  • Data: 2009-10-31 13:30:29
    Temat: Re: Linia transmisyjna wysokiego napięcia obok domów
    Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Jakiego typu natężenie E-M powinienem oczekiwać gdy za domem,
    > w ogródku, jest energetyczna linia transmisyjna 138kV zasilająca
    > w niedalekim pobliżu 25 tysięcy odbiorców? Ile to będzie? 1-2mG?
    > 0,01mG a może 10mG? Ktoś się orientuje czy raczej trzeba mierzyć?
    >
    > Chodzi mi generalnie o faktyczną możliwość wpływu na zdrowie...

    Tym sie raczej nie martw. Jeśli obawiasz się wpływu E-M na Twoje zdrowie, to
    skup się na tym co masz blisko siebie w domu (pole E-M szybko zanika ze
    wzrostem odległości). Znaczne większe wartości pola (ale ciągle o pomijalnym
    wpływie w stosunku do innych czynników środowiskowych) od pobliskiej linii WN
    będzie miał np koc elektryczny czy żelazko, ew telewizor CRT czy telefon
    komórkowy przy uchu. Ale najlepiej zacząć od rzucenia palenia, zdrowej diety i
    więcej sportu. To szybciej wpłynie pozytywnie na zdrowie niż poszukiwanie
    zgubnych pól E-M.
    Pozdrawiam
    Jarek