  • Date: Sat, 07 Nov 2009 00:07:00 +0100
    From: CHeE <g...@g...home.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Lutowanie na paste

    Pszemol pisze:
    > "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp> wrote in message

    > QFP240 to BGA??

    > No ale czemu nie zastosujesz metody uzywanej w fabrykach?
    > Klada normalnie warstwe pasty, potem ukladaja komponenty
    > z dolu na plytce odwróconej do góry nogami z tym ze kazdy
    > komponent SMD dostaje pod ogon kropelke specjalnego kleju
    > i z taka plytka do pieca. Topi sie górna warstwe, chlodzi, potem
    > plytke odwraca i robi sie druga strone - juz tradycyjnie, klej
    > nie jest potrzebny. Na koniec mozesz sobie zrobic przewlekane
    > na fali, a komponenty w tej fali nie wyplyna bo trzyma je klej.

    A po co klej w fabryce i dobrym piecu na boottom ustawia sie temperature
    185 a na top czyli aktualnie lutowanej 220 i wszystko sie trzyma jak
    powinno. Zreszta juz raz polutowane nie odpadaja w 220 jesli nie sa to
    ciezkie elementy.

    Pierwszy raz jak przeczytalem ten post to uznalem ze to spam ale pozniej
    doszlem do wniosku ze to jakis idiota.