  • 31. Data: 2009-10-23 17:13:00
    Temat: Re: Linia transmisyjna wysokiego napięcia obok domów
    Od: "Filip J" <f...@o...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hbsioo$7sm$1@inews.gazeta.pl...
    > Nie wiem czy wiesz, ale piszesz na polską grupę, więc pewne parametry lub

    Nie wiem, czy wiesz, ale Pszemol to hamerykański troll ;)

    Pozdrawiam
    FJ

  • 32. Data: 2009-10-23 17:53:53
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Pszemol wrote:

    > Na szczęście w USA używają takich samych jednostek napięcia co w Polsce
    > i kV tu i tam znaczą tyle samo, a przecież tylko kilovolty się tu liczą...
    > No chyba że będziemy analizować róznice pomiędzy 50 i 60 Hz ? :-)))

    Jezeli chodzi o pole E-M to jest to dosc wazne.

    Waldek

  • 33. Data: 2009-10-23 18:09:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> wrote in message

    > Jezeli chodzi o pole E-M to jest to dosc wazne.

    Rozumiałbym istotne różnice pomiędzy 50Hz a 5000Hz czy 5GHz,
    ale pomiędzy 50 a 60? :-)

  • 34. Data: 2009-10-23 18:11:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Robert_J" <r...@w...pl> wrote in message

    > Nie wiem czy wiesz, ale piszesz na polską grupę, więc pewne parametry lub
    > wartości w domyśle są parametrami i wartościami spotykanymi w Polsce,
    > ewentualnie chociaż w Europie :-). Równie dobrze mogłeś napisać "jechałem
    > 70-ką" i daję głowę, że chyba wszyscy pomyśleliby o 70 km/h, a nie o 70
    > m/h ;-))).
    > A jeśli chodzi o szereg napięć linii WN w polsce to 110, 220, 400, 750
    > kV... Dlatego te 138 tak mocno mnie zaskoczyło...

    Tak czy inaczej - skoro juz ustaliliśmy te szczegóły, czy masz cos
    do dodania merytorycznego w temacie omawianym?
    Chetnie usłyszalbym co masz do powiedzenia, bo Twoje zdziwienie na temat
    138kV oznaczać może ze cos wiesz na ten temat niz przecietny obywatel... :-)

  • 35. Data: 2009-10-23 19:03:20
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Pszemol wrote:

    > "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> wrote in message

    > Rozumiałbym istotne różnice pomiędzy 50Hz a 5000Hz czy 5GHz,
    > ale pomiędzy 50 a 60? :-)
    20% to tez jest cos. Co prawda nie EM, ale dla stycznika moze byc
    smiertelne.

    Waldek

  • 36. Data: 2009-10-23 20:18:46
    Temat: Re: Linia transmisyjna wysokiego napi?cia obok dom?w
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości

    > Bo widzisz, powtarzasz zaslyszane gdzies glupoty. Jak juz sie na jakis
    > temat wypowiadasz to warto cos o tym wiedziec.
    Tak się składa że akurat wiem.
    To są ogólnie zalecenia lekarzy a nie widzimisie pacjentów.

    > Zaklocenie dotyczy nie rozrusznika, ale elektrody wyczuwajacej wlasny rytm
    > pacjenta. Zeby to nastapilo na elektrodzie musi sie wyindukowac napiecie
    > rzedu 2-3mV.
    Elektroda to tylko kawałek drutu. W rozruszniku impuls z niej jest
    wielokrotnie wzmacniany.
    Jeżeli ilość skurczy nie spada poniżej pewnej zaprogramowanej dla każdego
    pacjenia indywidualnie wartości
    rozrusznika nie podaje żadnych impulsów wzbudzających aby nie zżerał
    niepotrzebnie baterii.
    W przypadku rozruszników dla pacjentów np. z blokiem III stopnia są to
    rozruszniki z dwoma elektrodami.

    > Wtedy rozrusznik moze to blednie zinterpretowac jako pobudzenie dodatkowe
    > i nie wyzwolic komory. Problemem by to bylo gdyby takiego czowieka
    > umiescic w polu, ktore ciagle sieje takimi zakloceniami. Z pewnoscia linia
    > WN takich zaklocen nie stworzy.

    Jaką masz pewność że nic z linią się nie stanie?
    Nie spadnie podczas wichury albo wyładowanie atmosferyczne nie przywali tuż
    obok w słupa
    Człowiek zdrowy przeżyje a z rozrusznikiem? Nikt nie chce ryzykować ani
    pacjent ani lekarze.
    Rozumiesz?

    > Zreszta nawet jesli by zablokowac rozrusznik to spora czesc osob i tak
    > bedzie egzystowac na rytmie wlasnym i zadna tragedia sie nie wydarzy.

    Część. Nieźle brzmi.

    Marek

  • 37. Data: 2009-10-23 20:25:26
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > "Gieroj", hehe, dobre - a pisales, ze braklo w Twoim cyrku klauna.

    Nie no. Pytanie było proste. Nic śmiesznego.
    Jesteś w poczekalni do lekarza w przychodni kardiochirurgicznej bo czeka cię
    ta przyjemność.
    Rozmawiasz ze strachu i własnej ciekawości zarazem z innymi pacjeniatmi
    którzy już to mają.
    Jutro dajmy na to wstawiają ci rozrusznik. Lekarz wręcza plik ulotek i sam
    też poucza.
    Nie rób tego nie używaj tamtego nie mieszkaj tu i tam.
    Co zrobisz?

  • 38. Data: 2009-10-23 21:28:57
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Je?eli ilo?? skurczy nie spada poni?ej pewnej zaprogramowanej dla ka?dego
    > pacjenia indywidualnie warto?ci
    > rozrusznika nie podaje ?adnych impuls?w wzbudzaj?cych aby nie z?era?
    > niepotrzebnie baterii.
    > W przypadku rozrusznik?w dla pacjent?w np. z blokiem III stopnia s? to
    > rozruszniki z dwoma elektrodami.

    Widzisz, pisalem ci, zebys sie nie wypowiadal na tematy o ktorych nie
    masz pojecia. Jak ktos ma blok III stopnia to ma zwykle tryb stymulacji
    VVI i go te zaklocenia ani ziebia ani grzeja. Nawet jesli ma ustawione
    sense na przedsionki to i tak przy braku sygnalu z komory, komora jest
    pobudzana. Te typy sa bezpieczne nawet przy wykonywaniu NMR, gdzie pola
    sa zdecydowanie wieksze niz w kazdej typowej sytuacji z zycia codziennego.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 39. Data: 2009-10-24 12:14:03
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości

    > Tak się składa że akurat wiem.

    Znaczy: "przeczytalem na wikipedii krotki tekscik".

  • 40. Data: 2009-10-24 15:05:14
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > Te typy sa bezpieczne nawet przy wykonywaniu NMR, gdzie pola sa
    > zdecydowanie wieksze niz w kazdej typowej sytuacji z zycia codziennego.

    Ładnych parę lat temu byłem z bliską mi osobą przy rozmowie z
    kardiochirurgiem.
    Wyjaśnił za i przeciw oraz jaki należy prowadzić styl życia.
    Uważam że lekarz z odpowiedzialności za bezpieczeństwo pacjenta miał
    obowiązek tak mówić.
    Był to Pan Religa. Wiem że już nie żyje.
    W uzyskanych informacjach i ulotkach nie ma ani słowa o wyjątkach o których
    wspomniałeś.
    Pacjent woli jednak słuchać lekarza światowej sławy niż ciebie zadufany
    człowiekczu.

    Marek