  • Data: 2014-02-28 15:14:15
    Temat: Re: Litwa, opony zimowe
    Od: anacron <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.02.2014 15:02, Robbo pisze:
    > Wybieram się na Litwę samochodem osobowym wyposażonym w opony letnie. Na
    > Litwie do 1 kwietnia obowiązuje jazda na oponach zimowych. Znalazłem
    > dwie sprzeczne informacje dotyczące Konwencji Wiedeńskiej. Jedna mówi,
    > że nie można karać za brak wyposażenia wykraczającego poza to, co
    > obowiązuje w kraju rodzimym.

    Co prawda nie osobiście, ale z tego co pamiętam znajomy mówił właśnie,
    że się doczepili do niego o opony i dopiero po dłuższej dyskusji
    puścili. Z tym, że on ma łatwiej (jeśli chodzi o dyskusje), bo w Polsce
    mieszka od kilku lat a tam jest urodzony (brak bariery językowej).
    Teoretycznie konwencja wiedeńska obowiązuje, do mnie np. na Słowacji nie
    czepiali się nigdy za brak kamizelki w kabinie, mimo, że tam to ponoć
    wymagane.

    --
    anacron
    aba/