news.mixmin.net!aioe
    .org!KugCnCQdWjh1+X1UPd2tzA.user.46.165.242.91.POSTED!not-for-mail
    From: trybun <M...@j...cb>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Luzy zaworowe
    Date: Thu, 20 Jan 2022 18:25:48 +0100
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Message-ID: <ssc5ur$e7p$2@gioia.aioe.org>
    References: <ss90v4$1kop$1@gioia.aioe.org>
    <61e8258e$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: gioia.aioe.org; logging-data="14585";
    posting-host="KugCnCQdWjh1+X1UPd2tzA.user.gioia.aioe.org";
    mail-complaints-to="a...@a...org";
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.5.0
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2700770
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 19.01.2022 o 15:51, JDX pisze:
    > On 19.01.2022 13:42, trybun wrote:
    >>
    >> W jednym z moich aut zaczęło być słyszalne klekotanie zaworu. Auto ma
    >> hydrauliczną kompensację luzów zaworowych. Czy można taki klekoczący
    >> zawór wyregulować ręcznie w własnym zakresie czy konieczna wizyta w
    >> warsztacie i przygotowanie się na większe wydatki?
    >>
    > Popychacze hydrauliczne są właśnie po to, aby automatycznie zapewnić
    > optymalny luz i nie bawić się żadne ręczne kasowanie luzów. Wizyta w
    > warsztacie nie jest konieczna, ale to zależy od tego jak się czujesz w
    > mechanice i zapewne od tego jaki masz konkretnie silnik. W zwykłych
    > autach dla pospólstwa z poprzecznie umieszczonymi silnikami dostęp do
    > popychaczy powinien być stosunkowo prosty. Nie trzeba podnośnika,
    > jedynie pewnie blokada rozrządu i klucz (bądź kucze) dynamometryczny 
    > do poprawnego skręcania wałków będzie potrzebny.
    >
    >
    > W każdym razie, tak jak napisał radekp, ja bym spróbował po prostu
    > wymienić olej. Ale najpierw zrobił płukankę! Albo nawet dwie - po tej
    > pierwszej wymienił filtr na najtańszy, ale nowy, zalał silnik jakimś
    > marketowym olejem silnikowym i wypłukał jeszcze raz.


    W mechanice na tyle jestem mocny że w Polonezie czy Hondzie Accord mogę
    sam wyregulować., ale tu chyba  d..a zimna, to zupełnie inna robota niż
    regulacja płytkowa czy szczelinomierz i klucz.

    Pytanie tylko czy te zabiegi z olejami nie wyjdą drożej niż wizyta w
    warsztacie?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: