  • 31. Data: 2006-09-26 13:30:44
    Temat: Re: Logowanie polaczen - obowiazek
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Eee?
    > Art. 165 i 166. Wanna-be-providerom proponuję również lekturę działu VIII PT
    > pod tytułem "Obowiązki na rzecz obronności, bezpieczeństwa państwa oraz
    > bezpieczeństwa i porządku publicznego".

    A wiesz, jestem świezo po kontroli z UKE i jak się okazuje, chyba jest sposób
    na obejście spraw związanch z tajna kancelarią, certyfikatami, itp. W/g
    interpretacji Pana Kontolera z UKE, łonabi nie mający wpisanego do rejestru
    przedsiębiorców telekomunikacyjnych obszaru działania pod nazwą cała
    Rzeczpospolta Polska, a tylko np. jedno czy dwa województwa, nie podlegają
    rygorom posiadania tajnych kancelarii i certyfikatów bezpieczeństwa.

    --
    TOM
    AS33868 MAN

  • 32. Data: 2006-09-26 13:39:00
    Od: Radosław HORODNICZY <r...@g...com>

    Użytkownik "Jarosław Drużbiński" <comnet@[no spam]cn.net.pl> napisał w
    wiadomości news:efav8b$2vqr$1@link.cn.net.pl...
    > Użytkownik "Radoslaw HORODNICZY" <r...@g...com>
    > napisał(a) w wiadomości: ef9f3l$qt6$...@n...news.tpi.pl

    > Owszem wiem.

    > art. 40 ust. 3 prawa telekomunikacyjnego

    i gdzie tam masz jasno okreslone, logowanie kazdej sesji ?

    Nie jestem prawnikiem wiec nie bede wielce polemizowal na gruncie
    prawnym, jestem bieglym sadowym i za swojej kandencji nie spotkalem
    sie nigdy z czyms takim jak obowiazek logowania kazdej sesji,
    tak samo nigdy zaden znany mi operator nie mial z tego tytulu zadnych
    problemow, w najgorszym wypadku administrator byl wzywany na wyjasnienia
    do prokuratory/policji.

    Generalnie nawet jesli mialbys logi z zza NATa i inne, w wiekszosci
    przypadkow
    nie jestes w stanie udowodnic ze o danym czasie dany klient poslugiwal sie
    akurat
    konkretnym IPekiem, chyba ze faktycznie masz sprzet wspomagajacy port
    secuirity+szyfrowanie etc itp
    a to wciaz malo kto ma...

  • 33. Data: 2006-09-26 14:05:03
    Od: Asmodeusz <c...@a...naspam.prv.pl>

    Użytkownik Tomasz Śląski napisał:

> [...]
    > nazwą cała Rzeczpospolta Polska, a tylko np. jedno czy dwa województwa,
    > nie podlegają rygorom posiadania tajnych kancelarii i certyfikatów

    No przecież wystarczy przeczytać rozporządzenie zamiast pisać "chyba".

    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20051871568&type=2&name=D20051568.pdf

    Według: Dz.U. 2005 nr 187 poz. 1568 § 3 pkt. 2
    trzeba posiadać certyfikaty bezpieczeństwa przemysłowego.
    1 stopnia jeśli wykonuje się działalność na terenie więcej niż trzech
    województw lub posiada ponad 50 tys zakończeń sieci.
    2 stopnia jeśli posiada się od 5 tys do 50 tys zakończeń.
    3 stopnia jeśli posiada się od 500 do 5 tys. zakończeń.
    Z czego wynika że obowiązkowi posiadania certyfikatów bezpieczeństwa
    przemysłowego nie podlegają operatorzy eksploatujący mniej niż 500
    zakończeń sieci.

    Ps. A ogólnie jak kontrola? Co sprawzali, czego się czepiali itd?

  • 34. Data: 2006-09-26 14:08:29
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Tue, 26 Sep 2006 13:19:51 +0000 (UTC), użyszkodnik Wojciech Puchar
    <w...@c...3miasto.net> napisał:

    > a kto pokrywa koszty?

    zapewne ten sam który pokrywa koszty obsługi kontroli z urzędu
    skarbowego, ZUSu i tak dalej :P

  • 35. Data: 2006-09-26 14:12:04
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Tue, 26 Sep 2006 13:21:27 +0000 (UTC), użyszkodnik Wojciech Puchar
    <w...@c...3miasto.net> napisał:

    > i pomagać w tworzeniu państwa totalitarnego wespół z WP, ONET, interie itp.
    > którzy logują nie tylko fakty ale TREŚĆ każdego maila na ich "darmowych"
    > kontach. i zgrywa na nośniki trwałe.

    chyba do jasnej k...y mam prawo jako administrator MOJEJ sieci
    wiedzieć KTO z moich szanownych użyszkodników BROI z użyciem łacza
    które stoi NA MNIE

  • 36. Data: 2006-09-26 14:31:44
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Asmodeusz wrote:

    > Ps. A ogólnie jak kontrola? Co sprawzali, czego się czepiali itd?

    Ogólnie OK. Generalnie szło co nastepuje:

    Art 56 PT
    - zgodnosc zakresu usług z tym co w rejestrze
    - ilośc zlozonych wniosków o zawarcie umów
    - ilośc umów o świadzenie uslug
    - obowiazujace wzory umow, regulaminow i ich publiczna dostepnosc
    - spelnienie wymagan art 56 ust 3 i4

    Art 57
    - umowy wiazane, czy są
    - pobierane od uzytkowników bedacych os fizycznymi dane osobowe zgodnosc
    art161 ust 2
    - zasady kar umownych

    Art 59 i 60
    - regulaminy i ich zawartość
    - reklamacje
    - publikacja regulaminow
    - sposoby informowania o zmianach w regulaminie

    Art 61 stosowanie cenników
    - obowiazujace cenniki
    - spelnienie wymagań art 61 ust 3
    - sposób realizacji obowiazku podawania do publicznej wiadomosci cenników
    - dostarczanie cenników wraz z umowami i regulaminem
    - sposob informowania o podwyżkach cen
    - informowanie abonentów o prawie wypowiedzenia umowy w razie braku akceptacji
    podwyzki cen
    - czy były przypadki nie uznania prawa abonenta do wypowiedzenia umowy w
    przypadku braku akceptacji podwyższenia cen

    Art 63 jakosc usług
    - sposoby wypelniania przez dostawce usług obowiazku publikacji aktualnych
    danych o jakosci publicznie dostepnych usług
    - przyjete wskaźniki jakości usług
    - aktualne statystki i wskaźniki jakosci za rok biezacy i ubiegły
    - umowa serwisowa

  • 37. Data: 2006-09-26 14:41:18
    Od: Asmodeusz <c...@a...naspam.prv.pl>

    > Ogólnie OK. Generalnie szło co nastepuje:

    Dziękuję za dokładne wyjaśnienie.

    --
    pozdrawiam
    Asmodeusz

  • 38. Data: 2006-09-26 14:52:16
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > podejrzanym. Ot taka procedura kryminalna. Znaleziono trupa a ty musisz
    > wytłumaczyć skad się wzi?ł. Chyba nie powiesz nam, że obrucisz się na nodze

    Nieprawda ...

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.kszysiek.prv.pl

  • 39. Data: 2006-09-26 18:51:36
    Od: "Wlochaty" <i...@v...pl>

    Użytkownik "Radoslaw HORODNICZY" <r...@g...com> napisał w
    wiadomości news:ef9esm$q9k$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > A co jestescie razem od dawna ?

    Zenujace...
    Taki atak ad persona okresla Cie jako osobe ezystujaca w brodziku
    intelektualnym Z mojej strony EOT, bez wzgledu na to, czy bedziesz probowal
    wyprowadzic mnie z rownowagi wypocinami na poziomie kiblowego graffiti z
    twojej zawodowki...

    Wlochaty

  • 40. Data: 2006-09-26 23:56:06
    Od: Wojciech Puchar <w...@c...3miasto.net>

    > trzeba posiadać certyfikaty bezpieczeństwa przemysłowego.
    > 1 stopnia jeśli wykonuje się działalność na terenie więcej niż trzech
    > województw lub posiada ponad 50 tys zakończeń sieci.

    lub to lub, więc pytanie czy chodzi o faktyczną działalność czy zgłoszenie?
    bo na zgłoszeniu mam całą polskę, ale działam tylko w pomorskim.