    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Litewski TIR
    Date: Thu, 18 Nov 2010 12:23:19 +0100

    Hello LEPEK,

    Thursday, November 18, 2010, 10:45:31 AM, you wrote:

    > Hmmm... No to ja nie wiem, może rzeczywiście jestem jakiś inny. Bo
    > uważam, że jeżdżenie poboczem, szczególnie jak jest ciągła linia
    > oddzielająca je od jezdni to skrajna nieodpowiedzialność mogąca skończyć
    > się tragicznie dla pieszego, albo rowerzysty poruszającego się tym
    > poboczem, względnie dla poruszającego się z przeciwka prawidłowo
    > samochodu. No, ale jestem durniem^2, więc to pewnie bzdura...

    A jakby pobocza nie było, to cudownie piesi i rowerzyści nagle są
    chronieni przez siłę wyższą? Dla mnie jest oczywiste, że zjeżdzam na
    pobocze tylko wtedy, gdy to pobocze jest puste.

    W Austrii poboczy na wielu drogach nie ma, dla Polaków i Czechów
    postawiono specjalne tablice przypominające o obowiązku jazdy przy
    prawej krawędzi jezdni, wyprzedzają się tam na trzeciego i czwartego i
    jakoś ruch jest płynny i do kolizji nie dochodzi. Ty zapewne na takiej
    drodze byś zawału dostał, zaskoczony koniecznością odspawania się od
    linii środkowej.

    Nie rozumiem, jak jazda prawym poboczem może się skończyć tragicznie
    dla pojazdu jadącego z naprzeciwka... Ale ja chyba durny do sześcianu
    jestem. Dla mnie zjazd na pobocze umożliwia wyprzedzenie mnie bez
    ryzyka kolizji z pojazdem jadacym z naprzeciwka. Po to zjeżdżam na
    pobocze, żeby wyprzedzający mnie nie musiał spychać do rowu tych z
    naprzeciwka.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl