  • 1. Data: 2016-11-11 20:34:00
    Temat: Znak B-35 + tabliczka nie dotyczy chodnika, jak parkować?
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    Witam wszystkich serdecznie,

    Mam pytanko natury teoretycznej. Stoi sobie znak B-35 (zakaz postoju) z
    tabliczką "nie dotyczy chodnika". Nie widać znaku D-18 (parking), brak
    tabliczki T-30. Nie widać też linii P-18 czy P-19. Chodnik jest
    dość szeroki, nie mierzyłem ale na oko 4-5m w miejscu o które mi chodzi.

    Jak parkować na tym chodniku? Czy dobrze rozumiem, że zgodnie z prawem
    można parkować tylko tak, żeby cały samochód znajdował się na chodniku?
    Tj nie można parkować ukośnie, zostawiając jedno tylne koło na jezdni?
    Żeby nie było parkując ukośnie pozostawiając jedno koło na jezdni na
    chodniku pozostaje grubo powyżej wymagane 1,5m.

    Sytuacja dotyczy ulicy gdzie mieszkają moi rodzice. Przez całe lata
    parkowano tam ukośnie pozostawiając właśnie to jedno kółko na jezdni. W
    ten sposób mieściło się dużo więcej samochodów. Aż ostatnio komuś zaczęło
    przeszkadzać i dzwoni na straszników, w Ci zakładają tak parkującym
    blokady. Zatem ilość miejsc spadła o mniej więcej połowę.

    Kiedyś, przy zupełnie innej sytuacji usłyszałem od strasznika miejskiego,
    że "większa cześć samochodu nie łamie zakazu" dlatego łaskawie nie będzie
    karał. Wtedy akurat przy parkowaniu ukosem lewe przednie koło wystawało
    za znak :) To jak z tym parkowaniem?

    Tomek

  • 2. Data: 2016-11-12 19:05:54
    Temat: Link PoRD Re: Znak B-35
    Od: "Rey48" <n...@g...com>

    Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisał w wiadomości

> [...]
    > tabliczki T-30. Nie widać też linii P-18 czy P-19. Chodnik jest
    > dość szeroki, nie mierzyłem ale na oko 4-5m w miejscu o które mi chodzi.

    Prawo o Ruchu Drogowym
    1137

  • 3. Data: 2016-11-12 22:49:04
    Temat: Re: Link PoRD Re: Znak B-35
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sat, 12 Nov 2016 19:05:54 +0100, Rey48 wrote:

    > Prawo o Ruchu Drogowym
    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2012000
    1137

    Interpretacja kolego, bo tekst ustawy to ja mam od dawna...

    Tomek

  • 4. Data: 2016-11-12 22:54:56
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Stiller wrote:

    1137

    > Interpretacja kolego, bo tekst ustawy to ja mam od dawna...

    ale czyja interpretacja? bo one są jak dupa. Każdy ma swoją

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2016-11-13 05:11:54
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sat, 12 Nov 2016 21:54:56 +0000, masti wrote:

    > ale czyja interpretacja? bo one są jak dupa. Każdy ma swoją

    No właśnie... Powszechnie stosowana.

    Tomek

  • 6. Data: 2016-11-13 08:10:23
    Temat: Nie można. Re: Znak B-35
    Od: "Rey48" <n...@g...com>

> [...]
    >
    > Jak parkować na tym chodniku? Czy dobrze rozumiem, że zgodnie z prawem
    > można parkować tylko tak, żeby cały samochód znajdował się na chodniku?

    Tak.

    > Tj nie można parkować ukośnie, zostawiając jedno tylne koło na jezdni?

    Nie można.

    > Żeby nie było parkując ukośnie pozostawiając jedno koło na jezdni na
    > chodniku pozostaje grubo powyżej wymagane 1,5m.

    > Tomek

    Nie ma znaczenia.

  • 7. Data: 2016-11-13 13:33:51
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Stiller wrote:

    > No właśnie... Powszechnie stosowana.

    nie ma czegoś takiego. Nawet wyrok sądu nic nie zmienia bo w Polsce nie
    obowiązuje precedens sądowy

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?