    From: ii <i...@o...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Łukasze już nie chcą samochodu
    Date: Fri, 25 Mar 2022 22:41:03 +0100

    W dniu 25.03.2022 o 21:20, PiteR pisze:
    > Łukasze i Przemki z korpo już nie chcą samochodu.
    >
    > Wszelkiej maści lewusy, dyngole i ćpuny, cioty w rurkach
    > przerasta nawet wymiana opon raz na kilka lat (nie mówiąc o wymianie świec).
    >
    > Wolą zarzygane przez cudze bachory, wypierdziane auta na godzinki.
    >
    > Nie chodzi już o to żeby jechać ale szybko dojechać
    > w góry, nad morze i wciągnąć kreski.
    >
    > "Młodsze generacje klientów, nie chcą zajmować się ubezpieczeniami i
    > wymianami opon. A samo auto nie stanowi już dla nich symbolu
    > statusu"
    >
    > https://businessinsider.com.pl/motoryzacja/koniec-z-
    kupowaniem-aut-mlodzi-wola-wypozyczac/hrrzf37

    Ale bzdury

    "Czy naprawdę wszyscy musimy mieć jeden samochód, który spełni nasze
    potrzeby związane z przemieszczaniem się z punktu A do punktu B? Moim
    zdaniem nie. Powiem więcej, stale rośnie liczba osób, które w ogóle nie
    potrzebują posiadać auta. Możemy dojeżdżać do pracy transportem
    publicznym.."

    Żeby się kisić z innymi? Nie, to nie jest możliwość tylko co najwyżej
    konieczność związana z brakiem odpowiedniej infrastruktury drogowej czy
    parkingowej.

    "Możemy dojeżdżać do pracy transportem publicznym, a samochód wynająć na
    weekend. Myślę, że odpowiadamy właśnie na te potrzeby - u nas można
    wynająć pojazd tylko na dwa dni."

    To tak, jak nocleg można od ręki znaleźć ... poza długimi łikendami i
    okresem urlopowym.

    "Podobnie jest z nietypowymi autami, którymi jeździmy w danym sezonie,
    np. latem. Czy naprawdę potrzebny nam jest kabriolet, który przez
    większość czasu będzie stał w garażu? Według mnie łatwiej takie auto po
    prostu wynająć."

    Kabriolet ma z reguły taki czy inny nakładany dach i nie jest wcale
    samochodem sezonowym. Sezonowo można tylko czerpać więcej korzyści
    otwierając dach niż przez resztę roku kisząc się w puszce. Stoi
    większość czasu tak jak każdy inny samochód osobisty. W garażu albo nie
    w garażu. Kosztuje też zasadniczo podobnie. Nikt normalny nie pożycza
    takiego samochodu bo woli nim jeździć. Miałem i doświadczyłem.

    "W tygodniu, aby uniknąć problemów z parkowaniem, mogą podróżować
    tramwajem,.."

    I gdzie tym tramwajem zajadą? Do d..y chyba. Większość transportu
    publicznego to autobusy niewymagające specjalnej infrastruktury. Kiedyś
    tramwaje miały sens bo w odróżnieniu od autobusów były na prąd więc nie
    emitowały spalin, ale dzisiaj ... po co i na co.

    Ludzie oczywiście optymalizują swoje życie i jakaś część ludzkości
    niewątpliwie nie musi posiadać samochodu, ale nie jest na pewno związane
    z cechami kabrioletów ani w ogóle żadnego konkretnego samochodu ani
    nawet niespecjalnie z dużymi kosztami utrzymania samochodu tylko z tym,
    że ... no po prostu nie potrzebują.