  • 11. Data: 2012-09-17 22:07:32
    Temat: Re: [Link] Intel says Clover Trail Atom CPU won't work with Linux
    Od: sumar <s...@o...eu>

    Przemek O:

    > PS. Problemów z linuksem nikt nie zgłasza - bo mało kto go używa :P

    he

  • 12. Data: 2012-09-18 00:03:10
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "sumar" <s...@o...eu> napisał:

    > ale ostatnio nie mogę się povstrzymać przed tvierdzeniem, że Vindovs
    > to jebane góvno.

    Eh. upadek polskiej edukacji i oswiaty.
    Jak widac nawet przedszkolaki klna niczym suwnicowa w hucie Batory :(

    AK

  • 13. Data: 2012-09-18 12:03:41
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Głosisz jakieś tezy niezgodne z tym co czytałem/co mnie uczyli o
    projektowaniu/działaniu elektroniki.

    On 17.09.2012 16:49, n...@m...invalid wrote:
    > Nazwij to pierdołą (jakieś mA uciekają, tyle że PCtów są setki
    > milionów), jednak zegar CPU nie staje na nic-nie-robiącej maszynie (ma
    > dopiero na Atomie).
    Nieprawda.

    > Dowód przez empirię: wyłączam wszystkie urządzenia
    > peryferyjne, I/O, zatrzymuję wykonanie obliczeń (jakiś RTOS, gdzie idle
    > dostaje monopol). Procesor nadal działa (w HLT) i pobiera niezerową
    > energię.
    Mój powertop na core i5 wygląda tak:

    C1-SNB 5,2%
    C3-SNB 2,3%
    C6-SNB 0,4%
    C7-SNB 74,6%

    Core C3 State
    [...]A core in C3 state flushes the contents of its L1 instruction
    cache, L1 data cache, and L2 cache to the shared L3 cache, while
    maintaining its architectural state. All *core clocks are stopped* at
    this point.

    Core C6 State
    [...] Before entering core C6, the core will save its architectural
    state to a dedicated SRAM. Once complete, a core will have its voltage
    reduced to *zero volts*.

    Core C7 State
    [...] The core C7 state exhibits the same behavior as the core C6 state
    unless the core is the last one in the package to enter the C7 state. If
    it is, that core is responsible for flushing L3 cache ways.

    > Pewnie znalazłby się przykłady na to, że i polling jest wykorzystywany
    > tu i ówdzie we współczesnych sterownikach.

    > Synchronous/async jest związane z faktem, że skomplikowane układy (jak
    > CPU) _w ogóle_ są taktowane. Upraszcza to projekt, unika się hazardów
    > -- nie za darmo.
    Działa się szybciej (w pipeline). Zmniejsza zużycie energii.

    Układy synchronizowane mają tą główną zaletę, że nie masz propagacji
    zmiany do końca fanoutu, tylko do najbliższego clock-gate.

    No i możesz jednym sygnałem wstrzymywać całe domeny zegarowe
    zmniejszając zużycie energii do kilku nA static current.

    Michoo

  • 14. Data: 2012-09-18 12:13:28
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 17.09.2012 21:58, Przemek O wrote:
    > PS. Problemów z linuksem nikt nie zgłasza - bo mało kto go używa :P
    http://www.w3counter.com/globalstats.php?year=2012&m
    onth=8
    Czy to dużo? - nie. Ale 1.7% desktopów (a jak system desktopowy nie był
    projektowany) to też nie jest mało.

    Btw: http://i.top500.org/stats
    Linux 462 92.4%
    Windows 2 0.4%

    Michoo

  • 15. Data: 2012-09-18 22:28:33
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 17/09/2012 18:38, A.L. wrote:

    > "market penetration" Linuxa jest cos okoo 0.6%. Nikt nie bedzie sobie
    > Linuksem d... zawracac.

    Linux jest głównym systemem w znanych mi data centres, sprzęt na którym
    to chodzi to firmowe serwery (przeważnie Dell , HP albo IBM). To *nie*
    jest mały rynek. Nie wątpię że z czasem te serwery dorobią się
    SecureBoot i nie wątpię, że Linux dalej będzie na nich chodził. A czy
    instalacja wymaga dodatkowego ustawiania w firmware, czy nie ... to jest
    drobiazg.

    A desktopy .... tutaj największym wrogiem Linuxa jest sam Linux.

    B.

  • 16. Data: 2012-09-19 12:02:12
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Tue, 18 Sep 2012 21:28:33 +0100, Bronek Kozicki napisal:

    > Nie wątpię że z czasem te serwery dorobią się SecureBoot

    A po co serwery miałyby mieć SecureBoot? Są wirtualizowane,
    bootowane przez sieć, mają ipmi i inne metody zarządzania,
    a jak jest potrzeba, to nie SecureBoot, tylko
    pełne TXT. SecureBoot znalałzby jakieś zastosowanie?

    --
    Edek

  • 17. Data: 2012-09-19 19:20:06
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > A desktopy .... tutaj największym wrogiem Linuxa jest sam Linux.

    to ja jeszcze raz uparcie zapytam w imieniu 1.7% użytkowników desktopów.
    jeśli w najbliższej przyszłości mam zamiar kupić komputer na którym
    będzie tylko linuks, z firefoxem, thunderbirdem, mplayerem libre
    officem - co mam zrobić? kupować już, bo potem na nowych "prockach nie
    pójdzie"? Nvidie olać ze względów..... ideowych?

    ToMasz