  • 1. Data: 2009-09-18 12:40:00
    Temat: Lista jak tabela.
    Od: artur_m <a...@v...pl>

    <ul>
    <li>element1_1 element1_2</li>
    <li>element2_1 element2_2</li>
    </ul>

    Czy jest jakiś sposób, żeby elementy
    w punktach listy miały określoną szerokość,
    słowem zachowywały się jak komórki tabeli.

    Dodawałem <span> dla pierwszych elementów punktu,
    po czym w arkuszu width przypisywałem wartość,
    a właściwość display ustawiałem na inline-block.

    O ile Opera, FF i IE 8 dają oczekiwany rezultat,
    o tyle IE 7 (i chyba 6) już nie.

  • 2. Data: 2009-09-18 12:46:22
    Temat: Re: Lista jak tabela.
    Od: fv <f...@c...com>

    artur_m wrote:
> [...]
    >
    > Czy jest jakiś sposób, żeby elementy
    > w punktach listy miały określoną szerokość,
    > słowem zachowywały się jak komórki tabeli.

    A w jakim celu?

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 3. Data: 2009-09-18 13:44:48
    Od: artur_m <a...@v...pl>

    > A w jakim celu?

    Chciałem dodać znacznik <a> za <li>.
    Punkt staje się adresem i po najechaniu
    myszką zaznacza się cały "wiersz" listy.
    (punk będzie realnym łączem, nie tylko
    na potrzeby wyróżnienia)

  • 4. Data: 2009-09-18 14:51:25
    Od: emila <w...@p...onet.eu>

    artur_m pisze:
> [...]
    > po czym w arkuszu width przypisywałem wartość,
    > a właściwość display ustawiałem na inline-block.
    >
    > O ile Opera, FF i IE 8 dają oczekiwany rezultat,

    dodaj do listy takiej cos
    ul {list-style-type: none; margin: 0; padding: 0; }
    ul li {display: block;float: left; margin: 0;}

    w li walnij a
    ul li a {width:XXXpx; height: YYpx; display:block; float: left;}

    nie sprawdzałem, wiec jak co poprawić proszę mnie albo sobie
    --
    emila to on
    on to ja

  • 5. Data: 2009-09-18 15:06:03
    Od: Peter <p...@p...fm>

    emila pisze:
    > w li walnij a
    > ul li a {width:XXXpx; height: YYpx; display:block; float: left;}
    >
    > nie sprawdzałem, wiec jak co poprawić proszę mnie albo sobie

    Nie ma potrzeby stosowania równorzędnie display:block i float:left,
    ponieważ samo float:left; już nadaje display:block elementowi.

    --
    Peter

  • 6. Data: 2009-09-18 16:22:20
    Od: artur_m <a...@v...pl>

    > Nie ma potrzeby stosowania równorzędnie display:block i float:left,
    > ponieważ samo float:left; już nadaje display:block elementowi.

    Dla konstrukcji:

    <ul>
    </ul>

    Wystarczy ustawić:

    ul li { float: left; width: 100%; }
    ul li span { float: left; width: 80%; }

    Wtedy lista zachowuje się jak tabela.
    Przynajmniej w IE 7, 8, Opera i Firefox.

    Martwi mnie, że nie mogę sprawdzić w IE 6.

    Kluczowe jest ustawienie właściwości width.

    Dzięki za pomoc.

  • 7. Data: 2009-09-19 16:14:46
    Od: emila <w...@p...onet.eu>

    Peter pisze:

    > Nie ma potrzeby stosowania równorzędnie display:block i float:left,
    > ponieważ samo float:left; już nadaje display:block elementowi.

    oczywiście racja tak szybko, nie zwróciłem uwagi

    chociaż display się przyda w ie6 żeby ustawić inline przed floatem
    żeby nie podwajał marginesów

    --
    emila to on
    on to ja