-
Data: 2016-07-29 12:16:24
Temat: Re: Logan MCV I po latach (bylo: Re: Opel Zafira I)
Od: laisar <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu czwartek, 28 lipca 2016 22:19:17 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
> Dnia Wed, 27 Jul 2016 13:12:02 -0700 (PDT), laisar napisał(a):
> >
> > Dacia logan MCV I generacji (czyli "Prawdziwa MCV-ka"), rocznik 2007 - obecnie 9
lat i 170 tys. km (pękło w zeszły weekend).
>
> No no, piękny wynik.
Wynik chyba zupełnie przeciętny - w zależności od roku między 15 a 20 tys. km
rocznie. Sumarycznie też ciągle niższy niż taki, do jakich "skręcają" sprowadzane
"igiełki" i trochę wyższy niż w wymienianych co 3-4-5 lat "prawie-nówkach".
Co milijona - http://www.4tuning.ro/reportaj/reteta-fiabilitatii-c
um-a-reusit-un-logan-din-slobozia-sa-depaseasca-1-mi
lion-de-kilometri-fara-interventii-majore-30051.html - albo chociaż pół -
http://www.zlomnik1.home.pl/archiwum/?p=6300 - droga jeszcze daleka...
> Jak blacha i silnik?
Pierwsze - bez większych problemów.
Fabrycznie blachy trzymają się nieźle, ale naruszone najlepiej naprawiać w miarę
szybko. Gorzej, że ASO robi to byle jak...
W ostatnim roku krótkiej, 6-letniej gwarancji robili mi tylko jakieś niekonstrukcyjne
drobiazgi w rodzaju brzegów blach pod uszczelkami. Chociaż podejrzewam,że nawet to
było właśnie winą ruszania ich przy naprawach blacharskich po moich przygodach. Mimo
braku dwustronnego ocynku blach fachowcy - np
http://www.vibilagare.se/test/rost/Dacia - raczej bowiem chwalą zabezpieczenia
(mastyki, baranki i woski).
Następne ogniska, już nieco większe, znalazłem dopiero niedawno - na pasie tylnym,
też pod uszczelkami otworu bagażnika i pod plastikowym zderzakiem. Bez tragedii, ale
za kolejne 3 lata brzegi blach byłyby pewnie już ponadgryzane nie tylko
powierzchniowo.
Silnik - zero problemów fabrycznych, tylko eksploatacja. Żadnych awarii
unieruchamiających, jeden raz zapocona uszczelka pod pokrywą zaworów (140 tys. km),
prawdopodobnie w wyniku lekkiego przygrzania silnika z powodu błędnego podłączenia
przez mechanika wentylatora przy naprawie blacharskiej przodu. Przy okazji zrobiłem
pierwszy regulację zaworów, bo okazało się, że akurat był czas. (Nie mam LPG).
No i tak to się kula, "ciągle naprzód i naprzód"... Nie jest to stara toyota, w
której przez 25 lata wymieniało się tylko olej, ale ja nie mam żadnych większych
zastrzeżeń, więc jak pisałem nie planuję zmieniać.
Na dokładny raport zapraszam pewnie za rok, na DaciaKlub.PL (:
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 O co chodzi Aliorowi?
- 2025-03-11 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-03-11 Łódź => System Administrator (Linux, Active Directory) <=
- 2025-03-10 roaming
- 2025-03-10 wodor
- 2025-03-10 Ostrów Wielkopolski => NodeJS Developer <=
- 2025-03-10 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-10 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-10 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produkc
- 2025-03-10 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-10 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-10 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=