-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!newsreader4.netcologne.de!
news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.ams4!p
eer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-
exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTE
D!not-for-mail
Date: Wed, 19 Jan 2022 15:51:58 +0100
MIME-Version: 1.0
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.5.0
Subject: Re: Luzy zaworowe
Content-Language: pl
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <ss90v4$1kop$1@gioia.aioe.org>
From: JDX <j...@o...pl>
Organization: N/A
In-Reply-To: <ss90v4$1kop$1@gioia.aioe.org>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 21
Message-ID: <61e8258e$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 157.25.247.190
X-Trace: 1642603918 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 540 157.25.247.190:63296
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2093
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2700741
[ ukryj nagłówki ]On 19.01.2022 13:42, trybun wrote:
>
> W jednym z moich aut zaczęło być słyszalne klekotanie zaworu. Auto ma
> hydrauliczną kompensację luzów zaworowych. Czy można taki klekoczący
> zawór wyregulować ręcznie w własnym zakresie czy konieczna wizyta w
> warsztacie i przygotowanie się na większe wydatki?
>
Popychacze hydrauliczne są właśnie po to, aby automatycznie zapewnić
optymalny luz i nie bawić się żadne ręczne kasowanie luzów. Wizyta w
warsztacie nie jest konieczna, ale to zależy od tego jak się czujesz w
mechanice i zapewne od tego jaki masz konkretnie silnik. W zwykłych
autach dla pospólstwa z poprzecznie umieszczonymi silnikami dostęp do
popychaczy powinien być stosunkowo prosty. Nie trzeba podnośnika,
jedynie pewnie blokada rozrządu i klucz (bądź kucze) dynamometryczny do
poprawnego skręcania wałków będzie potrzebny.
W każdym razie, tak jak napisał radekp, ja bym spróbował po prostu
wymienić olej. Ale najpierw zrobił płukankę! Albo nawet dwie - po tej
pierwszej wymienił filtr na najtańszy, ale nowy, zalał silnik jakimś
marketowym olejem silnikowym i wypłukał jeszcze raz.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.01.22 18:23 trybun
- 20.01.22 18:25 trybun
- 20.01.22 20:29 Jacek
- 20.01.22 21:34 PiteR
- 21.01.22 08:45 JDX
- 22.01.22 11:16 trybun
- 22.01.22 11:20 trybun
- 22.01.22 11:20 trybun
- 22.01.22 11:42 Pete
- 22.01.22 11:58 ąćęłńóśźż
- 22.01.22 12:00 JDX
- 22.01.22 23:23 PiteR
- 23.01.22 01:45 JDX
- 23.01.22 09:20 PiteR
- 23.01.22 12:40 cef
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-16 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Business Central <=
- 2024-12-16 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2024-12-16 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-16 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-16 odpowiedzialnosc powodz
- 2024-12-16 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-16 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem