  • 31. Data: 2010-03-06 03:48:00
    Temat: Re: Linux? do Lifebooka S6120
    Od: Tomek Wojciechowski <w...@v...pl>

    Piotrek pisze:
    > Użytkownik "BAREK" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    >
    > ..jak chcesz miec problemy to instaluj linuxa, zawsze będziesz cos
    > musiał poprawiac i doinstalowywać, jeżeli nigdy nie pracowałes na
    > linuxie to nie polecam bo będa kłopoty.
    > Zdecydowanie najlepiej wspartym systemem jest Open Suse.
    >
    > ale mimio wszystko jednak radz Ci Windowsa xp, na allegro kupisz obecnie
    > w granicach 100 zł .

    Hehe. Za windowsa 5 zł bym nie dał. Zresztą uważam, że z linuxem nie
    będzie żadnych kłopotów. Wystarczy stabilnych pakietów się trzymać,
    skonfigurować sobie system i zapomnieć.
    Wiadomo przesiadka na inny system musi wymagać czasu, tym bardziej jeśli
    ktoś nie miał do czynienia z konsolą.
    Osobiście jakieś 10 lat jadę na pingwinku i nie pamiętam kiedy ostatni
    szwindows poleciał z mojego komputera.
    Warunek dobrego administrowania to znajomość poleceń. Jeśli zostanie
    spełniony to z każdego problemu można się wykaraskać. Na przykład, żeby
    configa xservera podmienić kiedy Xy nie startują.

  • 32. Data: 2010-03-06 07:55:24
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-06 04:48, Tomek Wojciechowski pisze:
    > Hehe. Za windowsa 5 zł bym nie dał. Zresztą uważam, że z linuxem nie
    > będzie żadnych kłopotów. Wystarczy stabilnych pakietów się trzymać,
    > skonfigurować sobie system i zapomnieć.

    Buhahahahaha.... Powiedz to np. mojemu Lenovo, do którego nie udało się
    znaleźć nawet za kasę kogoś, kto go zmusi do działania z KDE.

    > Osobiście jakieś 10 lat jadę na pingwinku i nie pamiętam kiedy ostatni
    > szwindows poleciał z mojego komputera.

    I może dlatego nie wiesz jakie możliwości daje windows.

    > Warunek dobrego administrowania to znajomość poleceń. Jeśli zostanie
    > spełniony to z każdego problemu można się wykaraskać.

    Jak jesteś zaawansowanym gikiem i masz akurat multum czasu na czytanie
    ton dokumentacji i próby haczenia systemu.

    Używałem linuksów przez 5 lat bo byłem młody-gniewny, ale teraz
    poszedłem za radą Kofty i wróciłem do Windowsa. I nagle moje problemy
    przestały istnieć. Wszystko jest lepsze od linuksa na desktopie. Nawet
    MacOS.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 33. Data: 2010-03-07 11:38:29
    Od: Maru <m...@n...pl>

    W dniu 05.03.2010 13:45, Dominik & Co pisze:
    > Mariusz Kruk rzecze:

    > Gdzie tak napisałem?

    No właśnie, jak to z tym Cygwin jest? Tak na szybko rzuciłem okiem w net
    co to jest. Myślałem, że to odpowiednik Wine, a tu raczej wygląda na
    dystrybucję, działającą wewnątrz Windowsa. No to nie do końca jest to
    tak z tą możliwością odpalenia linuksowych programów, skoro trzeba je
    sobie kompilować.
    To już lepiej zainstalować wirtualną maszynę i zainstalować dowolną
    dystrybucję Linuksa, ale nie o to mi chodziło.
    Co do otwartości kodu to owszem, są też wersje na platformę Windows, ale
    dla mnie to jest już aplikacja Windowsowa. Wystarczy tylko popatrzeć na
    OpenOffice, są wersje na różne platformy.

  • 34. Data: 2010-03-08 06:29:02
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Mariusz Kruk rzecze:

    > Kreatywnie wyciąłeś. Podałeś cygwina jako kontrargument przeciwko
    > niemożności uruchamiania aplikacji linuksowych pod windows (por.

    Z uśmieszkiem było. Do diaska, trzeba tłumaczyć
    "to nie było całkiem poważnie", "tu była pewna dawka ironii",
    czy jak? Dobrze, napiszę łopatologicznie: "Jak zechcesz, możesz
    przy pewnym wysiłku spróbować uruchomić jakąś opensource'ową
    aplikację spod Linuksa na Windows. Poczytaj o Cygwin.
    Pamiętaj jednak, że nie uruchomisz bezpośrednio w Windows
    skompilowanej 'na Linuksa' binarki" Teraz lepiej?

    > Nie mam co robić.

    A to zajmij się czymś pożytecznym :-)
    (od razu uwaga: nie obrażaj się, to też jest z uśmieszkiem :-)

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 35. Data: 2010-03-08 06:37:59
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Przemysław Adam Śmiejek rzecze:

    > Buhahahahaha.... Powiedz to np. mojemu Lenovo, do którego nie udało się
    > znaleźć nawet za kasę kogoś, kto go zmusi do działania z KDE.

    Zawsze można wynaleźć sprzęt, którego producent kocha "własność
    intelektualną" do tego stopnia, że nie tylko nie napisze
    sterowników dla Linuksa, ale jeszcze nikomu innemu nie da.
    Argument jak diabli (zwłaszcza jako kontra na pochwałę stabilności).
    Ale co neofita, to neofita. Co kiedyś kochał, teraz nienawidzi ;-)

> [...]
    > poszedłem za radą Kofty i wróciłem do Windowsa. I nagle moje problemy
    > przestały istnieć. Wszystko jest lepsze od linuksa na desktopie. Nawet

    Dla mnie w domku Debian JEST lepszy. Stać mnie na Windows- tylko po co?
    Żeby trojany miały na czym się uruchamiać? ;-)
    Ale to mocno NTG, dlatego już EOT z mojej strony.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 36. Data: 2010-03-08 09:14:36
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Dominik & Co"
    >Z uśmieszkiem było. Do diaska, trzeba tłumaczyć
    >"to nie było całkiem poważnie", "tu była pewna dawka ironii",

    Nie, to była po prostu bzdura.

> [...]
    >Pamiętaj jednak, że nie uruchomisz bezpośrednio w Windows
    >skompilowanej 'na Linuksa' binarki" Teraz lepiej?

    Nie. Cygwin pozwala stworzyć pewne aplikacje pod windows. To coś innego
    niż "uruchomić aplikację spod linuksa".

    >A to zajmij się czymś pożytecznym :-)

    Dziękuję, zajmuję się.

    >(od razu uwaga: nie obrażaj się, to też jest z uśmieszkiem :-)

    Nie obrażam się.

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\
    \ K...@e...eu.org /

  • 37. Data: 2010-03-08 12:01:10
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Mariusz Kruk rzecze:

    > Nie. Cygwin pozwala stworzyć pewne aplikacje pod windows. To coś innego
    > niż "uruchomić aplikację spod linuksa".

    Nie. Cygwin pozwala przeportować pewne aplikacje pod
    Windows. To jednak trochę coś innego niż je "stworzyć".
    Chyba, że przez "istnienie" aplikacji rozumiesz wyłącznie
    jej kod wykonywalny.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 38. Data: 2010-03-08 12:14:49
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Dominik & Co"
    >Nie. Cygwin pozwala przeportować pewne aplikacje pod
    >Windows. To jednak trochę coś innego niż je "stworzyć".

    Nie w tę stronę rozbierasz zdanie. Osobno jest "stworzyć", osobno
    "aplikację pod windows". Bez cygwina masz jakąś aplikację, którą możesz
    sobie skompilować np. pod linuksem, czy innem uniksem. Wykorzystując
    cygwina możesz we względnie łatwy sposób zrobić z niej aplikację pod
    windows.

    --
    Kruk@ -\ |
    }-> epsilon.eu.org |

  • 39. Data: 2010-03-10 01:14:03
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 5.3.2010, Smok Eustachy napisał(a):

    > Dnia Fri, 05 Mar 2010 11:53:51 +0100, Maru napisał(a):
    > /..../
    > Różnica jest taka, że żadnego programu linuksowego
    >
    > Cygwin Twoim przyjacielem. KDE jest pod Windows.

    ...to coś jak jechać w Porsche stojącym na lawecie ciągniętej przez
    Trabanta. ;D

    BTW. A co mi tam - Gnome rulez! :P
    --
    _____ __________________________

  • 40. Data: 2010-03-10 08:03:21
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Smok Eustachy"
    >Różnica jest taka, że żadnego programu linuksowego
    >Cygwin Twoim przyjacielem. KDE jest pod Windows.

    Bullshit. Pod Windows są jakieś ochłapy z KDE.

    --